Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

LinCon 2016 4 - 8 maj 2016

Startat av Rydfalk, 29 november 2015 kl. 11:43:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Då var bilen klar då ja.  :lol:

Avfärd onsdag 4 maj, klockan 13.30?
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

folow

Låter bra. Jag har bokat av alla mina patienter från och med onsdag, så jag kanske vrider nacken av någon av ren otålighet. Det blir troligtvis ingen vi skulle saknat ändå...

Mon centre céde, ma droite recule, situation excellente, j'attaque.

Andreas Lundin

Sorgligt nog lutar det åt att det inte blir något Lincon för mig i år. Sorgligt eftersom jag varit på Lincon stadigt i många år nu. Men som nyblilven småbarnsförälder och relativt nybliven bonuspappa inser även jag mina begränsningar...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Delirium

Vi måste alla göra våra (temporära) uppoffringar.

Om du vill ha hjälp att bekämpa Linconsuget så föreställ dig tröttheten som infinner sig sista natten vid 01.15 när man inser att man inte borde ha börjat ett nytt parti Game of Thrones, samtidigt som magen börjar klaga på den sjätte Linconburgaren.

Folket

Citat från: Andreas Lundin skrivet  5 februari 2016 kl. 15:20:07
Sorgligt nog lutar det åt att det inte blir något Lincon för mig i år. Sorgligt eftersom jag varit på Lincon stadigt i många år nu. Men som nyblilven småbarnsförälder och relativt nybliven bonuspappa inser även jag mina begränsningar...

Du kan ta med dina relativt nyblivna bonusbarn på en två dagars utflykt till Linköping. Det kan ju bli en höjdare.

Andreas Lundin

Bra idé! Jag kidnappar den äldste från hans fotbollsläger.

Via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Rydfalk

Årets sal är S18 och är ny (för oss). Ligger lite mörkare och tråkigare och längre från grillen...
Löser sig nog, men en skylt i den stora korridoren bredvid blir nog bra.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Det blir bra det, kul att ha ett annat epicentrum den här gången också, men framförallt att vara tillbaka i en normal sal.  :up:

Mycket laddad, redan.

Delirium

"Snart" dags!

Undran: Finns det någon/några som skulle vara intresserade av att haka på ett projekt La Bataille? Vi är några nybörjare som försöker lära oss med de så kallade Marie-Louisereglerna (de enklaste) och vi vill spela på Lincon (lutar åt ett stort spel för wow-faktor och ögongodis - kanske Dresden - väl medvetna om att vi inte hinner så långt och vi lägger inte varje konventsdag på det).

Om någon mer har gått i tankar om att försöka lära sig vore detta ett bra läge: idealiskt är antagligen om eventuella deltagare har läst reglerna och har lite känsla för spelet, vi är sugna på att sätta igång mer eller mindre direkt. Omvänt tror jag det kommer att vara frustrerande för veteraner att vara med, vi kommer både att vara för långsamma och för dåliga.  :P

jerry

Citat från: Delirium skrivet  6 mars 2016 kl. 21:03:47
"Snart" dags!

Undran: Finns det någon/några som skulle vara intresserade av att haka på ett projekt La Bataille? Vi är några nybörjare som försöker lära oss med de så kallade Marie-Louisereglerna (de enklaste) och vi vill spela på Lincon (lutar åt ett stort spel för wow-faktor och ögongodis - kanske Dresden - väl medvetna om att vi inte hinner så långt och vi lägger inte varje konventsdag på det).

Om någon mer har gått i tankar om att försöka lära sig vore detta ett bra läge: idealiskt är antagligen om eventuella deltagare har läst reglerna och har lite känsla för spelet, vi är sugna på att sätta igång mer eller mindre direkt. Omvänt tror jag det kommer att vara frustrerande för veteraner att vara med, vi kommer både att vara för långsamma och för dåliga.  :P

Hade jag åkt hade detta initiativ varit perfekt , finns inget bättre än att bolla regler mellan "gröna" o intresserade.
Man lär sig hinkvis, ta den tid det tar.
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

Rydfalk

"Hamlet ska totalrenoveras under två månader i sommar med start runt 15 juni."

På onsdagskvällen är det en av de sista chanserna att sitta i den murriga restaurangen som inte bytt möbler sedan 1973 och som Länsmuseet gärna skulle vilja ha K-märkt.
(De har nog inte bytt meny eller klientel heller sägs det...)

/Mikael

Delirium

Jag tror jag avstår den här gången. Förvisso gillar jag traditioner (jag gillar också Shakespeare OCH plankstek) men Hamlet har tagit lite väl lång tid när vi varit där (så är fullängdspjäsen också över fyra timmar).

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet  8 mars 2016 kl. 12:31:05
Jag tror jag avstår den här gången.

Hamlet - eller motsvarande - beslutar vi på plats på onsdagen. Samma sak med pubbesöket som brukar ligga på fredag eller lördag.

Herr Delirium, och även andra som är sugna på monster, det skulle vara kul att kunna anslå lite information om sagda monster.
Förslagsvis en A4 men utdragen till A3 - gärna vacker på alla sätt och vis. I så fall kan vi anslå dessa vid spelet för de som tittar in och undrar vad som pågår.
Om det är spelsystem eller historia eller bägge delarna är väl upp till er.

Har, som jag sagt tidigare, skaffat ett halvdussin bordsställ i A3 format där vi kan presentera spel som kan spelas/demas.

/Mikael

Delirium

Mats Eden

På tal om monster... Jag har preliminärt planerat Hexacon över Flygarhelgen, men om vi sätter upp och spelar GTS The Greatest Day så kan jag nog ändra mig...

Roger?