Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Meddelanden - KalleW

#1
Events / SV: LinCon 2018 9 maj – 13 maj
2 april 2018 kl. 20:49:07
Tänkte dyka upp i år igen. Några spel jag gärna spelar, vilka jag inbillar mig går att klara av på en dag, är:
- Austerlitz 1805 : Rising Eagles
(Kan även tänka mig andra spel i Eagles of France serien)
- Red Winter
- A Victory Lost
- No Retreat : Russian Front

Hör av er om ni är intresserade.
#2
Events / SV: Friendly Fire v.10 9 - 11 mars 2018
30 januari 2018 kl. 18:37:06
Hannes. Ja, jag är helt på. Kampanjen självklart!
#3
Events / SV: Friendly Fire v.10 9 - 11 mars 2018
29 januari 2018 kl. 16:18:08
Hallå där. Låter finfint! Jag solar medelhavsscenariot hemma för närvarande. Handlar mycket om att få mat på bordet.  :lol:
#4
Events / SV: Friendly Fire v.10 9 - 11 mars 2018
29 januari 2018 kl. 00:09:51
Jag kan tänka mig lite vad som, men sliter gärna på något av spelen i bokhyllan. De är:
* Red winter
* No Retreat: Russian front
* Next war : India pakistan
* Arquebus
* Unconditional surrender

Skulle gärna vilja testa hexasims rising/falling eagles, som jag inte äger.
#5
Shopping / [Köpes] Red Winter
17 december 2017 kl. 18:45:24
Köper gärna ett ex av detta.
#6
Shopping / SV: Senaste köp
18 oktober 2017 kl. 23:58:46
Utökat min krigsspelssamling 33% - från 15 till 20 spel. 1 av 5 har dykt upp, resten inväntar roddbåten som kör GMTs spel över havet.
- Pursuit of Glory
- Illusions of Glory
- Fields of Despair
- Arquebus
- Unconditional Surrender : WW2IE
#7
Events / SV: Friendly Fire v.10 9 - 11 mars 2018
30 september 2017 kl. 07:08:57
Jag kommer gärna. Karl Johan Widell, enkelrum.
#8
Shopping / [SÄLJES] Napoleons last gamble - TLNB
8 augusti 2017 kl. 23:23:12
"Napoleons last gamble" i den sk TLNB serien säljes. Köpte detta i början av sommarn men kände att det inte va min grej efter ett soloparti. Punchat och spelat en gång. Nyp 90€. Säljes för 550:- (+frakt). Hämtas i Uppsala eller skickas.
#9
Ja, tror det va ett bra förvärv. Gärna. Dyker nog upp på konvent mer förr än senare. :up:
#10
Jag övertygade mig själv att letandet blev dyrare än att bara klicka på köpknappen och att man måste ha nya spel på semestern! Så nu är ett ex NLG på väg från Tyskland för 1000kr jämt. Hann inte utvärdera de sista förslagen du gav innan det skedde. Får hoppas de inte är mycket bättre även om kartorna va väldigt vackra. :)
#11
Tack för guidningen. Såg din tråd om NLG fö. Okej, får utforska "TLNB" då.
#12
Hej

Som halvny i hobbyn försöker jag pröva något i alla dimensioner. Är på jakt efter ett spel som matchar följande kriterier
* Ett rent klassiskt blippspel i "fältslags-skala". 
* kan spelas på mindre än 3 timmar.
* Enkla regler. Att de finns en sportslig chans att spela med folk som gillar spel men inte är invigda i krigsspelsvärlden. Lätt att lära ut dvs.
* Gärna om Napoleons förehavanden - då jag saknar något från den eran.
* Hellre erbjuder en balanserad, kompetitivt sett, utmaning än historiskt korrekt.
* Faktiskt är ett erkänt bra spel.
* Snyggt eller i brist på det - cleant.

Efter en del BGG letande fastnade jag för Napoleons Last Gamble. Men, eftersom det går loss på 1100:- så tänkte jag jaga föregångaren Napoleons Last Battles för att avgöra om det är värt att äga.  Så utifrån ovan givna kriterier - är det värt att skaffa detta gamla spel?
#13
Events / SV: LinCon 2017 - 24 maj – 28 maj
24 maj 2017 kl. 12:18:09
Jag kommer ta med Paths of Glory, Falling Sky, Conflict of Heroes och TTA: A new story of civilization. Planerar att dyka upp ikväll runt 19:30-20:00. Kan spela något lättare första kvällen. Tar bara med COH idag.
#14
Events / SV: LinCon 2017 - 24 maj – 28 maj
24 maj 2017 kl. 06:59:15
Citat från: wingnut skrivet 22 maj 2017 kl. 17:23:02
Jag bor i Lkpg och kan enkelt ta med T&T, USE och East/EuroFront. Säg till om det behövs eller skriv en rad på tavlan.

USE är jag väldigt sugen på som sagt.
#15
Shopping / SV: [KÖPES] Combat Commander
15 maj 2017 kl. 23:58:42
Jag har en opunchad dubblett av Stalingrad expansionen, som jag dumt nog gick med på att betala 175kr för, pga att UGG.de skickade 2 st. Du kan få den för detta pris. Helst upphämtning i Uppsala.