Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire 27 - 29 september 2019

Startat av Rydfalk, 22 mars 2019 kl. 11:32:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Polkss

Hej alla!

Till slut insläppt på forumet..
Undertecknad tar med sig COIN I: Andean Abyss, COIN III: A Distant Plain, samt Space Empires 4X + 2 expansioner till FF i Rimforsa.
Önskar i första hand spela Andean Abyss med sammanlagt fyra spelare, gärna redan från fredagen (kan introducera till spelet och systemet, originalet i COIN-universat). Men även de två andra spelen jag tar med mig är högintressanta med upp till fyra spelare.
Är förvisso också intresserad av att joina andra spel med den förkunskap jag har (i många fall begränsad). Men till att börja med erbjudes platser kring bordet från fredagkväll för Andean Abyss.

Skriv gärna in intresse för deltagande i excel-arket för FF så vet vi när vi är fulltaliga.

Med förhoppningar om fulltalighet och spänning!

    /Polkss

B_J_S

Citat från: Andreas Johnson skrivet 18 september 2019 kl. 19:30:00
Ok, jag har fortfarande inget inbokat på fredagen eller lördag efter kl 14.

Vill nån köra GMT:s Panzer? Command and colors?

Eller förslag på nåt annat?
Commands & Colors är alltid intressant.
Vilken tänker du på?
//Jonas

Andreas Johnson

Tja, vilken som. Har dock inget av spelen själv.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Grundström

Citat från: Polkss skrivet 18 september 2019 kl. 21:57:11
Hej alla!

Till slut insläppt på forumet..
Undertecknad tar med sig COIN I: Andean Abyss, COIN III: A Distant Plain, samt Space Empires 4X + 2 expansioner till FF i Rimforsa.
Önskar i första hand spela Andean Abyss med sammanlagt fyra spelare, gärna redan från fredagen (kan introducera till spelet och systemet, originalet i COIN-universat). Men även de två andra spelen jag tar med mig är högintressanta med upp till fyra spelare.
Är förvisso också intresserad av att joina andra spel med den förkunskap jag har (i många fall begränsad). Men till att börja med erbjudes platser kring bordet från fredagkväll för Andean Abyss.

Skriv gärna in intresse för deltagande i excel-arket för FF så vet vi när vi är fulltaliga.

Med förhoppningar om fulltalighet och spänning!

    /Polkss
Om det inte blir något 1830 på fredagen (vilket excel-dokumentet flaggat för) så kan jag gärna spela Andean Abyss på fredag kväll.
Per angusta ad angusta.

B_J_S

Citat från: Andreas Johnson skrivet 19 september 2019 kl. 11:34:03
Tja, vilken som. Har dock inget av spelen själv.
Har allt inom Ancient men bara basspelet när det gäller Napoleonics.
Jag kan ta med båda.
//Jonas

Andreas Johnson

Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

shi4stone

Citat från: BjornH skrivet 10 september 2019 kl. 14:35:59
Jag letar efter aktivitet för fredagen efter att War Room officiellt fick lördagsstart. Jag kan tänka mig att smygtesta BCS Brazen Chariots, som jag har, men kanske hellre få in ett helt spel (Börjar helst tidigt, kan vara i Rimforsa innan 16.). Är intresserad av Angola (som jag inte har, men verkar finnas att köpa om det skulle vara så :) ) och Successors (har inte heller...). Eller (som vanligt) kanske Space Empires 4x om vi kan få ihop en 3p el. 2 vs 2.

Hi Bjorn, is the idea to play war room Saturday to Sunday? and BCS as back up? I am up for BCS if war room finishes early. also will bring Time of Crisis as a gap filler.

BjornH

Citat från: shi4stone skrivet 20 september 2019 kl. 10:50:30
Hi Bjorn, is the idea to play war room Saturday to Sunday? and BCS as back up? I am up for BCS if war room finishes early. also will bring Time of Crisis as a gap filler.

Sounds good!

tinG

Citat från: BjornH skrivet 20 september 2019 kl. 11:25:37
Citat från: shi4stone skrivet 20 september 2019 kl. 10:50:30
Hi Bjorn, is the idea to play war room Saturday to Sunday? and BCS as back up? I am up for BCS if war room finishes early. also will bring Time of Crisis as a gap filler.

