Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

RAF (Decision Games)

Startat av Elias Nordling, 17 januari 2010 kl. 12:23:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Eagle- och 2-spelarvarianten har tydligen problem med balansen såg jag nu. Tysken kör över britten om han beter sig som han möjligen borde ha gjort. Konstruktören säger sig jobba med problemet.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

Såg på Consimworld att konstruktören har gjort en fix nu som straffar Luftwaffe om man pressar på för hårt i Luftwaffe- och 2-spelarvarianterna.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Lite tråd-nekromanti...

Har spelat en del RAF nu då det funkar bra att ha stående och köra några rundor mellan varven när lillen sover.

Nu är det ny-utgåvan som jag spelat men jag tror inte det är jättestora skillnader med den tidigare.
Det som kanske är lite negativt är att strategin som man bör ha som britt i Lion snabbt känns rätt uppenbar och och det finns inte så mycket annat att hitta på.
Det positiva är att det ändå är en rolig berättelse som det berättas och det är skoj att bara åka med.

Är det någon som spelat Eagle eller 2-spelar varianten i den nyare utgåvan som har några intryck att dela med sig?
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Johnson

Har provat Eagle. Det intressanta är att planera sina räder varje dag. När det sen sätter igång är möjligheterna att påverka små. Jag tyckte det var trevligt men tänker att det nog är lite för lite beslutsfattande för många....
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Scipio

Tackar det låter intressant nog för att testa en omgång och se i varjefall.   :up:
"Randomization is too important to be left to chance"