Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Zones of Control - Perspectives on Wargaming

Startat av nielsen.filip, 25 april 2016 kl. 20:23:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

nielsen.filip

Någon som kollat in eller hört något om boken "Zones of Control - Perspectives on Wargaming"?

http://www.bokfynd.nu/0262033992.html

Jon

Hade beställt den från AdLibris men fick ikväll ett mail om att den var tillfälligt slut hos leverantören. Får vänta lite till helt enkelt.

Delirium

Nope, men är inte redo att ta steget själv att läsa böcker om krigsspel istället för böcker om krig och spelregler.  :ultra:
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

nielsen.filip

Citat från: Jon skrivet 25 april 2016 kl. 22:19:27
Hade beställt den från AdLibris men fick ikväll ett mail om att den var tillfälligt slut hos leverantören. Får vänta lite till helt enkelt.

Hade den på bevakning hos adlibris och fick mail om att den var leveransklar. Därav min fråga. Osynkade system?

Citat från: Delirium skrivet 25 april 2016 kl. 22:39:06
Nope, men är inte redo att ta steget själv att läsa böcker om krigsspel istället för böcker om krig och spelregler.  :ultra:

För mycket meta?

Delirium

Citat från: nielsen.filip skrivet 25 april 2016 kl. 22:51:18
Citat från: Delirium skrivet 25 april 2016 kl. 22:39:06
För mycket meta?

Vet inte riktigt. Lite fördomsfullt har jag sett den typen av diskussioner som jag *tror* det handlar om som det folk ägnar sig åt på BGG eller CSW när de inte hinner/orkar att faktiskt spela spelen. Jag har heller inte riktigt sett poängen med att filosofera om själva krigsspelandet utöver vad jag kan utläsa i designer's notes och vad man pratar om på bussen på väg hem. Man kanske borde göra skillnad på designfilosofi och utövandefilosofi?

Som du märker vet jag inte vad jag pratar om alls.
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Elias Nordling

Jag får erkänna att jag också är genuint ointresserad av teoribygge kring krigsspel, misstänker att jag redan kan det som står i denna och liknande böcker.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

Från Kev Sharp på Facebook:

I've been reading the ZOC  book - Perspectives on Wargaming. So far two of the articles feel like advertisements for the designers game, with a brief intro as to 'what came before'. Not cool.
Many of the articles are VERY short.
I did like James Dunnigan's  foreword.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"