Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 2014

Startat av Delirium, 4 november 2013 kl. 22:07:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 Gäster tittar på detta ämne.

Delirium

Ladies and gentlemen, man kan aldrig vara för tidigt ute: det blir ett Galore även 2014! Tid för detta evenemang är fredag 31 januari till söndag 2 februari. Plats är samma som förra gången, före detta biograf Svea, Sveaplan 25 (Linnéstaden) här i Göteborg. Vår värd är precis som då vår man från Bretagne, Patrick som gör det möjligt för oss att utnyttja de fina lokalerna, och jag vet att Patrick har grandiosa planer för olika evenemang, måltider och dryckespaket.

Eftersom lokalen trots allt har en begränsad yta ser vi helst att man anmäler sin avsikt att vara med så vi har lite koll på om det börjar bli knökafullt. Att vara med kostar hundra kronor som man betalar på plats.

Mer praktisk info: man kan inte sova över i lokalen. Kyl, frys och matlagningsmöjligheter finns men vi har ingen kiosk eller liknande, man sköter sig själv. Förra året lagade Patrick en delikat middag på lördagkväll för en billig penning, låt se vad som kan stå på menyn i år. Parkering var lite svårfunnen förra gången.

För den som inte varit på Blippspel Galore tidigare kan förtäljas att det är ett minikonvent som brukar dra ungefär samma målgrupp som krigsspelsrummet på Lincon och Friendly Fire i Linköping: folk som gärna spelar de lite tyngre krigsspelen, men inte heller har problem med att då och då sätta lite lättare saker på bordet. Som exempel spelades förra året bland annat:

Offensive à Outrance (P500 GMT); Battle for Normandy; Age of Renaissance; Leaping Lemmings; Eclipse

Välkomna önskar

Björn, Patrick och som vanligt Fannis ande såsom den som uppfann Galorekonceptet

P.S. Det kommer givetvis att vara saker som jag har glömt, men jag tvivlar inte på att någon påminner mig om det. D.S.

Edit 1: Det är oerhört tacksamt om folk som planerar större spel kan ordna så att någon tar med plexiglas, det är en konstant bristvara.

Edit 2: Som vanligt ser jag gärna att folk tar med lite spel de vill bli av med så att vi kan få till en liten loppmarknad. Sälja eller byta eller skänka spelar ingen roll, kul om det finns något att gå och klämma på.

Edit 3: Jag och Patrick tänker oss att vi kan slå upp dörrarna till Galore klockan 15 på fredagen, så ni vet vad ni kan sikta på. Mitt nummer är 0736-733097, Patricks nummer är 0706 290345.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Jon

Anmälan här i tråden? Isåfall anmäler jag mig härmed

Elias Nordling

Fannis ande, det låter olycksbådande!

Hotellrum bokat. Betrakta mig som anmäld.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

ErikLj

Kommer.

/Erik

Engelbrekt

Jag kommer.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Scipio

Det var det bästa stället och arrangemanget hittils för Galore förra året under Björn och Patrik. Jag är där!
"Randomization is too important to be left to chance"

aegneus

Kommer!

Granlid

Jag kommer även till nästa års arrangemang. Trevligt folk och utmärkta lokaler.
Kanske vi får chansen att prova Patricks frus inlagda gurka i år istället.   :D
Friendly fire isn't.

melcer

Jag kommer

Delirium

Trevligt med bra intresse redan nu. Två saker jag kom på:

1: Det är oerhört tacksamt om folk som planerar större spel kan ordna så att någon tar med plexiglas, det är en konstant bristvara.

2: Som vanligt ser jag gärna att folk tar med lite spel de vill bli av med så att vi kan få till en liten loppmarknad. Sälja eller byta eller skänka spelar ingen roll, kul om det finns något att gå och klämma på.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Andreas Lundin

Jag kommer!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Jag kommer fylla på min till salu-lista i god tid innan, så är det fri frakt till Galore.

rensarn

Oaaah!

Klart att man är med (ska bara förhandla bort mitt barn först).
Rensarn

Granlid

Citat från: "rensarn"Oaaah!

Klart att man är med (ska bara förhandla bort mitt barn först).

Det är väl bara att köra samma stil som när du förhandlade till dig barnet?  8)
Friendly fire isn't.

Elias Nordling

Dags att börja ta med sig barnet  :ultra: