Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire IX • 8 - 10 oktober 2021 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 5 maj 2021 kl. 12:56:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Fredrik H

Citat från: Delirium skrivet 26 september 2021 kl. 12:06:49
Kanske förtjänar att nämnas igen att även om folk ser ut att boka upp sig ganska minutiöst så finns det fortfarande de av oss som kommer att vara öppna för spontanspel. Själv håller jag öppet dels för att jag inte vet riktigt vad jag orkar med, och dels för att jag inte vet vad jag kommer att vara sugen på där och då. Så jag hoppas att ingen (inklusive jag själv) kommer att stå utan partners. :)

Inte alls omöjligt att Space Empires funkar vid lämpligt tillfälle, har haft lite otur tidigare och spelat mot de som är mycket bättre än jag på det. Jag tror till och med att SpaceCorp kan vara aktuellt också, känns som jag har ett fantasy/rymdtema på gång...

Helt inne på samma linje. Jag räknar med att det löser sig.

Fredrik H

Citat från: Elias Nordling skrivet 26 september 2021 kl. 09:36:44
NATO, the Cold War goes Hot, någon?

Verkligen fullt tänkbart. Jag har inte orkat ge mig på den 80-sidiga regelboken än bara, jag tror den egentligen är 24 sidor med abnorm hybris eller något. Den förra utgåvan var enkel.

Elias Nordling

SpaceCorp säger jag aldrig nej till, och nu har jag ju en expansion att spela. Jag tar givetvis med mig Rymdplupparspelet Ascending Empires också.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

David Sunnergren


Scipio

Citat från: Delirium skrivet 26 september 2021 kl. 12:06:49
Kanske förtjänar att nämnas igen att även om folk ser ut att boka upp sig ganska minutiöst så finns det fortfarande de av oss som kommer att vara öppna för spontanspel. Själv håller jag öppet dels för att jag inte vet riktigt vad jag orkar med, och dels för att jag inte vet vad jag kommer att vara sugen på där och då. Så jag hoppas att ingen (inklusive jag själv) kommer att stå utan partners. :)

Inte alls omöjligt att Space Empires funkar vid lämpligt tillfälle, har haft lite otur tidigare och spelat mot de som är mycket bättre än jag på det. Jag tror till och med att SpaceCorp kan vara aktuellt också, känns som jag har ett fantasy/rymdtema på gång...
Även jag har lämnat lite utrymme för spontanspel och plockar med mig ett gäng mindre titlar som jag har sug på:

- After the Empire
- Circus Imperium
- Heroes of Air, Land and Sea
- Titan
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"


David Sunnergren

Citat från: Scipio skrivet 26 september 2021 kl. 15:38:21
Citat från: Delirium skrivet 26 september 2021 kl. 12:06:49
Kanske förtjänar att nämnas igen att även om folk ser ut att boka upp sig ganska minutiöst så finns det fortfarande de av oss som kommer att vara öppna för spontanspel. Själv håller jag öppet dels för att jag inte vet riktigt vad jag orkar med, och dels för att jag inte vet vad jag kommer att vara sugen på där och då. Så jag hoppas att ingen (inklusive jag själv) kommer att stå utan partners. :)

Inte alls omöjligt att Space Empires funkar vid lämpligt tillfälle, har haft lite otur tidigare och spelat mot de som är mycket bättre än jag på det. Jag tror till och med att SpaceCorp kan vara aktuellt också, känns som jag har ett fantasy/rymdtema på gång...
Även jag har lämnat lite utrymme för spontanspel och plockar med mig ett gäng mindre titlar som jag har sug på:

- After the Empire
- Circus Imperium
- Heroes of Air, Land and Sea
- Titan

Om inget särskilt inträffar tänker jag mig spontanspel/samlade mindre spel i själva helgen

Delirium

Citat från: Fredrik H skrivet 26 september 2021 kl. 12:34:04Helt inne på samma linje. Jag räknar med att det löser sig.

Är det aktuellt på något sätt att testa det där stora rymdfararspelet du skaffade från Compass...Stellar Horizons?
1914

Delirium

Citat från: Scipio skrivet 26 september 2021 kl. 15:38:21Även jag har lämnat lite utrymme för spontanspel och plockar med mig ett gäng mindre titlar som jag har sug på:
- Heroes of Air, Land and Sea

Det lockar absolut!
1914

Delirium

Citat från: Elias Nordling skrivet 26 september 2021 kl. 14:14:51
SpaceCorp säger jag aldrig nej till, och nu har jag ju en expansion att spela. Jag tar givetvis med mig Rymdplupparspelet Ascending Empires också.

:up:
1914

Rydfalk

"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

1914

tinG

Citat från: Delirium skrivet 27 september 2021 kl. 12:05:06
Citat från: Fredrik H skrivet 26 september 2021 kl. 12:34:04Helt inne på samma linje. Jag räknar med att det löser sig.

Är det aktuellt på något sätt att testa det där stora rymdfararspelet du skaffade från Compass...Stellar Horizons?

Ja det där undrar jag också
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Fredrik H

Citat från: tinG skrivet 27 september 2021 kl. 19:42:45
Citat från: Delirium skrivet 27 september 2021 kl. 12:05:06
Citat från: Fredrik H skrivet 26 september 2021 kl. 12:34:04Helt inne på samma linje. Jag räknar med att det löser sig.

Är det aktuellt på något sätt att testa det där stora rymdfararspelet du skaffade från Compass...Stellar Horizons?

Ja det där undrar jag också

Om det finns ett så påtagligt tryck från Västsverige så kan det vara den spark i arslet jag behöver för att läsa reglerna. Jag tar med det. 

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"