Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

LinCon 2015 - 14 - 17 maj 2015

Startat av Rydfalk, 30 december 2014 kl. 13:34:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Granlid

Citat från: folow skrivet  9 april 2015 kl. 19:31:35
Jag antar utmaningen! Vad mer kan någon önska sig än en bil full med mig?  :ultra:

Att komma fram samma dag?  :D
Friendly fire isn't.

Rydfalk

Vi tycks i år bli tvungna att dela sal med vårt Krigsspelsrummet Figg.

Naturligtvis kommer vi att få en dubbelsal och vi jobbar på att få det så bra som möjligt men att årets LinCon sammanfaller med Studentorkesterfestivalen gör att salarna är en klar bristvara :(

Med lite tur blir det bra men undertecknade, som kan tycka akustiken i de små salarna suger, känner en viss oro.

/Mikael & c:o
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Jag har för mig att det har hänt tidigare, men minns inte att de faktiskt la beslag på salar i C-huset den gången?
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Delirium

Nu är det ju faktiskt bara dryga tre veckor kvar så nu kanske det är dags att planera lite närmare. För mig personligen är det just nu inget stort projekt som lockar, jag får min fix av sånt av mitt pbem-parti Europa Universalis. Däremot var det faktiskt lite olika saker i arr-foldern som verkar intressant, till exempel Svantes Normandie-projekt och Tommy/Joels Mars 1889-historia som jag nog ska försöka hänga med på. Därutöver lite multiplayer som vanligt och annat smått och gott.

Ska vi spika att vi kör Rogers franska revolutionenspel? La Patrie en danger? Hade varit kanon att få ihop sex gubbar till det och ha lite koll i förväg på spelet. Roger, vad säger du?
Imperial Elegy
Space Empires

Scipio

Citat från: Delirium skrivet 21 april 2015 kl. 13:31:02
Nu är det ju faktiskt bara dryga tre veckor kvar så nu kanske det är dags att planera lite närmare. För mig personligen är det just nu inget stort projekt som lockar, jag får min fix av sånt av mitt pbem-parti Europa Universalis. Däremot var det faktiskt lite olika saker i arr-foldern som verkar intressant, till exempel Svantes Normandie-projekt och Tommy/Joels Mars 1889-historia som jag nog ska försöka hänga med på. Därutöver lite multiplayer som vanligt och annat smått och gott.

Ska vi spika att vi kör Rogers franska revolutionenspel? La Patrie en danger? Hade varit kanon att få ihop sex gubbar till det och ha lite koll i förväg på spelet. Roger, vad säger du?
Jo jag måste hålla med det var ovanligt många arrangemang som känns som väldigt lockande i år. Kommer nog vilja testa på lite där också.

Magnus har uttryckt intresse av att vara med och testa La Patrie en danger men vi borde gärna locka med en tre till.

Och sedan började det pratas lite om La Grande Guerre...vore awsome men tror inte vi får ihop ett komplett gäng till det med så här kort varsel.

Ska plocka lite i sugen-på listan också och se om man kan få ihop lite testande av sådant man varit sugen på länge också.
"Randomization is too important to be left to chance"

Hannes

Ang. La Patrie en Danger, kan ju höra med mina vanliga kumpaner Alexander och Anders om de är på. I så fall är vi ju sex.

Antar förresten att det är detta vi pratar om? https://boardgamegeek.com/boardgame/10022/la-revolution-francaise-la-patrie-en-danger-1790-1. Fanns några olika när man sökte på namnet.

Delirium

Japp, det är det spelet. De/ni gillar ju Republic of Rome så det passar säkert bra!

Roger, du nämnde för längesedan att du kanske kunde fixa en scanning av reglerna. Vad tror du, är det möjligt?

Med tanke på att det är Azure Wish kanske inte reglerna hjälper oss när vi ska lära oss spelet i och för sig, men man vet ju aldrig.  :P
Imperial Elegy
Space Empires

Scipio

Citat från: Delirium skrivet 22 april 2015 kl. 15:55:04
Roger, du nämnde för längesedan att du kanske kunde fixa en scanning av reglerna. Vad tror du, är det möjligt?