Sounds good!

Finns tid och utrymme är jag också på för ett BCS-scenario
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BjornH

Citat från: tinG skrivet 20 september 2019 kl. 14:22:38
Citat från: BjornH skrivet 20 september 2019 kl. 11:25:37
Citat från: shi4stone skrivet 20 september 2019 kl. 10:50:30
Hi Bjorn, is the idea to play war room Saturday to Sunday? and BCS as back up? I am up for BCS if war room finishes early. also will bring Time of Crisis as a gap filler.

Sounds good!

Finns tid och utrymme är jag också på för ett BCS-scenario

:up:

Polkss

Citat från: Grundström skrivet 19 september 2019 kl. 12:05:01
Citat från: Polkss skrivet 18 september 2019 kl. 21:57:11
Hej alla!

Till slut insläppt på forumet..
Undertecknad tar med sig COIN I: Andean Abyss, COIN III: A Distant Plain, samt Space Empires 4X + 2 expansioner till FF i Rimforsa.
Önskar i första hand spela Andean Abyss med sammanlagt fyra spelare, gärna redan från fredagen (kan introducera till spelet och systemet, originalet i COIN-universat). Men även de två andra spelen jag tar med mig är högintressanta med upp till fyra spelare.
Är förvisso också intresserad av att joina andra spel med den förkunskap jag har (i många fall begränsad). Men till att börja med erbjudes platser kring bordet från fredagkväll för Andean Abyss.

Skriv gärna in intresse för deltagande i excel-arket för FF så vet vi när vi är fulltaliga.

Med förhoppningar om fulltalighet och spänning!

    /Polkss
Om det inte blir något 1830 på fredagen (vilket excel-dokumentet flaggat för) så kan jag gärna spela Andean Abyss på fredag kväll.

Så OM det inte blir 1830 under fredagkvällen tycks vi nu vara uppe i 3 av 4 möjliga spelare.
Andra hugade?

Gustav. Alfredsson

Citat från: Polkss skrivet 18 september 2019 kl. 21:57:11
Hej alla!

Till slut insläppt på forumet..
Undertecknad tar med sig COIN I: Andean Abyss, COIN III: A Distant Plain, samt Space Empires 4X + 2 expansioner till FF i Rimforsa.
Önskar i första hand spela Andean Abyss med sammanlagt fyra spelare, gärna redan från fredagen (kan introducera till spelet och systemet, originalet i COIN-universat). Men även de två andra spelen jag tar med mig är högintressanta med upp till fyra spelare.
Är förvisso också intresserad av att joina andra spel med den förkunskap jag har (i många fall begränsad). Men till att börja med erbjudes platser kring bordet från fredagkväll för Andean Abyss.

Skriv gärna in intresse för deltagande i excel-arket för FF så vet vi när vi är fulltaliga.

Med förhoppningar om fulltalighet och spänning!

    /Polkss

Vi är två som är intresserade av Space Empires 4X på förslagsvis lördag fm. Ej spelat innan men vi har tid att plugga regler.

Andreas Johnson

Är det någon som ska åka bil från Stockholm till Rimforsa? Skulle gärna samåka ned i sånt fall. Är flexibel med tider men kan gärna vara där tidigt.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

B_J_S

Jag har kollat igenom tråden efter vad folk vill spela (där jag är med) och kommit fram till följande:

1830      
[Thermopylai]
Grundström
Jonas (BJS)
Mathias F
Björn ??
Torsten ??
Polkss ??

Pericles   
Andreas J
Jonas (BJS)

Panzer   
Andreas J
Jonas (BJS)

Commands&Colors   
Andreas J   
Jonas (BJS)

Ser ut som vi skulle kunna få 4 spelare till 1830 på fredagen.
Men är ganska oklart över lördag em/kväll och söndag.

Skall vi satsa på Pericles (4p), Panzer (4) eller någon annan kombo?

Finns det några förslag här?
//Jonas

Andreas Johnson

Uppbokad på söndag men kör gärna Pericles eller Panzer lördag från 14. Ett av dom tror jag blir bra, inte båda.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov