Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Göteborg / 2015-12-05 / krigsspel au "Val des Oliviers" ...

Startat av Patrick_T, 17 november 2015 kl. 11:22:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Patrick_T

Lördag 5 December 2015 blir det krigsspel träff på "Val des Oliviers",
eller mer exakt i Göteborg, Sveagatan 29 (nära Olivedalsgatan/Linneplatsen).

Kan börja från kl 11, för nykeln:
Patrick Tremoureux 0706290345 eller Olivedalsgatan 1 (runt hörnet)

Tänker bara justera kostnad till 300sek / antal deltagare ...
För extra info se tidigare trådar

Delirium

Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Delirium

Philippe, vill du spela Fallen Eagles på riktigt den här gången så inte ditt regelläsande var förgäves senast?  :P

Har en idé till en riktig multiplayervariant som jag provar ut hemma just nu, hade varit kul om vi var ett par stycken som ville testa.
Imperial Elegy
Space Empires

Maglica

Robert Maglica

Delirium

Är svårt biten av Simonitch-flugan efter helgens bravader runt Kharkov och har insett de olika '40-talsspelens lämplighet för konvent. Spelar gärna Ukraine '43 eller Normandy '44 och till och med France '40 chez Patrick.
Imperial Elegy
Space Empires

Hannes

Kommer! Nån som är med på ett Triumph and Tragedy?

Patrick: Såg dig nämna HoldFast: Russia i nån annan tråd, det testar jag gärna också om tiden räcker till!

Pierre

Citat från: Hannes skrivet 26 november 2015 kl. 10:33:24
Kommer! Nån som är med på ett Triumph and Tragedy?

Patrick: Såg dig nämna HoldFast: Russia i nån annan tråd, det testar jag gärna också om tiden räcker till!
Jag borde* kunna dyka upp och fick som du vet testat det lite på BSK. Om jag kan så är jag definitivt sugen på mer T&T.

*Vi har en rätt intensiv period i jobbet just nu, jag vet att jag är ledig, men huruvida jag kommer orka delta eller ej vet jag på onsdag senast.
Om det är så att jag känner att jag orkar så ser jag till att läsa in reglerna till träffen. Jag fick mersmak från testet på BSK.

Delirium

Jag kommer efter lunch som det ser ut, så ca 13. Tar med ett par spel så får vi se vad som händer.
Imperial Elegy
Space Empires

plforest

Kan tänka mig spela en Simonitch men kommer troligtvist kl 16.

Delirium

Gott, tar med mig både Normandy och Ukraine tänkte jag, bra format på lådorna.  :ultra:
Imperial Elegy
Space Empires

Patrick_T

Flagan upp: Jag har nykeln till lokalen !
Jag överraskar mig själv, allt verkar gå smidigt på denna fronten ...

Ska kanske komma ner med dator igen, vi får se: grafik till ett nytt officielt spel pg  :P
Jag tar ner Hold Fast:Russia (och annat om det behövs.)

plforest

Delirium

Imperial Elegy
Space Empires

folow

Jag hoppas att jag kan dyka upp, men måste troligtvis pallra mig hemåt igen runt 15:00. Förbaskade barn som o-sover på nätterna gör hustrun mindre glad på heldagsaktiviteter...

Jag vet inte riktigt vad jag vill spela, med tanke på mina begränsade tidsramar. Jag är gärna med på ett hörn i något större parti där det kanske inte gör så mycket att jag avviker efter ett tag. Annars tar jag med The Mighty Endeavour, där man åtminstone kan hinna med ett par landstigningar på en halvtimme.
Mon centre céde, ma droite recule, situation excellente, j'attaque.