Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Battle for Sicily (GMT)

Startat av BigPapaBear, 17 februari 2012 kl. 09:55:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

The Battle for Sicily, brorsan till Battle for Normandy, ser ju attans tjusigt ut. Kanske lite för mycket monster för min nuvarande smak, men det är ju Medelhav och mysigt.

Ni som spelat Normandie-diton, hur monstrigt är det ur regelsynpunkt? Här är skalan ni kan förhålla er till:

1. SCS
2. GMTs Östfrontsserie (AGS, AGN, etc)
3. OCS
4. Killing ground
5. World in Flames
6. 1914: Twilight in the East
7. ASL
En mycket bitter liten man.

Scipio

Monstrighetsskillnaden i reglerna mellan Östfrontsserien och OCS ser jag inte. Min uppfattning är att dom ligger på ganska exakt samma plats, det är bara olika fokus på systemen.
Skulle jag tvinga mig till att välja så skulle jag rangordna dom åt andra hållet med OCS som marginellt lättare.

Vi har precis klarat av AGS och häromdan så körde vi de första turnsen i OCS:Korea kampanjen båda med en nybörjare på båda systemen.

Men hursom så borde BfN ligga mellan 1 och 2 oavsett hur vi rangordnar därefter.  :)

Men bortser man från reglerna så är det ivf. grymt monstrigt med tanken på kartytan och mängden ploppar och speltiden.
"Randomization is too important to be left to chance"

BigPapaBear

Citat från: "Scipio"Skulle jag tvinga mig till att välja så skulle jag rangordna dom åt andra hållet med OCS som marginellt lättare.

Jag kan hålla med om att skillnaden är marginell. Jag upplevde dock EFS som en smula enklare. MEN! OCS är smidigare, mer realistiskt och roligare. :)

Men okej: enkla regler, mycket pill och lång speltid. Fyra kartor känns mastigt för en så liten ö... Hmm...
En mycket bitter liten man.

Scipio

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Scipio"Skulle jag tvinga mig till att välja så skulle jag rangordna dom åt andra hållet med OCS som marginellt lättare.
MEN! OCS är smidigare, mer realistiskt och roligare.  :)
Det är strunt!  :)
"Randomization is too important to be left to chance"

aegneus

Det är inte monstrigt alls regelmässigt. 1.5 på din skala.