Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 2013

Startat av Delirium, 23 december 2012 kl. 15:28:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Engelbrekt

Jag är intresserad av TBL. Kan vi vara tre som allierade? Borde väl funka?

//David
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Granlid

Förutom Bloody April med Eriklj, så har jag inget direkt planerat än.

Kanske kan bli upplärd i lite OCS och stundtals avlasta någon på den allierade sidan.
Friendly fire isn't.

aegneus

Citat från: "Engelbrekt"Jag är intresserad av TBL. Kan vi vara tre som allierade? Borde väl funka?

//David

Pjästätheten är inte så hög, tror jag. Men med färre pjäser får vi ju mer fokuserade commands. Så frågan är kanske mest hur man fördelar det. Det lär bli lite trångt runt bordet, det är bara 2.5 kartor. Men jag ser inte det som ett problem.

Jag tror inte heller det går fortare med tre allierade än med två, men jag tror det blir ett roligare spel med fler i 'laget' att spela med. Med 3 pers på varje sida låter det för mig som om vi skulle ha en rimlig chans att komma igenom kampanjen på en helg (och man kan tappa folk utan att det går i stå...)

tinG

Fokus på västfronten under Galore -13 alltså...
Sisten till Paris är en gris!
 :wink:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

För att fullborda temat kanske jag ska introducera Nations in Arms med scenariot "The hundred days", 1815?
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Engelbrekt

Citat från: "aegneus"
Citat från: "Engelbrekt"Jag är intresserad av TBL. Kan vi vara tre som allierade? Borde väl funka?

//David

Pjästätheten är inte så hög, tror jag. Men med färre pjäser får vi ju mer fokuserade commands. Så frågan är kanske mest hur man fördelar det. Det lär bli lite trångt runt bordet, det är bara 2.5 kartor. Men jag ser inte det som ett problem.

Jag tror inte heller det går fortare med tre allierade än med två, men jag tror det blir ett roligare spel med fler i 'laget' att spela med. Med 3 pers på varje sida låter det för mig som om vi skulle ha en rimlig chans att komma igenom kampanjen på en helg (och man kan tappa folk utan att det går i stå...)

OK förhandlingar klara, vi är på för TBL på Galore. Ska bli kul!
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Delirium

En sak jag kom på är att det som vanligt finns behov av plexiglas. Alla som kan ta med får en dunk i ryggen.
Imperial Elegy
Space Empires

Andreas Lundin

Mitt deltagande är i fara! Februaripesten har slagit till och går inte att driva ut. Allt är upp till gudarna.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Och alvedon.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

Själv är jag för övrigt osannolikt frisk för vabruari. Hela familjen är naturligtvis förkyld, men förnärvarande håller det sig på lite rossel och snornivå, så min närvaro känns mycket sannolik.

ErikLj

Frisk - kommer! Sätter mig på tåget i morgon efter frukost och lär dyka upp kring klockan 3.

Premliminära bokningar
Bloody April 1917 (Granlid)
Somme 1918 (Elias)

Medtager:
Bloody April 1917
Cityfight
Clash of Giant II
Remember the Maine
Dresden och Eylau (SPI)
eventuellt några tilll

/Erik

tinG

Citat från: "Andreas Lundin"Mitt deltagande är i fara! Februaripesten har slagit till och går inte att driva ut. Allt är upp till gudarna.
Sjukvårdskunniga personer kommer att finnas på plats och apotek finns inom ett stenkasts avstånd från lokalen.

...och bärs på pesseavstånd!

:up:

Krya på dig General von Kluck (?)
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

Själv åkte jag dit på den onämnbara vinterfasan i början på veckan, men ska ha återhämtat mig tillräckligt till imorgon.
Imperial Elegy
Space Empires

Elias Nordling

Jag kan också tänka mig att pilla lite med Bloody April.

tinG

Citat från: "Elias Nordling"Bloody April.
nyfiken
-- Napoleon Bonaparte