Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

På bordet

Startat av Scipio, 30 augusti 2022 kl. 14:30:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 9 Gäster tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Jag kör ju Enemy Action: Kharkov just nu, och där är man ännu mindre benägen att inte dra max antal chits. Men det händer att man pausar efter min, om man redan ligger på -2D för försvarare i stad, till exempel.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

aegneus

Efter lite tisdagsvelande framför spelhyllorna (Gandhi? Red Winter? A few acres of snow?) blev det att damma av PoG! 13 år sedan förra partiet tror jag.

46448F47-018D-4366-B3E0-D7C19ACF73B9.jpeg

aegneus

Lite förvånande lätt att komma in i igen, fast det var mycket glatt humör över att vi inte hade vidare koll på kort och bästa spel. 🙂

Efter tre turns känns västfronten som ett tyskt misslyckande och i öst har den österrikisk-ungerska och ryska kollapsen börjat.

BF41F523-66C4-4248-B1E7-B35B7D71FCC4.jpeg58525728-19D6-460A-8A95-45333BEDE4BA.jpeg 

Andreas Lundin

Känns inte som AH tagit "tillräckligt" med förluster för att det ska gå Ententens väg detta.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

thermopylai

Står inte tysken uppställd för att få hela västfronten avskuren av belgarna eller en brittisk kår, om nästa drag är allierat? Eller har jag glömt nån specialregel?
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

tinG

Citat från: thermopylai skrivet 30 november 2022 kl. 09:55:51Står inte tysken uppställd för att få hela västfronten avskuren av belgarna eller en brittisk kår, om nästa drag är allierat? Eller har jag glömt nån specialregel?

The Dance of Death

Ser inte ut som att de riktigt når hela vägen. Men kombinerat ett lyckat anfall mot Metz så är saken biff  :)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

thermopylai

Plus att jag hade missat/glömt bort connection mellan Strasbourg och Mannheim.  :oops:
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Scipio

"Pappa-ledig" måste vara det mest missvisande ordet i det svenska språket.   :lol:
Jag uppskattar det väldigt mycket men det borde heta "Pappa-upptagen" i stället.

Några ögonblick lyckas jag ändå karva ut mellan varven för att inte glömma mina intressen helt, den här gången så tog jag tag i den gamla titeln Poland '39: The Nightmare Begins från 1992 som jag tänkt spela i många år men det har inte blivit av.

Jag har alltid intresserat mig för invasionen av Polen 39 och GDWs First to Fight är fortfarande det bästa spelet på ämnet även om detta spel är helt ok trots att det är ett Ty Bomba-spel.

2022-12-07 23.45.47.jpg

2022-12-07 23.31.48.jpg 
"Randomization is too important to be left to chance"

Elias Nordling

Om och när man fått ungen att ta en tupplur har man 20 minuter på sig till saker som att äta och gå på toaletten :-D

Scipio

Citat från: Elias Nordling skrivet  8 december 2022 kl. 12:50:19Om och när man fått ungen att ta en tupplur har man 20 minuter på sig till saker som att äta och gå på toaletten :-D
Ja exakt så   :D

Elias Nordling

Såvida förstås du inte har en sån som bara sover i barnvagn i rörelse, det hade vi  :ultra:

Scipio

Han tupplurar en gång på förmiddagen och eftermiddagen men då ska man hinna med allt hemma och sig själv då.
På kvällen så somnar han vid åtta men då är man i regel rätt så färdig själv.  :D

Strv102r

Citat från: Scipio skrivet  8 december 2022 kl. 15:47:09Han tupplurar en gång på förmiddagen och eftermiddagen men då ska man hinna med allt hemma och sig själv då.
På kvällen så somnar han vid åtta men då är man i regel rätt så färdig själv.  :D

Då är, eller var, det så underbart att glida ner i soffan med ett glas vin en stund. Risken att somna och spilla vinet var uppenbar.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon & The Gamers GD 41. Därefter GMT Barbarossa; Crimea  och Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Scipio

Citat från: Strv102r skrivet  8 december 2022 kl. 19:51:41Då är, eller var, det så underbart att glida ner i soffan med ett glas vin en stund. Risken att somna och spilla vinet var uppenbar.
Jamen precis, "-Vi har båda överlevt den här dagen nu Scipio så Pappa behöver en stadig en" *mutter, mutter, hälla upp*   :D

jerry

Citat från: Scipio skrivet  8 december 2022 kl. 21:34:33
Citat från: Strv102r skrivet  8 december 2022 kl. 19:51:41Då är, eller var, det så underbart att glida ner i soffan med ett glas vin en stund. Risken att somna och spilla vinet var uppenbar.
Jamen precis, "-Vi har båda överlevt den här dagen nu Scipio så Pappa behöver en stadig en" *mutter, mutter, hälla upp*   :D

Det är inte lättare att vara 60+ o vara barnbarnsvakt, man är INTE piggare...........
Bara så alla vet
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade