Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Göteborg / 2015-10-03 / krigsspel au "Val des Oliviers" ...

Startat av Patrick_T, 7 september 2015 kl. 20:34:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Jag har klartecken för hela dagen!

Vad jag kan se verkar vi inte bli fantastiskt många, några pålitliga åker visst till Skövde den helgen. Kan bli svårt att hitta multiplayer? Tar med Churchill ändå.

Anders (och Patrick, behöver vi inte en fransman?), om du/ni vill kika på Fallen Eagles finns det på http://www.hexasim.com/en/984-Waterloo-1815-Fallen-Eagles.html och längst ner på sidan (Downloads) finns reglerna.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

tinG

Jag har för avsikt att deltaga. Churchill funkar för mig
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

andqui

Citat från: Delirium skrivet 24 september 2015 kl. 16:23:28
Jag har klartecken för hela dagen!

Vad jag kan se verkar vi inte bli fantastiskt många, några pålitliga åker visst till Skövde den helgen. Kan bli svårt att hitta multiplayer? Tar med Churchill ändå.

Anders (och Patrick, behöver vi inte en fransman?), om du/ni vill kika på Fallen Eagles finns det på http://www.hexasim.com/en/984-Waterloo-1815-Fallen-Eagles.html och längst ner på sidan (Downloads) finns reglerna.

Jag läser på både Fallen Eagles och Churchill så ser vi vad det blir.

Vad hände förresten med Triumph and Tragedy? 
Anders

Delirium

Bra Jonas, du har ju fördelen att faktiskt ha spelat Churchill och vet hur det funkar i praktiken. Känns lite svårt att greppa i regelboken även om det är ett väldigt bra extended example of play i boken.

Anders, ingen äger T&T än så länge (vad jag vet) så vi får nog spara det lite.

Vi ser vad det blir helt enkelt. Själv kan jag vara på plats vid dörröppning.
Imperial Elegy
Space Empires

andqui

Citat från: Delirium skrivet 26 september 2015 kl. 09:34:20
... Själv kan jag vara på plats vid dörröppning.

Samma här. Är det kl 12 vi siktar på eller kl 11-optionen som innefattar nyckelhämtning?
Anders

Delirium

Imperial Elegy
Space Empires

tinG

Har lovat att spela ett scenario Wing Leader med min vän Fredrik. Har vi satt ngn starttid för ev multiplayer spel?
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

Panta rei, som vår vän Herakleitos sade. Allt flyter, vi får se vad som händer under de 12-13 timmarna. :)
Imperial Elegy
Space Empires

Andreas Lundin

Alltid lika glad när "vår vän" herr H nämns. Även Heideggers favoritfilosof...

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Hehe, Jonas, mer användbart svar är kanske att du bestämmer med Fredrik och så planerar vi Churchill utifrån det.
Imperial Elegy
Space Empires

tinG

Citat från: Delirium skrivet 29 september 2015 kl. 12:14:40
Panta rei, som vår vän Herakleitos sade. Allt flyter, vi får se vad som händer under de 12-13 timmarna. :)
:D
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

Citat från: thermopylai skrivet 18 september 2015 kl. 07:26:59
Triumph and Tragedy är genialt bra! Rekommenderas!

Churchill är mer irriterande, men kanske blir bra när alla spelare vet vad de gör.

Efter att ha testat C måste jag hålla med. Vi är vana gamers alla tre som testade och vi hade svårt att ens förstå varför vi skulle göra det ena eller det andra i ett kort perspektiv, och då hade vi inte ens börjat diskutera victory conditions...
Imperial Elegy
Space Empires

andqui

Citat från: Delirium skrivet  1 oktober 2015 kl. 00:19:22
Efter att ha testat C måste jag hålla med. Vi är vana gamers alla tre som testade och vi hade svårt att ens förstå varför vi skulle göra det ena eller det andra i ett kort perspektiv, och då hade vi inte ens börjat diskutera victory conditions...

Inga multiplayer-alternativ till på lördag då med andra ord? Får erkänna att jag inte direkt hade översvallande känslor för Churchill från början baserat på vad jag läst och sett om det men spel kan ju överraska.

Har beställt Triumph and Tragedy men det lär knappast hinna komma tills på lördag även om det nu skickas inom Sverige.
Anders

Jon

Jag kan ta med ett opunchat och oklistrat T&T så får vi se

Delirium

Jag testar som sagt väldigt gärna T&T om det finns chans. Läser regler imorgon i så fall.
Imperial Elegy
Space Empires