Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

T

Krigspelsrummet på LinCon 2006

Startat av Tommy Röhs, 22 mars 2006 kl. 18:10:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 Gäster tittar på detta ämne.

Magnus2

Citat från: "Anders Fager"Och vad tror man i sin vildaste fantasi att detta med Granskningsnämnden uppnår? Det är det jag inte fattar.

Och en del fattar inte varför man vill spela ASL  :wink:
Kallas inte sånt för trångsynthet?

Det är mycket i världen man inte förstår.
Kan man  inte bara köpa att andra tycker att det är jätteviktigt att få upprättelse i en lokalblaska eller att det är ännu viktigare att få spela ASL?

:up:

Magnus

Magnus2

Citat från: "Fager"Vi pratar om att reklamera slit och släng-produkten "90 sekunder human interest innan vi kör vädret"...

Citat från: "scipio"Man får inget säljbart repotage genom att publicera sanningen...

Och jag trodde att jag var cynisk...

Elimää

Citat från: "Anders Fager"Vi pratar om att reklamera slit och släng-produkten "90 sekunder human interest innan vi kör vädret", eller hur? Inte ett kirurgiskt ingrepp. Ingen del i min respirator utan ett buskisinslag i en division 2-nyhetssändning. Det belyser hur groteskt mediaovana ni är om ni tror att det tjänar något till att bråka med SvT om att ni blivit klantigt hanterade i ett klantigt klippt inslag. Skulle organisationer eller personer med lite högre mediaprofil (som folk vet vilka de är både före och efter de 90 sekunderna, tänk SSU eller deras ordförande, Fi/Tiina Rosenberg, Henrik Larsson, Mikael Persbrandt) gå till pressombudemannen varje gång de blev felciterade så skulle de inte ha tid att göra nått annat. Säger inte att det är bra att pressen (fri som ofri) är ungefär lika tillräknelig som en femåring med DAMP, men nu är det så och det är bara att rycka på axlarna.

Skillnaden är väl att vår subkultur gentemot alla andra är väl att vi respekterar regler och ifall något är fel, att det snabbt ska komma ut en errata. Sveroks riksmöten har ibland tenderat att komma i sådana situationer med ändlösa diskutioner om paragrafer och tolkningar och sluta i snudd filosofiska frågor som - vad är konfliktspel?
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

A F

Citat från: "Elimää"Skillnaden är väl att vår subkultur gentemot alla andra är väl att vi respekterar regler

Så du menar att exempelvis Svenska Orienteringsförbundet (som vi har pinsamt mycket gemensamt med) inte respekterar regler?

A F

Citat från: "Magnus2"Kan man  inte bara köpa att andra tycker att det är jätteviktigt att få upprättelse i en lokalblaska

Kan man inte få förklara för dem att att de lika gärna kan försöka förbjuda laviner?

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Svenska Orienteringsförbundet (som vi har pinsamt mycket gemensamt med)...

Få se:
    Fåniga kläder
    Springer runt i skogen
    Vägrar anväda GPS

Låter som en exakt kopia av en lajvare...  :D
En mycket bitter liten man.

Holmgren

Citat från: "Anders Fager"Kan man inte få förklara för dem att att de lika gärna kan försöka förbjuda laviner?

Men Anders, nu låter det faktiskt som att du blir så upprörd över alla dem som inte har din medievana att du gör det till en mission att stoppa dem. Vi, medieovana, skall inte använda oss av instansen Granskningsnämnden eftersom du vet att det ändå inte hjälper. När du väl fått oss att förstå detta antar jag att ditt nästa uppdrag blir att se till att Granskningsnämnden avskaffas?

Laviner kan inte förbjudas, men man kan utfärda varningar och sätta upp staket...
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

A F

Citat från: "Holmgren"Men Anders, nu låter det faktiskt som att du blir så upprörd över alla dem som inte har din medievana att du gör det till en mission att stoppa dem.

Givetvis så står det alla fritt att göra som de vill. Men det skadar inte att någon är förnuftets röst eller en "reality check" när folk vill gå ut och slåss mot väderkvarnar.

Sen är det givetvis så att jag är en dryg jävul som är otroligt imponerad av mig själv och  värst är jag när jag har rätt.

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Givetvis så står det alla fritt att göra som de vill. Men det skadar inte att någon är förnuftets röst eller en "reality check" när folk vill gå ut och slåss mot väderkvarnar.

Fager - Sancho Panza  :D

CanuckWannabe

Citat från: "Magnus2"
Citat från: "Fager"Vi pratar om att reklamera slit och släng-produkten "90 sekunder human interest innan vi kör vädret"...

Citat från: "scipio"Man får inget säljbart repotage genom att publicera sanningen...

Och jag trodde att jag var cynisk...

Journalismens regel nummer ett enligt en journalist jag känner:

"Sanningen får aldrig stå i vägen för en säljande rubrik"

Nåja, åter till det första avvikandet från ämnet. Jag var själv en av arrangörerna för Lincon och som jag såg det så var anmälan mest en principsak och ett sätt att kyla ner känslorna lite så att ingen "överengagerad" skulle hitta på något dumt. Jag väntade mig personligen inget annat än ett avslag.  
Conny Nordin som blev intervjuad om något helt annat än Lincon och vars svar sedan användes helt ur sitt sammanhang brydde sig inte om att anmäla då han försökt tidigare utan resultat.
In war it does not matter who is right. What matters is who is left.

Using statistics to define the truths that I want to believe in

Magnus2

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Anders Fager"Givetvis så står det alla fritt att göra som de vill. Men det skadar inte att någon är förnuftets röst eller en "reality check" när folk vill gå ut och slåss mot väderkvarnar.

Fager - Sancho Panza  :D

Eller Messias?
Dårar! Lyssna på mig, annars hamnar ni i helvetet!
 :D

Nä förresten...

A F

Citat från: "CanuckWannabe"så att ingen "överengagerad" skulle hitta på något dumt

Som att....

:shock:

Scipio

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "CanuckWannabe"så att ingen "överengagerad" skulle hitta på något dumt

Som att....

:shock:
Efter vad jag förstod så skulle det ske en manifestation framför Kaknästornet där ett mint och opunchat "The Longest Day" skulle dränkas i bensin och hotas att sättas eld på ifall inte en officell ursäkt erhölls innan solnedgången.
"Randomization is too important to be left to chance"

BigPapaBear

Citat från: "Scipio"Efter vad jag förstod så skulle det ske en manifestation framför Kaknästornet där ett mint och opunchat "The Longest Day" skulle dränkas i bensin och hotas att sättas eld på ifall inte en officell ursäkt erhölls innan solnedgången.

:D  :D  :D Roger har alltid en spännande perspektiv på saker och ting!

Scipio

Ja frågan är vad man _inte_ skulle vara villig att gå med på för att rädda en sådan klenod.
"Randomization is too important to be left to chance"