Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Göteborg / 2015-08-29 / krigsspel au "Val des Oliviers" ...

Startat av Patrick_T, 11 augusti 2015 kl. 22:32:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Pierre

Citat från: Granlid skrivet 23 augusti 2015 kl. 14:06:14
Har studerat Churchill närmare nu och den är jag sugen på.
Vore kul att få en genomkörare och det korta scenariot tar nog inte så lång tid.
Jag har signat upp för Genesis, men någonting säger mig att vi nog ska hinna med båda. Jag kan ta med min kopia av Churchill om så önskas? Kommer ta bussen från Borås, så det blir max 2 spel som kan tas med. Om någon är sugen på något COIN men inte har tillgång till en kopia så äger jag spelen och kan således ta med valfritt.

Jon

Jag kan plocka med mitt Churchill, Pierre. Så slipper du ta plats på 100-bussen. Mitt ex är för övrigt redan tydligt märkt av efterkrigstidens stora förstörare, Harry 1.5 år.

Jon

Ska vi försöka dra igång Genesis tidigt? När beräknas folk anlända? Jag är flexibel.

Pierre

Citat från: Jon skrivet 24 augusti 2015 kl. 18:53:06
Ska vi försöka dra igång Genesis tidigt? När beräknas folk anlända? Jag är flexibel.
Jag är flexibel med tidpunkten, jag räknar med att det tar lite mer än 1 timme härifrån beräknat på 100-buss och spårvagn, bussarna går väldigt ofta och i värsta fall kan jag ta en betydligt tidigare buss och käka frukost på Jonsborg.

Edit: visade sig att de öppnar 12 på Lördagar så frukost får helt enkelt intas hemma i Borås.

Delirium

Jag kommer vid 12.30 sisådär och kan hoppa på Genesis rakt av, om det inte blir så att vi måste dela upp oss på annat sätt.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

nielsen.filip

Är oflexibel. Kan vara där från 13.00 och kan stanna till ungefär 1.00.

Har läst reglerna till Genesis.

plforest

Delirium

Imperial Elegy
Space Empires

Patrick_T

OK, teoritisk är lokal tillgånglig från kl 11, om man får tag på nycklerna, som jag brukar ha ...

Nu det är så att jag har svärsfar kallas kl 10 till 11:30-12, i Linnestaden, MEN eftersom Magnus "Granlid" övernattar i samma brf som föreningslokal, då tänker jag ge honom nycklarna :-)

Min telefon är 0706 290 345.

Magnus, om det är ok för dig (att få nycklarna), kan du dela din mobil nummer ?

Jon

Regler? Finns det regler?

Nä då, inga större svårigheter. En regelgenomgång på en kvart eller nåt. Vill man läsa på lite själv kan man med fördel kolla in de major och minor actions som man får göra under en aktivering. Och hur förflyttning fungerar, med eller utan kung och om det är minor eller major.

Jon

Delirium

Hehe, har hämtat reglerna, ska plugga lite kvällen innan tänkte jag. Vad bättre att göra en fredagkväll?

Tar du med Churchill också?
Imperial Elegy
Space Empires

plforest

Reglerna är utskrivna. Gjort en snabb genomläsning. Verkar inte vara speciellt svårt.

Pierre

Citat från: Jon skrivet 27 augusti 2015 kl. 15:06:29
Spelstart Genesis kl13 då?
Låter rimligt. Även jag ska försöka hinna plugga in reglerna (skulle gjort det på jobbet idag men fick för mycket att göra)

Jag spelar som sagt var gärna Churchill med och om det behövs 2 ex kan jag ta med mitt. Även det spelet tänker jag försöka hinna plugga på imorgon  :oops:

Granlid

Citat från: Pierre skrivet 27 augusti 2015 kl. 21:36:42
Citat från: Jon skrivet 27 augusti 2015 kl. 15:06:29
Spelstart Genesis kl13 då?
Jag spelar som sagt var gärna Churchill med och om det behövs 2 ex kan jag ta med mitt. Även det spelet tänker jag försöka hinna plugga på imorgon  :oops:
Gör gärna det, kanske blir två parallela partier.
Friendly fire isn't.