Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2014 - 29, 30 och 31 augusti

Startat av Rydfalk, 28 januari 2014 kl. 09:28:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

Blir INS kan jag kanske dra ihop lite Linkeboda-folk om man vill vara en bunt.

Last Chance är jag gärna på och roddar med... i mån av tid mellan chili och frasiga-fransoser. Mitt är fortfarande opunchat men nu har jag en Oregon Deluxe Corner Punch Cutter Rounder!
"Hoppas det regnar i sommar!"

Elias Nordling

Jag spelar gärna En Mäktig Endiver Deluxe. Har spelat originalet många gånger och det är ett bra konventsspel. Ett av mina favorit-scs.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Hur var det ned det där med att sova på skolan? Måste man anmäla det på nåt sätt?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Rydfalk

H
Citat från: Andreas Lundin skrivet 11 augusti 2014 kl. 10:04:26
Hur var det ned det där med att sova på skolan? Måste man anmäla det på nåt sätt?
Hmm... finns inte det med i anmälan på FF-hemsidan? Det ska gå bra i vilket fall. Funderar själv på att slagga över mellan fredag - lördag, så kan man ta ett litet glas eller så.

Andreas Lundin

Sweet då tar jag den varianten i år och skippar hotellyxen
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Folket

Upptäckte en typo på sidan när jag anmälde mig.
"Du är nu föranmäld till Friendly Fire 2013. Välkommen! "

Rydfalk

Citat från: Folket skrivet 11 augusti 2014 kl. 16:46:29
Upptäckte en typo på sidan när jag anmälde mig.
"Du är nu föranmäld till Friendly Fire 2013. Välkommen! "
Va fan är väl ett åt hit eller dit så här mellan vänner...?

Delirium

Synd att jag redan bokat hotellyx, kanske hade varit mysigt med lite pyjamasparty?
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Engelbrekt

Ingen som var sugen på att lira Red Winter:The Soviet Attack at Tolvajärvi, Finland – 8-12 December 1939? Tycker som sagt det är ett perfekt konventsspel: snabba rundor, båda sidor får anfalla och försvara, balanserat, enkelt, kampanjen går att spela klart.

Om någon är intresserad att lära sig Musket and Pike kan jag ta med mitt överdimensionerade scenario som jag och Andreas Lundin spelade för ett tag sedan med gott resultat: (http://spelkronikan.wordpress.com/2014/04/06/musket-pik-edgehill/)

Hade funkat bra som lagspel också!

På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Wes

Jag spelar gärna red winter och kan också tänka mig musket and pike. Dock så har jag inte läst reglerna för musket and pike. Tyvärr så kommer jag troligtvis bara kunna närvara på fredagen och lördagen också.

Jag kan även tänka mig nått SCS, breakthrough Cambrai, band of brothers och ASLSK.

Rydfalk

INS, Last Chance for Victory, Musket & Pike, Red Winter...  :up: :mrgreen:

Kan bli en trevlig helg!

Engelbrekt

Citat från: Wes skrivet 12 augusti 2014 kl. 15:45:43
Jag spelar gärna red winter och kan också tänka mig musket and pike. Dock så har jag inte läst reglerna för musket and pike. Tyvärr så kommer jag troligtvis bara kunna närvara på fredagen och lördagen också.

Toppen, ska vi satsa på Red Winter på lördagen? Och lite M&P om vi hinner. Andra intresserade kan joina också såklart. Wes, jag pm:ar dig så hörs vi.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Delirium

Just nu verkar det som att intresset är störst för It Never Snows med Rydfalks folk och två som inte skrivit på forumet (Filip och Magnus). Det känns ju dock som att man antingen blir tillräckligt med folk för ett rejält lagspel (sex stycken?) eller så är det inte riktigt lönt. Elias och eventuella andra, är ni på på INS?

Hur som helst kan det vara bra med ett backup-spel om det blir för få när det väl kommer till kritan.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Yokiboy

Välkomnas nya besökare och är det i så fall enkelt att hitta någon att spela med eller har de flesta bokat in hela helgen i förväg? Jag gissar att man tar med sig sina egna spel? Jag saknar kompisar som gillar krigsspel, men fortsätter köpa dem med jämna mellanrum. Jag skulle älska att få grotta ner mig i några COIN spel, Conflict of Heroes eller CDG:s jag inte testat än.

Andreas Lundin

Det brukar vara enkelt att komma in i gänget på dom här tillfällena, men för att vara 100% säker på att få nåt spelat hela konventet är det att rekommendera att göra upp här på forumet. Jag kom snabbt in i gänget när det väl begav sig för några år sedan på Lincon. Jag kände inte en jäkel.