Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2014 - 29, 30 och 31 augusti

Startat av Rydfalk, 28 januari 2014 kl. 09:28:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Jag kan tänka mig It Never Snows, men spelet verkar behöva en del husregler såsom att man inte kan dumpa de brittiska fallskärmstrupperna direkt på Arnhem eller att man kan slänga upp en Bailey Bridge över Rhen.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

Citat från: Elias Nordling skrivet 15 augusti 2014 kl. 13:58:33
Jag kan tänka mig It Never Snows, men spelet verkar behöva en del husregler såsom att man inte kan dumpa de brittiska fallskärmstrupperna direkt på Arnhem eller att man kan slänga upp en Bailey Bridge över Rhen.

Vi körde de historiska landningszonerna när vi spelade och hade inga problem alls med spelet, så det kan vara en enkel lösning. :)
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Delirium

Citat från: Andreas Lundin skrivet 15 augusti 2014 kl. 13:53:37
Det brukar vara enkelt att komma in i gänget på dom här tillfällena, men för att vara 100% säker på att få nåt spelat hela konventet är det att rekommendera att göra upp här på forumet. Jag kom snabbt in i gänget när det väl begav sig för några år sedan på Lincon. Jag kände inte en jäkel.

Håller med helt. Man får komma ihåg att det bara är vi paranoida och smått störda människor som vill ha detaljplaner, det finns alltid en grupp guns for hire som bara hänger och som man kan få med om man lockar med lite godis eller annat.
Imperial Elegy
Space Empires

Andreas Lundin

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Imperial Elegy
Space Empires

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet 15 augusti 2014 kl. 14:17:11
Citat från: Elias Nordling skrivet 15 augusti 2014 kl. 13:58:33

Vi körde de historiska landningszonerna när vi spelade och hade inga problem alls med spelet, så det kan vara en enkel lösning. :)
Vi har kört med fria drops ett halvdussin gånger och oftast har britterna hoppat söder och öster om Arnhem. De hinner in i stan men det brukar ändå bli strid på kniven, men oftare söder om staden. Arnhem-bron känns som ett mindre problem än Nijmegen - och alla djävla avstånd - har vi nog tyckt. Vi har som sagt kört husregler för att parakompanier inte ska ge sig ut på små egna utflykter...
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Citat från: Yokiboy skrivet 15 augusti 2014 kl. 13:45:27
Välkomnas nya besökare och är det i så fall enkelt att hitta någon att spela med eller har de flesta bokat in hela helgen i förväg? Jag gissar att man tar med sig sina egna spel? Jag saknar kompisar som gillar krigsspel, men fortsätter köpa dem med jämna mellanrum. Jag skulle älska att få grotta ner mig i några COIN spel, Conflict of Heroes eller CDG:s jag inte testat än.

Absolut välkomnas nya! Man tar med sig de spel man helst vill spela men eftersom alla gör det finns det gott om spel att välja mellan. Vi har också en bunt ASL:are som gömmer sig djupare in i lokalerna ;)

Elias Nordling

Hörde jag godis!?!  :D

Vill bara påminna om att jag har över 300 spel till salu och levererar med fri frakt till Friendly Fire om det inte blir alltför bulkigt. Se separat tråd under Shopping.

folow

Elaka rykten gör gällande att jag inte skulle skriva på forumet, vilket ju bara är nästan helt sant. För att mota förtalet i grind skriver jag därför att:

Jag är med på INS om det blir av, Red Winter spelar jag gärna om någon har lust, och jag kommer att ta med mig ANGOLA! i förhoppning att få det spelat på fyra spelare. Någon som är intresserad?
Så här i efterhand ser jag att mina planer för konventet kanske är lite orealistiska, men skam den som ger sig...
Mon centre céde, ma droite recule, situation excellente, j'attaque.

Elias Nordling

Rydfalk

Kommer att ta med mig ett extra INS och Red Winter om utifall att... Nåt Musket & Pike med förhoppningen att någon gång komma in i dessa "esoteriska"1 regler, säkert finns TDC och WED med, Manoeuvre samt lite blandat bös. Kan också plocka med saker till lördagen om det är så. Tar också med våra repade och vältejpade2 plastskivor.

Scipio

Citat från: Rydfalk skrivet 17 augusti 2014 kl. 09:34:32
Tar också med våra repade och vältejpade2 plastskivor.
2. Sjögren Roger, LinCon 2012, Linköping
[/size]
Whut??
Vad pratar du om?
"Randomization is too important to be left to chance"

Yokiboy

Har ni några tips om hotell i närheten av konventet?

Scipio

Citat från: Yokiboy skrivet 17 augusti 2014 kl. 13:35:41
Har ni några tips om hotell i närheten av konventet?
Vi är några stycken som bor på Scandic Frimurarehotellet.
"Randomization is too important to be left to chance"

Rydfalk

Citat från: Scipio skrivet 17 augusti 2014 kl. 12:39:33
Citat från: Rydfalk skrivet 17 augusti 2014 kl. 09:34:32
Tar också med våra repade och vältejpade2 plastskivor.
2. Sjögren Roger, LinCon 2012, Linköping
[/size]
Whut??
Vad pratar du om?
Repningen är det vanliga slitaget av flyttandet av hundratals blippar...
Tejpresterna från TDC/WED 2012 är väl någorlunda åtgärdade till kostnaden av en hundring till sonen - som i sin tur säkert blev av med några hjärnceller med tanke på det intressanta lösningsmedel som vi hittade i källaren bland Tradd-konkursresterna.