Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Strafexpedition, 1916

Startat av sfclinken, 11 mars 2008 kl. 19:24:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

sfclinken

http://www.geocities.com/italian_wars/S ... ction.html

Någon som vet något om spelet? Bolaget?

Jag föll för kommentarerna på CSW och dessutom gillar jag spel om WW1...
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Andreas Johnson

Vet bara att det är italienare som ligger bakom. Dom fick bra kritik för sitt All is Lost Save Honour.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

BigPapaBear

Orkade inte kolla länken just nu. Rör det sig om något av Izonso-slagen? Det blev ju en del sådana...  :?  :D
En mycket bitter liten man.

Elias Nordling

Nej, det är österrikarnas lyckade motoffensiv 1916, rakt genom bergen.

Deras första spel, All is Lost Save Honour, var mycket snyggt, och kändes väl genomtänkt. Reglerna var litet röriga när det kom till strid, och frågan är väl hur mycket mental energi man är beredd att lägga på verkningslöst renässanskampanjande i Italien.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BigPapaBear

Citat från: "Elias Nordling"österrikarnas lyckade motoffensiv

Det är så sällan man hör de orden i en och samma mening.  :D
En mycket bitter liten man.

pelle

Jag kollade på det där spelet nyligen, men det var något som fick mig att bestämma mig för att inte beställa. Nu har jag glömt vad, så jag kanske borde ta en titt igen och se om jag ångrar mig.

sfclinken

Citat från: "pelle"Jag kollade på det där spelet nyligen, men det var något som fick mig att bestämma mig för att inte beställa. Nu har jag glömt vad, så jag kanske borde ta en titt igen och se om jag ångrar mig.

Kanske grafiken på counters? Men de verkar inte bestämmt sig ännu enligt CSW. För de på hemsidan är som tur är bara playtest...
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

pelle

Ah, riktigt fula bilder på spelbrickor till en början.  :shock:
Nu står det ju visserligen att det bara är speltestbrickor och att de kan komma att ändras, men man blir ju ändå orolig.
Ingen bild på spelplanen heller, och inga regler att läsa. Fast det kanske finns mer saker att se på CSW? Ska undersökas.

sfclinken

Citat från: "pelle"Ah, riktigt fula bilder på spelbrickor till en början.  :shock:
Nu står det ju visserligen att det bara är speltestbrickor och att de kan komma att ändras, men man blir ju ändå orolig.
Ingen bild på spelplanen heller, och inga regler att läsa. Fast det kanske finns mer saker att se på CSW? Ska undersökas.

Jo CSW har olika förslag på counters. Reglerna såg jag hänvisning till som hastigast. Ska se om jag hittar det igen. Kartan har jag dock inte sett.
GMY Peter

pelle

Jag såg brickorna på CSW. De flesta förslagen var betydligt bättre, så det finns nog hopp. Men jag vill nog se en bit karta och reglerna innan jag vågar beställa något. Jag har för många ospelade och ospelbara DTP-spel i bokhyllan redan, så det blir inga fler grisar i säckar nu. Kanske borde skriva det på CSW också.

pelle

Nu har spelet anlänt i alla fall. Ser riktigt fint ut tycker jag. Ett riktigt spel, inte DTP alls. Kartan kanske inte är 100 %, lite åt 80-tals-Victory-Games-hållet, men inte alls dålig (eller, hur funktionell den är vet jag ju inte alls än). Tre ark med blippar, två normalstora kartor, två uppsättningar spelhjälpmedel (ark med tabeller osv). Bra tyngd på lådan. Proffsigt.

Bläddrade snabbt i regelboken. Såg väl ut att vara en och annan paragraf med undantag att hålla reda på, men sammanlagt ganska få sidor regler, så det går nog att lära sig.

Finns ett litet intro-scenario. Det måste spelas.

Kampanjen till Lincon 2012 kanske?

sfclinken

Citat från: "pelle"Nu har spelet anlänt i alla fall. Ser riktigt fint ut tycker jag. Ett riktigt spel, inte DTP alls. Kartan kanske inte är 100 %, lite åt 80-tals-Victory-Games-hållet, men inte alls dålig (eller, hur funktionell den är vet jag ju inte alls än). Tre ark med blippar, två normalstora kartor, två uppsättningar spelhjälpmedel (ark med tabeller osv). Bra tyngd på lådan. Proffsigt.

Bläddrade snabbt i regelboken. Såg väl ut att vara en och annan paragraf med undantag att hålla reda på, men sammanlagt ganska få sidor regler, så det går nog att lära sig.

Finns ett litet intro-scenario. Det måste spelas.

Kampanjen till Lincon 2012 kanske?

Attans, jag hoppade av min preorder men nu i eferhand ångar jag mig nog. Läste reglerna och tyckte nog det verkade som ett trevligt system.
GMY Peter

Fredrik H

Jaha, nu fick ni ju mig att bränna pengar jag inte planerat att bränna. Nu får jag ägna kvällen åt att rationalisera bort inköpet. Nätbutiker och paypal är ingen eknomisk kombo...(men spelet såg roligt ut - och Österrike i WW1 är en riktig akilleshäl)

:roll:

Wes

Någon som har spelat lite mer och har feedback på systemet och spelet generellt?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Elias Nordling

Har inte spelat det jättemycket. Svårt att komkma på hur man spelar det bra. Spelar man dåligt tar ens trupp slut och fienden knallar vidare.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"