Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspel och dejtande

Startat av BigPapaBear, 20 maj 2008 kl. 16:46:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

När kommer ni ut ur krigsspelargarderoben?

Första dejten - jag dejtar bara andra krigsspelare/krigsspelerskor (och är troligtvis väldigt singel)
6 (18.2%)
Efter att första belägringen är framgånsrikt genomförd - man vill se skräcken i deras ögon
7 (21.2%)
När titeln har ändrats från "en brud" till "flickvän" (eller den manliga motsvarigheten) - stannar de fortfarande kvar vet man att det är "for real"
12 (36.4%)
När ni flyttar ihop och hon ser tio flyttkartonger i vardagsrummet hon inte känner igen - då kan hon/han ju inte ändra sig
2 (6.1%)
Den dag ni fjättras av the one ring - Ha! Hon är fast! Låt förfallet och dekadensen börja!
5 (15.2%)
Aldrig - jag smygklipper min counters på toaletten.
1 (3%)

Antal personer som röstat: 24

Omröstningen har avslutats: 20 maj 2008 kl. 16:46:16

Magnus2

Min fru tycker att krigsspelande är fånigt, brädspel i allmänhet är urbota tråkigt, och att tabletop är att jämföra med kottkor i sandlådan.
Och hon drar sig inte för att säga allt det där i tid och otid.

Men det är ok att läsa spelregler så länge jag kan klia henne på ryggen med ena handen.

Micke G

Jag undanhöll det tills vi flyttade ihop. Då började jag smyga lite på kvällarna, när hon sen kom på mig med GD´41 upplagt framför mig på köksbordet skakade hon bara på huvudet. Numera så brukar hon mest retas att jag "leker krig" (eller krigsavföring som hon säger).

BigPapaBear

Citat från: "Micke G"Jag undanhöll det tills vi flyttade ihop. Då började jag smyga lite på kvällarna, när hon sen kom på mig med GD´41 upplagt framför mig på köksbordet skakade hon bara på huvudet. Numera så brukar hon mest retas att jag "leker krig" (eller krigsavföring som hon säger).

Haha! Det kvalar ju nästan in i kategorin "klippa counters på toaletten".  :lol:  Jag finns här för dig broder!  :up:
En mycket bitter liten man.

silversixx

Sämre Hälft:
-Hur spelar ni egentligen med de här tenngubbarna?
Jag:
-Vi slår lite tärningar, gör kulspruteljud med munnen och flyttar.
Sämre Hälft:
-Aha, det verkar inte så svårt. Varför lägger du då så mycket pengar på det?
Jag:
-För annars skulle jag behöva spendera pengar på dig och det hade ingen blivit glad över.
Sämre Hälft:
-Nej, det är ju sant.

Har aldrig haft problem med den eviga pojkrumskänslan som jag dragit med mig alldeles för länge.

bambaladam

jag tror hon mest är glad över att jag är lätt att handla presenter till. :up:

Andreas Johnson

Jag har nog haft tur. Med min fd spelade jag Twilight Struggle en hel del. Vill minnas att vi provade Clash of Arms "The King's War" oxå men det funkade mindre bra. Och så fick hon slå tärningarna för ryssarnas luftlandsättning i Red Parachutes. Det gillade hon!

Sen dess har jag dejtat en del. Tror inte att det är nån bra strategi att försöka hemlighålla krigsspelandet, det är trots allt favorithobbyn. Reaktionerna brukar bli väldigt olika, allt från en oförmåga att förstå själva idéen med krigsspel, skepsis till accepterande. Dom som brukar vara skeptiska till krigsspel har vanligtvis andra problem oxå som att inte gilla science fiction, skräckfilmer, tevespel etc och är därmed lätta att välja bort.

Vad brukar de flesta tjejer ha för hobbies förutom att "vara med sina kompisar"? Tack och lov har jag träffat en tjej som spelar poker, X-box och tycker att det är helt OK att jag spelar krigsspel.

Tyvärr har hon en katt så nu har jag gjort om set-upen till To the Green Fields Beyond tre ggr plus att jag tror att katten ätit upp/haft bort counters.....
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Micke G

Citat från: "bambaladam"jag tror hon mest är glad över att jag är lätt att handla presenter till. :up:
Hehe! Du beställer, hon pröjsar.

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Johnson"Vad brukar de flesta tjejer ha för hobbies förutom att "vara med sina kompisar"? Tack och lov har jag träffat en tjej som spelar poker, X-box och tycker att det är helt OK att jag spelar krigsspel.

Abssolut inga alls, eftersom jag räknar fika, prata inredning, dricka vin och fnissa som att "vara med sina kompisar".
Dessutom är de flesta helt oförstående inför det faktum att män "måste göra saker" när de umgås.

..men de är trevliga att ta på.  :D

bambaladam

Citat från: "Micke G"
Citat från: "bambaladam"jag tror hon mest är glad över att jag är lätt att handla presenter till. :up:
Hehe! Du beställer, hon pröjsar.

emellanåt kamrat, emellanåt!  :up:

jerry

Ha ha ha själv bodde jag i tre år med en finska som var fredsaktivist samt punkare anarkist samt vegan  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Tror ni det var intressant när de skulle ha pacifist möte hemma i huset "Jerry kan inte du åka till nån polare i helgen o ta med all skit du har i hyllorna" :lol:  :lol:  :lol:
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, tvåmanna Atlantic Wall i Ronneby tvåmanna WIF i skogen i en källare vid Bräkne hoby

BigPapaBear

Citat från: "jerry"Ha ha ha själv bodde jag i tre år med en finska som var fredsaktivist samt punkare anarkist samt vegan  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Haha! Ring Lars Norén och skapa scenkonst.  :up:

bambaladam

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "jerry"Ha ha ha själv bodde jag i tre år med en finska som var fredsaktivist samt punkare anarkist samt vegan  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Haha! Ring Lars Norén och skapa scenkonst.  :up:

Egentligen boxen, men det gäller nog hela tråden :P:

Jag är beredd att kliva ur en garderob: Jag håller Lars Norén för den bästa författaren som skrivit på svenska. Särskilt romanen "Biskötarna". Den är bäst.

Norén är grym!

Inte intresserad av den här dagboksgrejen dock.

BigPapaBear

Citat från: "bambaladam"Norén är grym!

Men han har inte en krigsspelsbar uppkallad efter sig!!!

Den här tråden hör definitivt hemma under "krigsspel". Den har ju till och med krigsspel i titeln...  :P

BernadotteOnline

Härlig tråd! Frisk luft rakt in i hushållsfrustrationerna.

Trist för hustrun var att jag inte hade sysslat med hobbyn på många år, och faktiskt inte har spelen hemma.
Min bror flyttade och kom med en stor svart sopsäck en kväll. Travevis med mina gamla SPIspel i gott skick hade lagrat undan (mognat, heter det väl?) och långsam vaknade en blipp-djävul till liv.
Så ringen var på!

Knappast ett kliv ur garderoben.

Sedan dess har den samlingen vuxit en del...för mycket?

Spelandet är helt OK, men tiden är grymt begränsad pga barnen.
Inköpen är knepigare att förstå.
Om man har 200+ spel och hinner spela ett i månaden. Varför köpa två till?

Så just nu köps de in på toaletten (allt färre), men klipps och spelas på spelbordet i fullt dagsljus.

Det positiva är att hon är historieintresserad, så det är rätt ok att kunna fylla i lite historiekontext, när hon undrar om något. Var har du lärt dig det? Så pekar jag stilla på någon spellåda.   :wink:

BigPapaBear

Citat från: "BernadotteOnline"Inköpen är knepigare att förstå.
Om man har 200+ spel och hinner spela ett i månaden. Varför köpa två till?

Vaddå? Jag förstår inte frågan?  :?  :D