Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

På bordet

Startat av Scipio, 30 augusti 2022 kl. 14:30:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 7 Gäster tittar på detta ämne.

Jimmie

Slarvig av mig att ha missat de extremt enkla instruktionerna! Tackar för tipset!
Så nu är en (kanske mindre bra) bild tillagd i alla fall!

Får kanske lägga The Dark Valley i kön då, för det står och väntar i hyllan!

Andreas Lundin

Command & Colours. Ancients. Vårt onsdagslir blev inställt så jag tog in en reserv. Jag losade (Rom).20221102_190430.jpg
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Maglica

Det skall böjas i tid, det som böjt skall bli.  :up:
Robert Maglica

Jimmie

Spelar han DAK lagom till högstadiet?  :D

Andreas Lundin

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Efter tips om att Brotherhood & Unity var ett bra CDG så testade vi nu det och kan bara hålla med.
Ett snabbspelat, kul, tremanna, CDG spel på ett inte jätteutforskat tema.  :up:

2022-11-06 14.17.43.jpg
"Randomization is too important to be left to chance"

thermopylai

Bosnien-spelet som spelades på FF senast, eller hur?
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Scipio

Ja precis ett av gängen från Gbg spelade det.

Anders Larsson

Kul att andra uppskattar detta spel !Alla måste ha ett tremanna CDG i sin samling  :D

Scipio

Citat från: Anders Larsson skrivet  8 november 2022 kl. 17:31:39Kul att andra uppskattar detta spel !Alla måste ha ett tremanna CDG i sin samling  :D
Ja tack för tipset det fick mig att komma över min Compass-games-skepsis och som sagt det växer inte 3-manna-CDGer på träd.   :up:

aegneus

Så var man här igen. Mörker, skitväder och trafikstockningar.

En vanlig förälders novemberklagan över kaoset vid lämnadet av barn på skolan? Nej, Enemy Action:Ardennes!

EF3CA69D-7F3F-493D-841F-668C3C804CF1.jpeg

Riktigt bra öppning känns det som. 

aegneus

Vi spelar en del fel mest till tyskens fördel (typ amerikanen glömde lägga ut sina starting IPs, fast det gick ju att fixa genom att ta bort steps) men vad hjälper det när en liten grupp amerikaner håller en bro mot två pansardivisioner... (drog sju chits och tre! D-1)

FD38BE3A-00CA-479E-B4ED-3DA80EAB4FD2.jpeg

aegneus

Men efter 16:e är slut ser det bra ut för tysken. A8832A65-1448-4E83-9E27-F8BAB0AE4723.jpeg Lite för bra. Misstänker felspel - något ni vet man brukar glömma (har koll på kårgränser och dubbelaktiveringar)

PS otroligt smidigt att lägga in bilder !

Elias Nordling

Inga turn 1-specialer? Och ni kommer ihåg +1 chit för varje combat event?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

aegneus

+1 chit fick vi med det här partiet och se referensen till turn-1-regler i ingressen 🙂. Kanske var att vi öppnade med en D3 A0 vid Clervaux och D3 vid Büllingen (alltså ren tur) som satte amerikanen i gungning.

Jag har inte listat ut än när man skall dra mindre än Max chits. Med jämna mellanrum får man A2 eller A3...