Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

AAR EFS Kiev to Rostov, scenario 6 to Rostov

Startat av nielsen.filip, 17 augusti 2012 kl. 23:03:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

nielsen.filip

Citat från: "silversixx"Men jag vet inte vad jag ska kommentera i en AAR riktigt.
I mitt huvud var det kristallklart men jag inser nu att min fråga inte var alls speciellt tydlig utan man skulle faktiskt kunna säga otydlig om man är lagd åt det hållet.  :oops:

Följande var det jag egentligen ville få kommentarer på:
Citat från: "nielsen.filip"Även kritik på min strategi och taktik vore trevligt, finns det nån som kan spelet bra?

Strv102r

Citat från: "nielsen.filip"Med tanke på mängden kommentarer så spelar man väl OCS och inte EFS på detta forum.....  :)

Som du märker om du går genom mina replays så ser du att antalet kommentarer varierar stort. Från många i ett mindre antal fall till inga i ett annat antal fall. Beror mycket på valet av spel antar jag. Du ska nog notera hur många som läser inläggen för att se om det är någon som tycker det är värt diin tidsinsats.

Jag har följt ditt spel, jag har det själv, men har aldrig spelat det så jag har inga referenser direkt.

Fortsätt oavsett antalet kommentarer.
Ola Palmquist. Spelar nu:  Legions Demyansk Shield, därefter GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

Southpaw

Jag kan bara tala för mig själv men jag följer med intresse de olika AAR som redovisas här i forumet. Ni som tar er tid att göra dessa får en stor   :up: av mig!  :)

silversixx

Citat från: "nielsen.filip"
Citat från: "silversixx"Följande var det jag egentligen ville få kommentarer på:
Citat från: "nielsen.filip"Även kritik på min strategi och taktik vore trevligt, finns det nån som kan spelet bra?
Ledsen, men jag kommer nog aldrig kunna kommentera sånt då jag garanterat glömt bort alla reglerna ;)

@Ola:
Lite skillnad, du glömmer svara folk i din replays, kan ju dra ner intresset lite ;)

Fredrik H

Jag har inte spelat EFS men några saker gör mig lite fundersam; det tycks som vissa frontavsnitt har stora mängder förband samtidigt som det kommer avsnitt som inte har en bricka på sju rutor precis bredvid. Brukar det se ut så? Sen undrar jag också över gapet på 4 rutor utanför Rostov, varför det långa avståndet mellan antagonisterna? Det känns inte helt realistiskt.

För övrigt läser jag gärna AAR:s, men det är svårt att kommentera saker man inte själv kan. Fortsätt gärna!

:up:

nielsen.filip

Det låter som jag var ledsen. Det var jag inte. Så det så.   :)

Citat från: "Fredrik Hornegård"Jag har inte spelat EFS men några saker gör mig lite fundersam; det tycks som vissa frontavsnitt har stora mängder förband samtidigt som det kommer avsnitt som inte har en bricka på sju rutor precis bredvid. Brukar det se ut så?
Om det brukar se ut så kan jag inte svara på men anledningen i denna omgången var att antingen fanns inget intressant att anfalla i den riktningen för tysken eller skulle det bli väldigt svårt att få fram förnödenheter. Ryssen kunde då spara sina förband och använda dem där de behövdes. Därav tomrum.

Citat från: "Fredrik Hornegård"Sen undrar jag också över gapet på 4 rutor utanför Rostov, varför det långa avståndet mellan antagonisterna? Det känns inte helt realistiskt.
Om det är realistiskt kan jag inte svara på men anledningen i detta spel var att ryssen inte vågade avancera för risken att tysken skulle göra en snabb omförflyttning av förband och skära av trupper igen. Ryssen hade inte tillräckligt med trupper för att både anfalla och skydda sin flank och då valde jag att stanna i väl skyddade befästningar. Tysken flyttade tillbaka för att det blir mycket svårare för ryssen att anfalla, dels för flanken och dels för att ryska anfall sker innan förflyttning i turordningen. Mycket förvarning ifall du inte står brevid med andra ord.

och jag kommer fortsätta skriva AAR:er, känn er varnade.