Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

DAK - OCS rules

Startat av Tysken, 11 april 2016 kl. 20:57:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Tysken

Hej,

fick mitt DAK exemplar idag med posten - kollade genom och undrar med vilken version av reglarna ni spela DAK, dvs 2.0i (DAK original) mot 4.0? Är det nån skillnad, fungera det bra?? Vad måste man tänka på?

Tacksam för lite feedback.

MvH/Tysken :mrgreen:

ASL, OCS, SCS

Elias Nordling

Känner inte till någon som inte spelar OCS med senaste reglerna (eller jo, Matti som ibland spelar GB med 1.0-reglerna) men har för mig att DAK har en del specialregler som kräver sin fix. Googla The Gamers Archive. Är det DAK 2 tror jag det redan är fixad.

Jag kan minnas fel och det inte finns nåt att fixa.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

thermopylai

Om du inte vill krångla med gamla regelversioner, ska du spela med 4.1 som du kan ladda ner på Gamers Archive. Där fixar de några buggar som 4.0 hade för just DAK, t.ex. att EZOC numera hindrar shipping i hamnar igen.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Tysken

Citat från: Andreas Lundin skrivet 11 april 2016 kl. 21:05:35
DAK eller DAK2?

DAK - jag har nog inte sett DAK2 när jag ha sökt på nätet (bortsett från några listings med fantasipriser på boardgame geek).
ASL, OCS, SCS

Tysken

Citat från: thermopylai skrivet 11 april 2016 kl. 22:20:17
Om du inte vill krångla med gamla regelversioner, ska du spela med 4.1 som du kan ladda ner på Gamers Archive. Där fixar de några buggar som 4.0 hade för just DAK, t.ex. att EZOC numera hindrar shipping i hamnar igen.

Jag kolla på det - tack för tipset! :up:

ASL, OCS, SCS