Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_tobias

krigsspel.se FAQ

Startat av tobias, 20 september 2014 kl. 12:14:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tobias

I den här tråden postar vi administratörer användbar information kring forumet och hemsidan krigsspel.se

Vad gör jag om forumet ligger nere?
Kontrollera om vårt webbhotell Oderland har globala problem. Deras driftinformation hittar man här.
Skulle det inte vara problem hos webbhotellet kontrollera då i Facebookgruppen Krigsspel.se (bli medlem!), står det ingenting där om problemet, posta ett inlägg där så ser vi administratörer detta.

Vad gör jag om forumet har tekniska problem?
Felamälan görs enklast genom att posta en tråd om det i Nyheter & feedback.

Min medlemsansökan godkänns inte?
Detta beror troligen på att du inte har fyllt i tillräckligt med information om dig själv i din profil så att vi inte kan avgöra om du är en bot eller inte. Fyll på med mer information!

Hur lägger jag enkelt upp bilder från min mobil eller dator?
OBS: Fungerar inte på snabbsvar


1. Välj "Bifoga" längst ner i "editorn" enligt bilden ovan.
2. Bifoga önskad bild från mobil eller datorn.
3. Ladda upp bilagan.
4. Välj "Infoga" för att få bilden att hamna på önskat stället i din post.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Elias Nordling

Lite svårt att läsa vad man ska göra när forumet är nere på forumet  :roll:
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Engelbrekt

Kunde inte ladda upp bild via tapatalk. "Invalid action".
På bordet nu: Space Empires + Band of Brothers

Elias Nordling

Forumet har väl ingen egen bildlagring så det enda du kan göra är att lägga in länkar till bilder?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Engelbrekt

Det gick innan! Bifogade med gemet.
På bordet nu: Space Empires + Band of Brothers

Scipio

Det har nog aldrig gått att ladda upp bilder till forumet endast länkning av bilder har fungerat.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Engelbrekt

Ok då minns jag fel, för bilden här var jag helt säker på att jag laddade upp via tapatalk: http://www.krigsspel.se/forum/index.php?topic=97.msg51991#msg51991

Jag är ingen datorsnubbe men bildinfon säger att bilden finns på: http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/09/10/810285de2f8c5b3bb13c9bb6d44b3e62.jpg

På bordet nu: Space Empires + Band of Brothers

Scipio

Det går inte att ladda upp bilder till forumet.
Det är möjligt att det finns någon funktion i Tapatalk för att ladda upp bilder till andra ställen men med möjlighet att få hjälp med länkning osv. men det är mer än vad jag känner till.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Scipio

Vill bara påminna om att om du har registrera ett konto men inte har blivit godkänd så se det här citatet från FAQn:

Citat från: tobias skrivet 20 september 2014 kl. 12:14:00
Min medlemsansökan godkänns inte?
Detta beror troligen på att du inte har fyllt i tillräckligt med information om dig själv i din profil så att vi inte kan avgöra om du är en bot eller inte. Fyll på med mer information!

Detta gäller särskilt om du har skapat ett konto med namn i still med "Hejsanhoppsan123".
Lägg till någon som helst information på din profil även om det är att sätta hemstad till Minas Tirith eller något sådant så vi kan särskilja dig från alla spambotar som reggar konton.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Scipio

Uppdaterat första posten med en beskrivning på hur man enkelt laddar upp och infogar bilder (som storleksanpassas och autoroteras) från dator eller mobil.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

jerry

Citat från: tobias skrivet 20 september 2014 kl. 12:14:00I den här tråden postar vi administratörer användbar information kring forumet och hemsidan krigsspel.se

Vad gör jag om forumet ligger nere?
Kontrollera om vårt webbhotell Oderland har globala problem. Deras driftinformation hittar man här.
Skulle det inte vara problem hos webbhotellet kontrollera då i Facebookgruppen Krigsspel.se (bli medlem!), står det ingenting där om problemet, posta ett inlägg där så ser vi administratörer detta.

Vad gör jag om forumet har tekniska problem?
Felamälan görs enklast genom att posta en tråd om det i Nyheter & feedback.

Min medlemsansökan godkänns inte?
Detta beror troligen på att du inte har fyllt i tillräckligt med information om dig själv i din profil så att vi inte kan avgöra om du är en bot eller inte. Fyll på med mer information!

Hur lägger jag enkelt upp bilder från min mobil eller dator?
OBS: Fungerar inte på snabbsvar


1. Välj "Bifoga" längst ner i "editorn" enligt bilden ovan.
2. Bifoga önskad bild från mobil eller datorn.
3. Ladda upp bilagan.
4. Välj "Infoga" för att få bilden att hamna på önskat stället i din post.

Hur hittar jag denna sidan som visas
Det funkar ju inte att trycka på svara
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL