Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire 2017 den 8 - 10 september

Startat av Rydfalk, 29 mars 2017 kl. 07:11:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Mats Eden

Avseende Absolute Victory så vore helhelg bäst...

Annars är ju DBP ett frestande alternativ - fast det tar också i princip helgen...

Elias Nordling

Kör man Reluctant Enemies på fyra har man typ tolv brickor var att flytta. Vilket ärligt talat inte är en nackdel när man försöker komma in i OCS. Men man får slåss om förrådet. Det är tre fronter, och minst en av dem är vilande, så britten får hitta nåt sätt att skifta ansvaret om inte en spelare bara ska titta på.

Jag blev lite sugen själv nu på att spela något mindre OCS-scenario.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

sfclinken

Citat från: Hannes skrivet 14 augusti 2017 kl. 16:12:54

...Vi var inställda på att köra Sicily II, men vi kanske borde gå på sfclinkens rekommendation och köra Reluctant Enemies ändå. Granlid, Delirium, vad säger ni?

Och ska vi bara lägga fredag och lördag på det (som Granlid indikerat)? Jag är ju mest pepp på helhelgsprojekt om det går :)

Sicily II är bra som jag skrev men om båda sidor vill kunna få lite action med anfall så håller jag fast vid RE helt klart. Dessutom kan det lätt avslutas på rimlig tid.


Fanken vad jag önskar jag kunde vara med på FF :(
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Scipio

Det är minst sagt dags att börja fundera på vad man vill spela.

På vill-spela-listan har jag:


Lite längre projekt, typ fredag+lördag om man ska få ut något av det:


Fall Blau: Army Group South, June-December 1942


Victory Roads / Liberty Roads



Operation Mercury: The Invasion of Crete




Tenkatoitsu




Alternativt så kan man istället köra lite kortare projekt så man kan klämma in lite flera spel istället:


Rise of Totalitarianism



High Frontier



Time of Crisis



Jag vågar inte föreslå Origins efter det "grudge-match-partiet" som vi hade i våras...  :)
GCotAC är också något som jag borde sätta mig in i...

"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Klas Malmström

Klas Malmström
Linköping

Mats Eden

Jag är på ett fredag-lördag projekt.
Alla tre du nämner Roger spelar jag gärna (eller Absolute Victory).

På söndagen spelar jag gärna High Frontier.

Fredrik H

Jag har tämligen nyligen spelat Absolute victory och är inte riktigt inne på det själv, men jag tycker verkligen det spelet förtjänar en större publik. Det är riktigt roligt! Jag skulle själv gärna titta på Rise of Totalitarianism  - går det att använda i undervisning..?
Sen är jag ju alltid intresserad av Elias Waterloospel, men vet ju inte riktigt om det är läge.

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Jon

Jag verkar inte ha behörighet att ändra i dokumentet? Tänkte lägga till mig på ToC på fredagkvällen.

Lördag och söndag är fortfarande obokat. Jag brukar ju alltid lobba för The Korean War, men är öppen för i stort sett allt.

BjornH

Jag vill gärna testa Absolute Victory! ...någon annan gång.  :P  Tar ni med det så klämmer jag gärna på det lite.

Scipio

"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Niklas S

Hej
Jag är ny på forumet och har inte tidigare haft möjlighet att åka på Friendly förrän nu i år.
Då jag har bred smak vad gäller spel undrar jag om det finns intresse bland övriga deltagare att även spela andra typer av spel, tex Eurospel eller om det endast är hexagonspel (som också är trevligt) som kommer att spelas?
Med Vänlig hälsning
Niklas S

Scipio

Citat från: Mats Eden skrivet 15 augusti 2017 kl. 17:43:11
Jag är på ett fredag-lördag projekt.
Alla tre du nämner Roger spelar jag gärna (eller Absolute Victory).

På söndagen spelar jag gärna High Frontier.
Låter bra, får se om några fler är sugen på något av fredag-lördag-spelen, dom är alla funkis för upp till fyra deltagare i varjefall.
High Frontier på söndagen låter som en plan!
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

tinG

Citat från: Jon skrivet 15 augusti 2017 kl. 22:13:22
Jag verkar inte ha behörighet att ändra i dokumentet? Tänkte lägga till mig på ToC på fredagkvällen.

Vilket dokument?!
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Jon

Citat från: tinG skrivet 16 augusti 2017 kl. 00:55:51
Citat från: Jon skrivet 15 augusti 2017 kl. 22:13:22
Jag verkar inte ha behörighet att ändra i dokumentet? Tänkte lägga till mig på ToC på fredagkvällen.

Vilket dokument?!

Rydfalk skickade ut en länk till något gemensamt tjofräs, han måste ha missat din mail