Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Tystnad.. eller vad spelar du nu?

Startat av Doomfarer, 12 december 2006 kl. 14:18:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Doomfarer

Det är väldigt tyst här på forumet för närvarande. :(

Sitter alla och spelar monsterspel eller är ni ute och handlar sexiga underkläder till frugan?

Bara för att få igång diskussion så  kan jag meddela att jag inte har några spel på bordet just nu men spelar Pax Romana och Here I Stand på nätet.

Under julen hoppas jag få spela lite mer spel i alla fall (och inte bara barnspel skall tilläggas).  :)
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

silversixx

Väntar på att föreningen ska starta ett nytt monster. Ett par spel som verkar ligga i startgroparna.

Och så självklart så väntar jag på min beställning från MMP...

A F

Citat från: "Doomfarer"Det är väldigt tyst här på forumet för närvarande. :(
Inte sant? Björn måste ha internetförbud.
Citat från: "Doomfarer"eller är ni ute och handlar sexiga underkläder till frugan?
PRECIS!!!! Eller så har välden ändrats. http://expressen.se/index.jsp?a=789938 (Eller så förbereder vi våra egna spelrelease. Helt plötsligt så har jag fyra eller fem paralella släpp i halsen.)
Citat från: "Doomfarer"Bara för att få igång diskussion så  kan jag meddela att jag inte har några spel på bordet just nu men spelar Pax Romana och Here I Stand på nätet.
Har spelat lite Downtown med Elias och ska snart avsluta Björns sorgliga undergång i OCS Tunisien. Är en klart frånvarande Robert E. Lee i Bloody Roads South. Spelar lite Zombies med sonen. Ska spela NBS Salamanca i jul.

Doomfarer

Jenna singel igen.  
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

jjax

Tomten var och lämnade Paths of glory i brevlådan tyvärr stannade han inte för ett spel utan bad mig återkomma i mellandagarna då han mer än gärna tog ett parti.

Scipio

Precis som Jenna så har jag haft häcken full mest hela hösten.

Men till helgen (16/12) så blir det lite Battle of the Bulge-firande för tredje året på raken (62 års dagen), förmodligen med Ardennes '44...kommer nog att kännas konstigt att skala upp till den nivån efter WaR2 men vi får väl se.
"Randomization is too important to be left to chance"

Kesselring

Citat från: "Scipio"Precis som Jenna så har jag haft häcken full mest hela hösten.
:insecure:

Kör lite Pax Romana, förbereder för en nystart på A3R+Rising Sun. Har inte kört det på ~10 år så reglerna kan behöva en uppfräschning.

Doomfarer

Citat från: "Scipio"Precis som Jenna så har jag haft häcken full mest hela hösten.

Den har du väntat på att få använda, erkänn.  :D
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Elias Nordling

Spelar som sagt Downtown med Anders.

Är märkligt nog OCKSÅ Robert E Lee i Wilderness, i samma parti! Vi turas om. Nästa måndag är det Anders tur igen.

Som sidospel till Bloody Roads South har jag och Grant (PO Jönsson) Agathocles-scenariot ur Carthage som puttrar litet.

Och så har vi ett Republic of Rome-parti på onsdagar.

På nätet spelar jag Downtown (igen) samt är England i Here I Stand-partiet som organiserades här på forumet.

På bordet hemma har jag ställt upp Richard Bergs DTP-spel The Ten Thousand, men har inte hunnit flytta några brickor än.

Det ersatte A Las Barricadas, som jag körde ett par scenarion av i helgen.

På ANDRA bordet hemma står det påbörjade andra speltestpartiet av Gergovia-modulen till GBOH.

Till helgen ska jag till min flickvän i Tyskland. Eftersom hon ska jobba en del även när jag är där, så tar jag nog med mig litet Jours de Gloire att spela.

Givet allt detta kan väl knappast någon klandra mig för att inte ha flyttat en bricka sen i somras i DAK-partiet som står uppställt i spellokalen.

Några frågor på det?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Vvornth

Jenna gör dock inte anal-scener (hennes biografi av Neil Strauss behandlar detta på ett rätt underhållande sätt).
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Magnus2

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Doomfarer"Det är väldigt tyst här på forumet för närvarande. :(
Inte sant? Björn måste ha internetförbud.

Alkolås?  :D

F ö har jag inte haft ett spel uppställt på över 10 år  :down:

Magnus

Doomfarer

Citat från: "Elias Nordling"Några frågor på det?

Det är bara att inse att det blir mer spelande med en flickvän i Tyskland än med fru och barn i Sverige.

Lite avundsjuk är man ju...  :|
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

mib

Inga krigsspel just nu.

Försöker få igång ett Ardennes '44, men min motspelare verkar inte så sugen.  :x

Förhoppningsvis blir det en del spel i mellandagarna, Twilight Imperium, Hammer of the Scots och/eller Crusader Rex.

Har jag riktig tur kanske jag kan färdigställa en av mina DBA-armeer också. Frugan skall ju trots allt jobba

/Michael

Organ

Senaste spelade spelet för min del är Battle Lore, fantasyversionen av Memoir 44, som jag körde för första gången i söndags. Det var riktigt skoj! Om man vill kan man köra utan fantasyelement och får då ett enkelt medeltida krigspel, perfekt för den som velat köra Hastings eller Aigincourt med M44-reglerna. Fantasyelementen består bl.a. att man nu kan utöka sina trupper med varelser som monsterspindlar och jättar, samt att man kan ha trollkarlar vid sidan om som kan boosta den egna sidan och/eller fireballa motståndarens trupper. Coolt!  :up:
"Here's somewhere I don't believe in shouted the kid and hometown c-c-crumbled to the ground."

A F

På tal om "fantasyversionen" och det nya svenska ordet "fajerballa". Just nu säljer vi på CC ruggiga mängder World of Warcraft-CCG. Speciellt i Sundsvall. Någon kommentar?