Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

BCS snart är det dags

Startat av Andreas Lundin, 1 mars 2016 kl. 16:36:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Lite tröttsamt läsning där han verkar anse sig själv vara den enda designern som försöker uppfinna innovativa regler för att få spelarna att agera på ett historiskt sätt med samma begränsningar...   :down:

Men i övrigt var det en intressant läsning som gjorde mig mer nyfiken än tidigare.   :up:
"Randomization is too important to be left to chance"

Wes

För mycket text utan någon mening. Har inte tid med sånt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Elias Nordling

Dean gillar ingenting. Jag har sett honom gilla en glass en gång, men det var innan han blev gammal och bitter.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

The Fat Red Line

Citat från: Elias Nordling skrivet  9 mars 2016 kl. 09:29:09
Dean gillar ingenting. Jag har sett honom gilla en glass en gång, men det var innan han blev gammal och bitter.

HAHAHAHA!  :up:

Andreas Lundin

Fast nu försöker ni slänga ut bebisen med badvattnet. Bara för Dean inte kan uttrycka sig på sätt som alla gillar i sina designer notes behöver det inte betyda att ideerna och deras implementering på spelbrädet är dåliga. Låtom oss se om BCS är en hit eller ej när vi testat det.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Nja jag tyckte jag var tydlig i att jag ogillade attityden men att jag gillade innehållet i övrigt...
"Randomization is too important to be left to chance"

Folket

Jag spelar ju nästan bara OCS så något bra har ju Dean gjort.

Tycker snarare att du övertolkar oss. Vi har kommenterat om hur vi uppfattar Dean men ingen har skrivit något dåligt om BCS, förutom att man ville se något annat första scenario.

Engelbrekt

En negativ sak om BCS från mig: tycker kartan är ful. MMP har ju en bra grafiker, varför detta 90-talsutseende?
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Andreas Lundin

Ja. Man undrar. Samma sak med ASL.

Via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

P-O Jönsson

Är det någon som har en uppfattning om de föredrar GOSS eller detta?
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

P-O Jönsson

Någon som hunnit bilda sig en uppfattning om detta ännu?

Kanger

Läste Deans Designer Notes och blev klart intresserad. Ardennerna är i och för sig ett bra tema för att åskådliggöra logistiskt kaos. Dean designar skickligt men är tröttsam att ha som "kompis" på Facebook. Han lägger bara upp filmer där soldater står och gör honnör över fallna brothers in arms. Den där über-militaristiska stilen där snaggade soldater står och lämnar över välvikta flaggor till varandra (som han verkar älska) känns lite ofräscht för oss i Europa. Vi har liksom "been there, done that".

P-O Jönsson

Blev också lite småintresserad precis efter att pre-order tiden gått ut. bläddrat lite i reglerna.
Jo, har Dean på FB också. Han är dock inte tillnärmelsevis lika tröttsam som Curt Shilling eller Kevin Zucker!

Delirium

Men alltså fortfarande ingen som faktiskt har spelat? ;)
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Elias Nordling

Då hyar Dean slutat posta bibel-thumping? Har honom på FB men har valt att inte se hans inlägg.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"