Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

LinCon 2013

Startat av Rydfalk, 5 december 2012 kl. 14:43:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 Gäster tittar på detta ämne.

andqui

Här var det märkligt tyst bara drygt en månad innan det hela ska gå av stapeln...

Nå, vilka spel ska upp på borden i år?
Anders

tinG

Citat från: "andqui"Här var det märkligt tyst bara drygt en månad innan det hela ska gå av stapeln...

På begäran: speltest av 1914: Offensive à outrance ?
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

Citat från: "tinG"
Citat från: "andqui"Här var det märkligt tyst bara drygt en månad innan det hela ska gå av stapeln...

Defintivt intressant. Hade ett mycket intressant parti på Galore där man fick stifta bekanskap med det här spelet. Det gav helt klart mersmak.

Får dock se vad mina vapendragare är inställda på först.
"Randomization is too important to be left to chance"

tinG

Citat från: "Scipio"

Defintivt intressant. Hade ett mycket intressant parti på Galore där man fick stifta bekanskap med det här spelet. Det gav helt klart mersmak.

Speltest av Atlantic Wall II förstås !?  
:ultra:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

thermopylai

CiteraPå begäran: speltest av 1914: Offensive à outrance

Hmm, jag vill ju lära mig 1914: TitE. Det verkar så manövrigt och mysigt i öst. Och västfronten med 6 divisioner i varje hex fick jag verkligen nog av när jag spelade Great War in Europe. Men OaO fokuserar väl på krigets första månader och har säkert många fler hexar per km?

Verkar inte Blitzkrieg Legend annars som ett perfekt Lincon-spel? Samma gamla västfront som 1914 fast med manövrerande liksom, och man hinner avgöra kriget innan konventet är slut :-)

Jag planerar i alla fall att åka på Lincon som varje år. Ser verkligen fram emot det!
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Scipio

Citat från: "Scipio"

Speltest av Atlantic Wall II förstås !?  
Aw, you tempter you...   :)

Andreas Lundin

Speltest av AWII skulle förstås slå det mesta.

Kommer Björn? Isf är det väl multiplayer på G?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

You rang?

Jo, smått chockartat ser det faktiskt ut som att jag kommer! Det har förhandlats och fått godkänt, även om vissa brasklappar existerar.

Och självklart blir det multiplayer!
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Granlid

Citat från: "tinG"Speltest av Atlantic Wall II förstås !?  
:ultra:
Varför ska min fru fylla 50 just detta år...  :cry:
Friendly fire isn't.

jonjac

Citat från: "Delirium"You rang?

Jo, smått chockartat ser det faktiskt ut som att jag kommer! Det har förhandlats och fått godkänt, även om vissa brasklappar existerar.

Och självklart blir det multiplayer!
Yay! :)

jonjac

Citat från: "Delirium"Om inte Lincon tar och skärper sig ordentligt vad gäller sovmöjligheter kommer de att tappa ännu mer besökare än de redan gjort.
Såg i utskicket som kom i postlådan att de i år återgått till sovsalar i själva konventhuset! Nåja, jag tror ändå jag håller mig till hotell i år.

Rydfalk

Citat från: "jonjac"
Citat från: "Delirium"Om inte Lincon tar och skärper sig ordentligt vad gäller sovmöjligheter kommer de att tappa ännu mer besökare än de redan gjort.
Såg i utskicket som kom i postlådan att de i år återgått till sovsalar i själva konventhuset! Nåja, jag tror ändå jag håller mig till hotell i år.
Man brukar kunna slagga i Krigsspelsrummet - bara arrangören meddelar Piasava som ansvarar för säkerheten.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Citat från: "Granlid"Varför ska min fru fylla 50 just detta år...  :cry:

:cry:

Delirium

Citat från: "jonjac"Såg i utskicket som kom i postlådan att de i år återgått till sovsalar i själva konventhuset! Nåja, jag tror ändå jag håller mig till hotell i år.

Jag tycker rent allmänt att det verkar ha skett en liten tillskärpning, jag blev positivt överraskad av foldern som jag tycker höll hög klass med mycket info jag gillade.

Scipio

Citat från: "Delirium"Jag tycker rent allmänt att det verkar ha skett en liten tillskärpning, jag blev positivt överraskad av foldern som jag tycker höll hög klass med mycket info jag gillade.
Ja jag hajade också till när jag såg foldern. Riktigt, riktigt bra!
Tyvärr så är konventet bara 5 dagar vilket är på tok för kort med tanke på allt intressant som händer...  :)