Med tanke på att det är Azure Wish kanske inte reglerna hjälper oss när vi ska lära oss spelet i och för sig, men man vet ju aldrig.  :P
Just det, det har jag faktiskt redan gjort...har bara glömt att posta här i all förrvirring...  :)

Regler: https://www.dropbox.com/s/w6501n034djihvr/Rules.pdf?dl=0

Charts: https://www.dropbox.com/s/7ujstc841krcoce/Charts.pdf?dl=0

Delirium

Imperial Elegy
Space Empires

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet 20 april 2015 kl. 15:08:02
    Jag har för mig att det har hänt tidigare, men minns inte att de faktiskt la beslag på salar i C-huset den gången?
    Nej, har ingen som helst koll på SoF längre men salbrist är vad de ansvariga hänvisar till och vi har gnällt ganska mycket.

• Akustiken är det som mest oroar oss men vi får göra vad vi kan. Om någon sitter inne på enorma mängder kamouflagetyg eller vackra flaggor så hör av er. Konventet har lovat att hjälpa till med upphängningen.
    • Den sal vi har fått tilldelad ligger längst bort i "vår" korridor och är ett slags föreläsningssal. Det har plant golv men bord i tre höjder, vi brukar tala om fattigmansgradänger. De måste användas två och två då man inte kan sitta vid dem från två håll pga en balk som effektivt stoppar alla knän om man sitter från två håll. Huruvida detta är bra eller dåligt kan vi kanske suga på - vi har ett erbjudande om nya bord men det skulle kräva en stor logistisk insats från konventet --> sen start... Jag tror att vi testar borden som de är, kanske är det tom med bra med några bord man kan stå vid?
    • Finns inga lektioner schemalagda på onsdagen efter klockan 12:00, så förhoppningsvis kommer vi in tidigt.
    /Mikael
    som inte får bort den sista list-taggen[/list]
    "Hoppas det regnar i sommar!"

Scipio

Trist.
    Det ser ut att komma ett antal nya ansikten i år plus att "the usual suspects" kommer säkert att dyka upp i vanlig ordning så om något så blir det förmodligen ännu mer aktivitet än vanligt.

Delirium

Roger: har printat reglerna till franska revolutionen och ska sätta mig in i det!  :up:

Rydfalk: låter som en spännande lokal! Nu är det möjligt att jag inte kommer att vara riktigt lika mycket inventarie i krigsspelsrummet (vilket väl i och för sig kan avhjälpa akustikproblemet) men vad gäller att stå och spela har jag inga större problem med det (ger ju dessutom fem procents extra chans att vinna potten).
    Imperial Elegy
    Space Empires

Scipio

Har ett planerat spel än så länge (Franska revolutionen) även om inte tidpunkt är satt för det ännu. Men det finns utrymme för mer så jag postar vill-spela-listan och ser om man får napp på något mer.

Waterloo: The Fate of France

VCS Salerno

Somme 1918

Unconditional Surrender! Case Blue

1914: Glory's End / When Eagles Fight

La Patrie en Danger 1814

Hannes

Jag hakar gärna på Unconditional Surrender! Case Blue. Kan systemet, har faktiskt köpt Europa-spelet (https://boardgamegeek.com/boardgame/61487/unconditional-surrender-world-war-2-europe) och gett mig på att solospela en del  :)

Scipio

Citat från: Hannes skrivet 24 april 2015 kl. 13:47:11
    Jag hakar gärna på Unconditional Surrender! Case Blue. Kan systemet, har faktiskt köpt Europa-spelet (https://boardgamegeek.com/boardgame/61487/unconditional-surrender-world-war-2-europe) och gett mig på att solospela en del  :)
    Det är taget. :)
    Jag har också Unconditional Surrender, men även en hög med andra ETO-spel så jag tror Case Blue varianten kan vara go att testa för att se om det kan vara värt att nästa projekt blir att köra fulla US.