Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

LinCon 2013

Startat av Rydfalk, 5 december 2012 kl. 14:43:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 Gäster tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Björn,
ska jag boka in oss på Pax P, NiA endera dagen? Behöver man plugga regler vad gäller NiA, eller kan det förklaras på plats av Björns exellenta regelgenomgångar(tm)?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Jag bokar gärna in en dag för Nations in Arms plus Pax! Som det ser ut kommer vi redan på onsdagen så det finns gott om tid.

Vad gäller regler är det lustigt nog så att det kommer att finnas ett utkast till en ny regelbok för NiA inofficiellt tillgänglig inför Lincon (det är jag som har skrivit den).  :P

Om du vill titta på den i förväg hade det varit kul, annars tänkte jag hålla en regelgenomgång också - jag vet att Anders gärna vill testa och det kanske finns fler?
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Andreas Lundin

Send it hither!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Du har pm!

andqui

Citat från: "Delirium"Du har pm!

Släng iväg en kopia till mig med så skriver jag ut de.  :)
Anders

Delirium

Skickat!

Scipio

Kommer arrangören bistå med lite låne-plast på konventet? Please? :)
"Randomization is too important to be left to chance"

bergqvist

Skall nia spela NIA med en ny regeluppsättning !

varför lyckades jag dribbla bort Lincon till förmån för annat.

Suck man är en dålig människa, en AAR rapport efter erat NIA-parti vore uppskattat. Skall bli spännande att se vilka förändringar du gjort.

Scipio

Citat från: "bergqvist"Skall nia spela NIA med en ny regeluppsättning !

varför lyckades jag dribbla bort Lincon till förmån för annat.

Suck man är en dålig människa, en AAR rapport efter erat NIA-parti vore uppskattat. Skall bli spännande att se vilka förändringar du gjort.
Meh, prioriteringar!  :)
"Randomization is too important to be left to chance"

thermopylai

Jag räknar med att dyka upp på onsdag kväll.

Av det som diskuterats här har jag intresse för:

Nations in Arms (om det inte tar flera dagar)
When Lions Sailed
A&A 1914  :P

Tänkte själv ta med:
Karelia 44
Normandy 44
Bomber command

och är mycket intresserad av att hitta motspelare i dem.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

andqui

Citat från: "thermopylai"Nations in Arms (om det inte tar flera dagar)

Björn pratade om något kortare scenario som jag förstod det och inte 1792-1797 alternativt 1805-1814. Av det jag sett hittills så ser reglerna riktigt bra ut Björn!

Själv så tar jag med mig A World at War och andra utgåvans regler som kommer ges ut av GMT inom kort. Inte särskilt realistiskt att det blir spelat men jag har svårt att skiljas från det just nu. :)

Övrigt blir det väl lite lättsmält så som:
Space Empires + Close Encounters
Eclipse + RotA
Anders

pelle

Citat från: "Scipio"Kommer arrangören bistå med lite låne-plast på konventet? Please? :)

Kommer finnas, så länge inte ALLA räknar med att det ska finnas att låna. :)

Rydfalk

Citat från: "Scipio"Kommer arrangören bistå med lite låne-plast på konventet? Please? :)

Ja. Vi kommer att renovera de sista skivorna i kväll. De var totalt nedsolkade av tejp sedan förra LinCon och har legat hopklibbade i mitt kartskåp.

Vi har troligen gott om skivor och även till nästa år om besökarna inte tejpar ner dem igen... Please!

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Vad det gäller käk har vi sedan tidigare följande gamla och nyinstiftade traditioner:
    - Onsdag  - Snoddas?
    - Torsdag -  
Hämtkäk
- Fredag   - Pub på staden kanske De Klomp eller The Horse and Hound? Vi gör en lista och bokar bord.
- Lördag  - LinCon burgare eller hämtkäk
- Söndag ...middag hemma![/list]

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Andreas Lundin

Sweet.

Finns intresse av 4-spelare Space Empires 4x?

Jag tar oxå med mig mitt Panzer (+ exp) om någon vill testa.