Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire 2017 den 8 - 10 september

Startat av Rydfalk, 29 mars 2017 kl. 07:11:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Rydfalk

Citat från: Andreas Lundin skrivet 11 augusti 2017 kl. 16:01:23
Misstänker att om du inte anmält dig till Rydfalk via PM eller mejlledes eller på annat sätt så gör det snarast eftersom det förmodligen också krävs.

Jorå, allt har gått rätt till!  :up:
Ett par avbokningar men en fick sitt dubbelrum som enkelrum och ett enkelrum gick snabbt till den reserv som råkade sitta i telefon med mig när jag såg det...

Kanske inte helt rättvist, men en 6:a på tärningen är en 6:a på tärningen...

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Andreas Lundin

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Andreas Lundin

#107
Ska vi ta Time of Troubles Crisis på fredagskvällen då? Vi är redan 3 st. Max 4. Man hinner nog köra två partier om andan faller på.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Elias Nordling

Jag är på, men spelet heter Time of Crisis :-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"


Mats Eden

Jag har just fått hem Absolute Victory från Compass games.
Finns intresse att sätta upp med fyra pers under helgen?
Jag tänkte i så fall att vi startar från Pearl Harbour så att alla här aktiva direkt. (Utom första draget som är special för Stillahavsteatern...)

Rydfalk

Så, efter en del strul - råkade nog dela anmälningslistan först   :oops: - så tror jag nu att ett spelschema ska finnas utdelat.

Som vanligt så kan vi väl vara sociala här först.

Snart är det dags!
"Hoppas det regnar i sommar!"

Jon

Mats, är det ett åtagande för ett helt konvent? Hur mkt förkunskaper krävs? Hade annars tänkte att du skulle lära mig Kims Dien Bien Phu...

Elias Nordling

Granlid, vad är det för OCS du tänkt spela i enskildhet? :-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

tinG

Citat från: Rydfalk skrivet 13 augusti 2017 kl. 20:23:18
Så, efter en del strul - råkade nog dela anmälningslistan först   :oops: - så tror jag nu att ett spelschema ska finnas utdelat.

Som vanligt så kan vi väl vara sociala här först.

Snart är det dags!

Var finns spelschemat?
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

bergqvist

Nu hoppas jag att jag har lyckats svara på Rydfalks PM så jag kommer med.


tinG

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Hannes

Citat från: Elias Nordling skrivet 14 augusti 2017 kl. 10:06:52
Granlid, vad är det för OCS du tänkt spela i enskildhet? :-)
Jag och Delirium tänkte vara med på ett hörn.

Vi var inställda på att köra Sicily II, men vi kanske borde gå på sfclinkens rekommendation och köra Reluctant Enemies ändå. Granlid, Delirium, vad säger ni?

Och ska vi bara lägga fredag och lördag på det (som Granlid indikerat)? Jag är ju mest pepp på helhelgsprojekt om det går :)

Delirium

Björn H är också med, så vi är 2 mot 2 redan, ganska hög n00b-faktor på oss alla, jag har själv försökt tränga in i systemet ett antal gånger men inte lyckats, det här är sista chansen! :)

Vi tar detaljdiskussionen via mail - jag skickar ut snarast!
1914

tinG

Citat från: Delirium skrivet 14 augusti 2017 kl. 16:48:21
Björn H är också med, så vi är 2 mot 2 redan, ganska hög n00b-faktor på oss alla, jag har själv försökt tränga in i systemet ett antal gånger men inte lyckats, det här är sista chansen!

Synd, vissa av titlarna är riktigt kul. Favoriten över allt är DAK, Tunisia alltid kul. Vad gäller östfronten vinner Baltic Gap alla dar i veckan. Fast Hube's remake (Thrid Winter) och Ungern '45 (Hungarian Rapsody) kan nog bli ngt också...  Mitt senaste inköp (efter att ha givit upp på systemet för flera år sedan) är Beyond the Rhein som faktiskt verkar rätt schysst. Avgörande för att de större och långa kampanjerna skall fungera är att designern har hittat en bra balans mellan truppresurser och supply-nivåer. DAK fantastiskt här...

OCS är OCS och that's it. Bra och dåligt på en och samma gång. Kul 
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte