Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Container 2014, 18-27 juli

Startat av pastorn, 20 maj 2014 kl. 13:10:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

pastorn

Efter att ha sett denna replikväxling i LinCon-tråden:

Citat från: Delirium skrivet 14 maj 2014 kl. 13:10:17
Äh, ett tvåveckorskonvent, det hade väl ingen orkat med.  :insecure:
Citat från: Scipio skrivet 14 maj 2014 kl. 14:40:46
jodå riktiga gamers hade orkat.    :P

så kan jag inte annat än att erbjuda er att komma till Container! Det är ett underbart konvent som pågår hela vecka 30 samt helgen innan. Det är alltså den 18-27 juli. Konventet hålls på Martinsgården, strax söder om Jönköping (karta). Det kostar 200 kr och konventet kommer med solgaranti!

När man spelar är man antingen ute i solen (som ju är garanterad) eller inne i stugan, där det finns rum man kan stänga dörren till samt ett lite större, gemensamt spelutrymme. Blir det för varmt så finns det en brygga att hoppa i sjön vid samt en rejälare badstrand en 20-minuters promenad bort. Sova görs i en stor lada och mat lagar man själv.

Så om några av er anser sig vara "riktiga gamers" så är det bara att dyka upp och bevisa det. Och vill ni verkligen ta i så finns det möjlighet att vistas på Martinsgården även veckan innan (dvs. vecka 29), så att ni kan få erat tvåveckorskonvent!
GoB: hit med pengarna!

Scipio

Citat från: pastorn skrivet 20 maj 2014 kl. 13:10:35
Så om några av er anser sig vara "riktiga gamers" så är det bara att dyka upp och bevisa det.
Been there, done that!  :ultra:

Foto tagit av mig på container:
"Randomization is too important to be left to chance"

pastorn

Delirium

Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

SebastianKalucza

Citat från: Delirium skrivet 21 maj 2014 kl. 10:15:44
1982?

Någon gång efter 2003, men tiden verkar ha stått stilla där  :D

Scipio

"Randomization is too important to be left to chance"

SebastianKalucza

pastorn

Citat från: Scipio skrivet 21 maj 2014 kl. 11:01:52
Stämmer bra, det var 2004.  :up:
Tio år sedan. Uppenbarligen dags igen! :D

Tommy_la

Gott om tid alltså...
Då kan man ju köra Republic of Rome med regler för åldrande av senatorer, så chansen blir rätt så god för att det går att ta sig igenom alla lekar innan spelet tar slut nånstans i den tredje leken.  :)

Bör gå bra att spela på två dagar.

Flax

Container ärnog det konvent jag velat åka på flest gånger men alltid misslyckats med att komma iväg på.
Vag jag behöver är någon att åka med från göteborg för att få arselet ur vagnen, jag kör tjöta på Birger eller Tobias antar jag. :up:

tobias

Nu vet jag inte riktigt hur mitt sommarschema ser ut kring den här tiden, men det är ju helt klart lockande...
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

pastorn

Jag kommer att ta med tre plexiskivor. Behövs mer så säg till i förväg så kan jag nog trolla fram fler.

Republic of Rome kommer att bli fint. Förhoppningsvis går det att få ett parti där alla spelat det tidigare så att vi kan ha med Pontifex Maximus, guvernörer och, som Tommy nämnde, åldrande senatorer. Jag hoppas att vi får se ett gäng rebeller också!

pastorn

Dessa spel finns nu på Martinsgården, så att ni inte släpar dit saker i onödan. Fick bara med två plexiskivor. Kan förmodligen trolla fram fler om ni ber snällt  :)

• Arab-Israeli Wars
  • Band of Brothers: Screaming Eagles
  • Blood Royale
  • Chaos in the Old World
  • Cosmic Encounter (AH/Hasbro)
  • Europe Engulfed
  • For the People (GMT)
  • Hannibal (VG)
  • Labyrinth
  • Lord of the Rings LCG
  • Merchant of Venus (FFG)
  • Republic of Rome (VG)
  • Rex: Final Days of an Empire
  • Sicily - Fast Action Battle
  • Sekigahara
  • Titan (VG)
  • Twilight Struggle
  • War of the Ring 2nd ed + expansion

Snart drar det igång! Än är det inte för sent att planera resan!  :up:

pastorn

Jag hamnar i radioskugga om någon timme. Här är ytterligare några kul spel som kommer att finnas där, för alla oss "äkta gamers" att ha kul med :P

• 1989
  • Battlelore (DoW)
  • Commands & Colors Ancients (GMT)
  • High Frontier
  • Merchants & Marauders
  • Pax Baltica (GMT)
  • Ricochet Robots (RG, vinröd)
  • Starship Troopers (AH)
Ska försöka att dokumentera tillvaron. Återkommer med rapport när situationen är "contained"  :twisted:

Pierre

Hoppas ni får det bra! Jag var sugen på ett spontan-besök men insåg att jag bara "kan" idag och idag kan jag inte köra bil.