Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

LinCon 2017 - 24 maj – 28 maj

Startat av Rydfalk, 3 februari 2017 kl. 12:25:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Björn von Knorring

Hannes

Jag repsar blockspel och drar väl med mig iaf ett EastFront! Om jag känner mig sugen på ännu mer ångest kanske ett Rommel in the Desert...

Wes

Jag kommer nog till LinCon men vet inte hur många dagar. När jag får tid ska jag försöka planera in nåt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Delirium

Kommer säkert som vanligt att finnas möjligheter för spontanspel. Uppmuntrar folk att använda whiteboardpennor för att få kontakt.

Mentalt kämpigt att räkna ner en seg jobbperiod, gäller att hitta sitt inre zen.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Granlid

Efter att ha gått igenom denna tråd så ser jag följande möjligheter, såvida ni inte har kommunicerat utanför forumet.

Intresse av att spela (med)
- Through The Ages : A new Story of Civilization (KalleW) + 1-2 till
- Falling Sky (KalleW och Björn von Knorring) + 2 till
- Triumph & Tragedy (magro och Björn von Knorring)
- Blitz! A World in Conflict! (Björn, Dilerium och Jocke(?) och Klas(?)) om det finns plats
- Combat Commander (KalleW)

Kanske någon vill testa Die Macher, med tanke på pågående val i Tyskland?
https://www.boardgamegeek.com/boardgame/1/die-macher

Ingen nappade på High Frontier, tar med den så får jag se om någon ändrar sig.
https://www.boardgamegeek.com/boardgame/172737/high-frontier-3rd-edition
Friendly fire isn't.

Delirium

Tyvärr är Blitz fulltecknat men det finns ju utrymme för att kriga mot/för den medellånge koriskanen? ;)
Imperial Elegy
Space Empires

Hannes

Granlid: snackade ju på FF om att du kunde haka på lite EuroFront; eftersom det inte blev av kanske vi ska ta ett EastFront du och jag? :)

KalleW

Citat från: Granlid skrivet 14 maj 2017 kl. 23:29:12
Efter att ha gått igenom denna tråd så ser jag följande möjligheter, såvida ni inte har kommunicerat utanför forumet.

Intresse av att spela (med)
- Through The Ages : A new Story of Civilization (KalleW) + 1-2 till
- Falling Sky (KalleW och Björn von Knorring) + 2 till
- Triumph & Tragedy (magro och Björn von Knorring)
- Blitz! A World in Conflict! (Björn, Dilerium och Jocke(?) och Klas(?)) om det finns plats
- Combat Commander (KalleW)

Kanske någon vill testa Die Macher, med tanke på pågående val i Tyskland?
https://www.boardgamegeek.com/boardgame/1/die-macher

Ingen nappade på High Frontier, tar med den så får jag se om någon ändrar sig.
https://www.boardgamegeek.com/boardgame/172737/high-frontier-3rd-edition

Kul! Tar gärna med TTA och Falling Sky. Jag har varit nyfiken på high frontier (att köpa) men avstod av någon anledning jag inte riktigt minns. Skulle kunna tänka mig att pröva det!

Så - då har vi nästan ett parti Falling Sky - Granelid, Björn von K och Kalle. En plats kvar.

KalleW

Puffar min önskan om :

* Paths of Glory!
* I brist på det skulle jag vilja testa Unconditional Surrender : WW2 in Europe
...eller...
* Ett prisat/rosat hex-n-counter/blippspel - max 8 timmar långt. Inget nischat som 5 andra entusiaster i världen spelar. :up:

Hannes

Paths of Glory är jag lätt på.

USE tar ju lite längre tid så fett kanske på det. Jag har ett, vill du hemskt gärna att jag tar med det så kan jag göra det - i värsta fall så får du åtminstone klämma lite på det :)

KalleW

Citat från: Hannes skrivet 15 maj 2017 kl. 16:03:59
Paths of Glory är jag lätt på.

USE tar ju lite längre tid så fett kanske på det. Jag har ett, vill du hemskt gärna att jag tar med det så kan jag göra det - i värsta fall så får du åtminstone klämma lite på det :)

Grymt!  :mrgreen:  Vill ju spela båda väldigt gärna. PoG lite hellre - så det tar jag med.  Jag kan ju inte tvinga dig att ta med USE - så du får avgöra själv. Men det är min prio #2, så du kommer iafl hitta en motspelare. Om det sen blir kampanj hel eller halv eller scenario - spelar inte så stor roll för mig. Jag kan se till att läsa reglerna om du tar med det.  :ultra: 

Rydfalk

Vi är ett par arrangörer som ogärna bokar upp oss alltför mycket men som står i kulisserna och hoppas på lite inhopp här och där. Både jag och Villiam kör gärna lite COIN och så.

Vi är dock en man kort i figg-rummet så vi får se hur mycket tid vi får över. Får se framemot att seriöst spela loss på FF istället.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Imperial Elegy
Space Empires

Hannes

Citat från: KalleW skrivet 15 maj 2017 kl. 17:01:55
Jag kan ju inte tvinga dig att ta med USE - så du får avgöra själv. Men det är min prio #2, så du kommer iafl hitta en motspelare. Om det sen blir kampanj hel eller halv eller scenario - spelar inte så stor roll för mig. Jag kan se till att läsa reglerna om du tar med det.  :ultra:
Det är ju lite ett sånt spel där "the main event" är det man vill spela känner jag, därför blir det en kanske lite för rejäl commitment. Så jag lovar inget :P.

Delirium

Nu är det verkligen inte långt kvar. Om jag ska fortsätta gnälla lite så har det varit en tuff vecka. Sex elever fuskade på ett och samma prov, nytt personligt rekord, 1 på 3.

Mycket kartongblod ska flyta!  :ultra:
Imperial Elegy
Space Empires