Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Pincetter

Startat av Scipio, 24 oktober 2005 kl. 20:42:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

...som om inte använda pincett när man spelar spel var obskyrt... :lol:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Holmgren

Släng ett öga i den här gamla tråden också....
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Elias Nordling

Får erkänna att jag har två-tre såna där pincetter, men jag använder dem aldrig. Det beror nog på att jag har Third World War-fingrar*. Jag ser dem som gästpincetter.

*Third World War-fingrar. Utttrycket uppstod i min ungdom när mina vänner förundrades över hur jag kunde flytta en stack med fem brickor mellan två stackar med sex brickor utan att välta något. Sånt är vanligt förekommande på tyska fronten i TWW. Märk väl att detta var före jag började klippa hörnen på brickorna...
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

EvilSpook

Citat från: "Elias Nordling"*Third World War-fingrar. Utttrycket uppstod i min ungdom när mina vänner förundrades över hur jag kunde flytta en stack med fem brickor mellan två stackar med sex brickor utan att välta något. Sånt är vanligt förekommande på tyska fronten i TWW. Märk väl att detta var före jag började klippa hörnen på brickorna...
Det bästa sättet att psyka motståndaren (alla kategorier) är om man upprepade gånger lyfter upp stackarna och snabbt men kontrollerat släpper brickorna (med trumvirvelljud), samtidigt som man låtsas att man kan räkna ut olika odds-alternativ.
Detta och massiva flygfältsbombningar = Garanterad vinst.
 :twisted:

//EvilSpook

B_J_S

Pratade med Teuber idag och det går att handla över disk.
Så vi är uppe i tre st. beställda av pincett nr:124.
Finns det en till som vill köpa så får vi dem för det facila priset 129kr i stället för 142kr.
En prissänkning på hela 9,154929%  :lol:

Riktiga tekniker tycker inte om heltal.  :P
//Jonas

silversixx

Vafan, släng in en från mig då så vi får rabatten.

B_J_S

Jag köper 4 st 124:or i slutet av veckan.
För leverans på FF, eller enligt överenskommelse.

Om det är några fler som vill ha så hör av er innan fredag.
//Jonas

Andreas Lundin

Citeraleverans på FF

:shock:

det är ju ett freakin' år dit! Men vill du sitta på pincetterna så länge så...  :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

totte30

Citat från: "Elias Nordling"*Third World War-fingrar. Utttrycket uppstod i min ungdom när mina vänner förundrades över hur jag kunde flytta en stack med fem brickor mellan två stackar med sex brickor utan att välta något. Sånt är vanligt förekommande på tyska fronten i TWW. Märk väl att detta var före jag började klippa hörnen på brickorna...

Vi spelade hela kampanjen utan några missöden med raserade stackar...

Det gäller att fokusera & bibehålla nivå 17 på Dexterity så klarar man sig utan pincetter. :ultra:

Vad är nästa steg? ergonomiska stolar, bra belysning, ventilation, hälsoriktigt kost, fruktjuicer?

Thomas
Spelar:  Clash of Giants II

Andreas Lundin

CiteraVad är nästa steg? ergonomiska stolar, bra belysning, ventilation, hälsoriktigt kost, fruktjuicer?

Altt detta vore inte helt fel.

B_J_S

Citat från: "totte30"Vad är nästa steg? ergonomiska stolar, bra belysning, ventilation, hälsoriktigt kost, fruktjuicer?

Thomas
Hmrf. Till skillnad från dig,så blir vi andra allt äldre och bekvämligheter kommer allt upp fram på vill ha listan.  :D
//Jonas

silversixx

Helt allvarligt, går det inte att få en leverans till Galore? ;)

B_J_S

Hmm, jag blandade nog friskt när jag skrev FF.
Menade såklart Galore.
Och självklart kan vi fixa det till dess.
Kan nog tänka mig att möta upp/skicka med post om det skulle tränga väldigt mycket :)
//Jonas

Holmgren

Citat från: "totte30"Vad är nästa steg? ergonomiska stolar, bra belysning, ventilation, hälsoriktigt kost, fruktjuicer?

Thomas
Den här tråden handlar faktiskt om det du frågar efter....
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

B_J_S

Åker och köper 4 st pincetter av typen 124 NU.
Så det är försent att komma med kompletterande beställningar.  8)

Vi får komma överens om hur de skall överlämnas.
PM till mig om ni har speciella önskemål innan Galore.
//Jonas