Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

The Great War in Europe (GMT)

Startat av BigPapaBear, 24 juni 2006 kl. 00:46:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

pelle

Livstecken från Ted Raicer på consimworld i helgen:
"I just sent Mark S. the rules to Great War, and I should be getting the map art to proof early this week, so it is moving along. We should have some sample art to post soon."

http://talk.consimworld.com/WebX?14@970 ... 6d348/1514

BigPapaBear

Nu ryktas det om att betalningsprocessen kommer att sparka igång i slutet av månaden.  :up:

Det närmar sig!  :D
En mycket bitter liten man.

pelle

Betyder det att spelen kommer vara i Sverige lagom till FF2007... eller till FF2008/2009/2010? Ska man våga hoppas på något?

Scipio

Det är nog troligt, GMT brukar vara rätt pålitligt.
Drar dom pengarna i slutet av maj så kan vi har det nån gång under juli augusti kan man väl gissa.
...2007 då...
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

CiteraDrar dom pengarna i slutet av maj så kan vi har det nån gång under juli augusti kan man väl gissa.
...2007 då...

Jo, det är min erfarenhet också. Akta er dock för surface shipping... då kan du riskera att få spelet som julklapp eller rentav påskägg.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

jerry

Citat från: "Andreas Lundin"
CiteraDrar dom pengarna i slutet av maj så kan vi har det nån gång under juli augusti kan man väl gissa.
...2007 då...

Jo, det är min erfarenhet också. Akta er dock för surface shipping... då kan du riskera att få spelet som julklapp eller rentav påskägg.

Instämmer, tog ett spel från mmp den 25 november med surface mail anlände första veckan i mars !!!!!
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, tvåmanna Atlantic Wall i Ronneby tvåmanna WIF i skogen i en källare vid Bräkne hoby

BigPapaBear

Har de ens kvar Surface shipping som val? Jag har hört ryktas om att det ska försvinna från USPS och ersättas med någonting snabbare.

Å andra sidan hör jag mycket konstiga saker...  :?

Jezjov

CiteraHar de ens kvar Surface shipping som val? Jag har hört ryktas om att det ska försvinna från USPS och ersättas med någonting snabbare.

Som jag har förstått det har USPS slutat erbjuda Surface mail nu i dagarna.

Andreas Lundin

Nu ligger kartorna ute på gmt:s hemsida... Jisses! Habegäret växer!
http://www.gmtgames.com/tgwiedeluxe/main.html
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Andreas Lundin

Är det stora hexes i detta spel? ser nästan ut så?

pelle

Oooh! Snygg PoG-stil på brickorna! (Det kanske är vanlig GMT-stil?)

Vad får dig att tro att hexarna är stora? Kartorna ser hur som helst stora och trevliga ut.

Andreas Lundin

Ingen aning om hexarna är stora eller ej. Bara undrade om någon visste.
 :)

pelle

Mail från GMT:
"[bla blabla bla bla bla] by mid-June. About a month later we'll ship both Glory III and The Great War in Europe: Deluxe Edition."

:up:

pelle

Nu har jag läst ikapp forumet på CSW. Ted skrev den 10:e (förra veckan):
"According to Gene in the GMT folder, Great War Deluxe ships next week."

Tyvärr inget nytt om det den här veckan än vad jag kan se.

BigPapaBear

Citat från: "pelle"Nu har jag läst ikapp forumet på CSW. Ted skrev den 10:e (förra veckan):
"According to Gene in the GMT folder, Great War Deluxe ships next week."

Tyvärr inget nytt om det den här veckan än vad jag kan se.

Suget försvann lite när de berättade att tre brickor är helt feltryckta...  :( Men när det väl dimper ned i brevlådan kommer jag vara glad som ett barn ändå!  :D