Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

World in Flames Collector's Edition på kickstarter

Startat av Delirium, 30 augusti 2017 kl. 10:08:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

https://www.kickstarter.com/projects/489244166/world-in-flames-collectors-edition

Här är länken. Jag har fortfarande inte bestämt mig om det blir Classic eller Deluxe.

Från krigsspel på facebook lyftes förslaget av Andreas att spela WiF på Lincon 2018.

Jag skulle säga att det är en teoretisk möjlighet att i så fall ha ett särskilt arr för WiF med anledning av Collector's Edition, kanske som en "filial" till krigsspelsrummet, kanske till och med ha två partier igång samtidigt?

Det är väldigt tidigt att ens tänka på arrangemang till Lincon, men det skulle kunna göras. Vill man hålla det enklare är det ju bara att ta med ett ex och "spontanspela".  :ultra:
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Andreas Lundin

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

LinCon vilket år?
Det är ju kickstarter trots allt...  ;)
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Ja, fast den här kickstartern levereras till Spiel i år (2017!).

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Jupp, det känns osannolikt att det här projektet ska fallera på något sätt. Möjligen visar det sig för svårt att skicka själva spelet från tryckeriet i Prag. :)

Scipio

Citat från: Andreas Lundin skrivet  6 september 2017 kl. 16:00:19
Ja, fast den här kickstartern levereras till Spiel i år (2017!).
Jo fast det är kickstarter så min erfarenhet är att det aldrig levereras i tid med ytterst få undantag.
Väntar fortfarande på att få mina grejer från en kickstarter som skulle leverera under 2014...

Men ska dom leverera om en månad så låter det sannolikt att dom åtminstone borde vara redo till LinCon i värsta fall...

jerry

Ja stålarna är dragna för oss till vårt MEGAHERREDJÄVLARWIF så jag hoppas också på oktober.
Nu är 300 tändsticksaskar inhandlade o väntar på sin uppgift som sorteringslådsystem
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

Klas Malmström

Citat från: jerry skrivet  7 september 2017 kl. 19:25:31
Ja stålarna är dragna för oss till vårt MEGAHERREDJÄVLARWIF så jag hoppas också på oktober.
Nu är 300 tändsticksaskar inhandlade o väntar på sin uppgift som sorteringslådsystem
Var köpte du askarna?
Klas Malmström
Linköping

jerry

Jag bollar frågan vidare till inköpsansvarige i föreningen
Svar inom kort
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

jerry

Citat från: Klas Malmström skrivet  7 september 2017 kl. 19:37:42
Citat från: jerry skrivet  7 september 2017 kl. 19:25:31
Var köpte du askarna?
Askarna är köpta på "lek o lär"
https://www.lekolar.se/sortiment/skapa/hobbymaterial/hobbytillbehor/tandsticksaskar/

Delirium

Klas Malmström

Citat från: Delirium skrivet 19 september 2017 kl. 16:02:19
Blev deluxe till slut för sakens skull.  :oops:
Was there ever really any doubt?  :D
Klas Malmström
Linköping

Scipio

Ah så du menar att du fegade ut  och inte beställde Super Deluxe alternativet...  :P

Klas Malmström

Klas Malmström
Linköping

Delirium

Citat från: Scipio skrivet 19 september 2017 kl. 16:44:31
Ah så du menar att du fegade ut  och inte beställde Super Deluxe alternativet...  :P

Ja.  :oops: