Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 2014

Startat av Delirium, 4 november 2013 kl. 22:07:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Engelbrekt

Någon som var sugen på att lira ett supersized Red Winter?

Jag har lovat spelet designer Mark Mokszycki att sätta upp spelet och ta bilder, men det hade känts lite snopet att inte också faktiskt spela det  :)

Som sagt är det snabbspelat, lätt att lära sig, kul och det går faktiskt att bli klar med kampanjen på tiden som vi har till förfogande.

War of the Ring lirar jag gärna med någon annars.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Andreas Lundin

Hur åker du upp från Malmö David? Sugen på att samåka?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Engelbrekt

Jag tänkte köra, samåker gärna. PM:ar dig.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

ErikLj

Citat från: "Scipio"Intresset för att få igång något Normandie relaterat verkar fall igenom då intresset verkar lite lågt den här gången. Kommer nog göra ett nytt försök fast med WW1 tema istället då på FF i höst istället...

Men oj så många andra intressanta spel som föreslås den här gången.  :)

Har saxat ut de förslagen som jag är mest sugen på, skicka mig ett meddelande så bokar vi en tid under helgen för att spela det.

Citat från: "Elias Nordling"France 1940, Cuba Libre, Slouch Hats & Eggshells, The Scheldt Campaign, Summer Lightning...
Citat från: "andqui"- War of the Ring, kul för två till fyra spelare.
- Cuba Libre, helt oprövat för mig.
- Level 7 [Omega protocol]
Citat från: "Jon"Pax Baltica, Fail Safe
Citat från: "ErikLj"Remember the Main (SPI)
The Italian Campaign (DG)

Utöver det så har jag lite ytterligare spel som jag också överväger att plocka med mig så hör av dig om det är något du är sugen på:
- Kampen om Norge (2-3 spelare)
- Empire of the Sun
- No Peace Without Spain
- Waterloo: The Fate of France (2-3 spelare)
- What Price is Glory?
- Unhappy King Charles
Ska vi boka in "Remember the Main" eller något del av "The Italian Campaign"? Ditt val. Jag dyker upp vid tretiden på fredag.

/Erik

Scipio

Citat från: "ErikLj"Ska vi boka in "Remember the Main" eller något del av "The Italian Campaign"? Ditt val. Jag dyker upp vid tretiden på fredag.
Absolut det vore skoj. Remember the Main vore jäkligt kul men TIC också. Men jag vill minnas att reglerna till TIC var tämligen klurigt skrivna så RtM kanske vore bäst?
Nu har jag redan hunnit bokat upp mig på annat spel på fredag men lördag kanske fungerar också?
"Randomization is too important to be left to chance"

ErikLj

Citat från: "Scipio"
Citat från: "ErikLj"Ska vi boka in "Remember the Main" eller något del av "The Italian Campaign"? Ditt val. Jag dyker upp vid tretiden på fredag.
Absolut det vore skoj. Remember the Main vore jäkligt kul men TIC också. Men jag vill minnas att reglerna till TIC var tämligen klurigt skrivna så RtM kanske vore bäst?
Nu har jag redan hunnit bokat upp mig på annat spel på fredag men lördag kanske fungerar också?
Då kör vi RtM på lördag. TIC har en rejäl regelbunt som jag bara skumläst. Vore dock kul att prova någon gång. En del intressanta koncept.

/Erik

Scipio

Citat från: "ErikLj"Då kör vi RtM på lördag. TIC har en rejäl regelbunt som jag bara skumläst. Vore dock kul att prova någon gång. En del intressanta koncept.
Ja jag är också väldigt sugen för det verkar väldigt intressant men varje gång jag börjat med reglerna har jag kroknat efter ett tag och det är ju också redigt med errata. Men jag skull vilja göra ett försök på det. Är man två taggade individer så kan det gå.  :)
Lördag it is.
"Randomization is too important to be left to chance"

jerry

The italian campaign....??? Tidningsspelet ???
Kan man koppla ihop alla ??
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

ErikLj

Citat från: "jerry"The italian campaign....??? Tidningsspelet ???
Kan man koppla ihop alla ??
Fyra tidningsspel, Sicily, Salerno, Anzio och Medwar. De tre första täcker landkriget till strax norr om Rom. Det sista sjökriget och gör det möjligt att invadera även Sardinien. Allt kan kopplas ihop till en stor kampanj med rätt stora friheter.

/Erik

Patrick_T

Som de som var med såg förra året, det finns skärm+projektor i huvud spelrummet.
Vill bara låta er bolla iden: finns intresse för att använda den och till vad, när och hur.

Typ: Dokumentär på lördag från kl 23 tills vidare, "The Heroes of Telemark" dokumentär (inte filmen från 1965), "Come and See", hella "Heimat I", Vassal/TunZu spel i direkt med Richard Berg, etc (Er bröllop dags film passar kanshe inte, med det finns möjligheter med den av drottning Sylvia med tanke på länk till andra värdskriget ...).

Delirium

Jag och Patrick tänker oss att vi kan slå upp dörrarna till Galore klockan 15 på fredagen, så ni vet vad ni kan sikta på. Mitt nummer är 0736-733097, Patricks nummer är 0706 290345.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Tommy Röhs

Någon som har tips om hotell i närheten av Galore 2014 lokalen?

Elias Nordling

På acceptabelt promenadavstånd bor jag på City Comfort Hotel, som har bra priser och väldigt bra rum och frukost. Bodde där förra året och var så nöjd att jag bokade igen.

Min definition av promenadavstånd kan skilja sig från andras, men det går spårvagnar också.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Tryggve

På promenadavstånd finns Änggårdens Bed&Breakfast.

http://www.anggardensbedandbreakfast.se/

I Änggården finns också Aston Villa, detta ligger precis vid Vitsippsdalen vid Botaniska Trädgården.

http://astonvilla.se/

Båda dessa ställen är ju dock rätt små. Jag har inte bott själv på något av dem, men Aston Villa används rätt ofta för att inhysa folk som besöker vår institution, och jag har inte hört någon klaga på det.... :-)

aegneus

Lilton.se ligger i närheten.  Har inget modernt omdöme dock.