Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Star Trek

Startat av tobias, 2 februari 2007 kl. 23:03:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tobias

Är just nu inne i en Star Trek-period i samband med att jag och tjejen har börjat kolla igenom The Next Generation på DVD.

Givetvis finns det ett gäng intressanta spel med Star Trek-tema, finns det kanske någon här som har testat något av följande spel?
Federation Commander
Federation Space
Star Explorer
Star Fleet Battle Manual
Star Fleet Battles
Star Trek - The Adventure Game
Star Trek: Starship Tactical Combat Simulator
Star Trek: The Invasion of Klingon Empire
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

A F

Citat från: "tobias"Är just nu inne i en Star Trek-period i samband med att jag och tjejen har börjat kolla igenom The Next Generation på DVD.

Slår seriös S/M med hästlängder. Respekt.

Hur som haver så påstår de som begriper att Star Trek CCG är kool.

Tommy Röhs

Du har missat Federation & Empire.

http://en.wikipedia.org/wiki/Federation_and_Empire

tobias

Citat från: "Tommy Röhs"Du har missat Federation & Empire.
Tackar för påpekandet! Detta såg klart intressant ut...
/Tobias

Tommy Röhs

Om jag lyckas ta mig ned till Gothcon  så kan jag ta med Federation and Empire så du kan du kika på spelet.

tobias

Det vore uppskattat! Har du haft möjlighet att testa på det? Vad tyckte du?
/Tobias

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Slår seriös S/M med hästlängder. Respekt.

Amen. Grymt kinky. Jag utgår ifrån att ni har pastellfärgade uniformer på er, refererar till mikorvågsugnen som en "food replicator" och säger åt den lokale busschauffören att ta er till centrum med warp 8.  :D

På min hemmaplan är det lönlöst att försöka se en film utan Hugh Grant om man vill ha kvinnans sällskap...  :P
En mycket bitter liten man.

Doomfarer

Jag har alltid tyckt ST var mycket snack, lite action men om det är så man gillar det så...  :P
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

P-O Jönsson

CiteraStar Trek: Starship Tactical Combat Simulator

Spelade det mycket för 20 år sedan. Var kul som rollspel också.....
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

A F

Citat från: "BigPapaBear"Jag utgår ifrån att ni har pastellfärgade uniformer på er, refererar till mikorvågsugnen som en "food replicator" och säger åt den lokale busschauffören att ta er till centrum med warp 8.  :D

Tanken på Tobias i polyesterpyjamas och spetsiga öron gör livet lättare.

Citat från: "BigPapaBear"På min hemmaplan är det lönlöst att försöka se en film utan Hugh Grant om man vill ha kvinnans sällskap...  :P

från Fru Fager: "Shakespeare in love", "Återstoden av dagen", "Mitt Afrika", "Broarna i Madison County", "Förnuft och känsla", "Dimhöljda bergens gorillor", hela serien av "Stolthet och fördom", ALLA filmer med Johnny Depp,

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"från Fru Fager: "Shakespeare in love", "Återstoden av dagen", "Mitt Afrika", "Broarna i Madison County", "Förnuft och känsla", "Dimhöljda bergens gorillor", hela serien av "Stolthet och fördom", ALLA filmer med Johnny Depp,

Hon skulle komma bra överrens med min fru...  :)

Scipio

Hmm, vad kan jag bli tvingad att behöva se för filmer om hon skulle välja bland sina favoriter...Henry V, Hornblower, Sharpe, Döden på larvfötter, Örnästet, Firefly, Land and Freedom, Babylon 5, Battlestar Galactica.
Det kan vara lite jobbigt ibland men det är något man bara får se till att axla för hushållsfridens skull...    :P
"Randomization is too important to be left to chance"

Conny Depp

Det är bevis på intellektuel stamina att låta sig inpireras till spelande efter att ha tagit del av den mest slätsrrukna Star Trek-serien av dem alla.
Hur har det gått för Tobias? Blev det blev något spelande?

BigPapaBear

Citat från: "Conny Depp"Det är bevis på intellektuel stamina att låta sig inpireras till spelande efter att ha tagit del av den mest slätsrrukna Star Trek-serien av dem alla.

Nu tror jag att du skrev fel... Du menar den MINST slätstrukna. Med Star Trek-mått* mätt rockar TNG!

*Vilket i sig inte behöver betyda särskilt mycket.

Conny Depp

Originalserien från 1966 rockar.

TNG är ju lite ... ja, ni vet.