Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_sfclinken

OCS Case Blue

Startat av sfclinken, 11 oktober 2006 kl. 15:27:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tinG

#165
Citat från: "sfclinken"Okej, nu slutar jag kolla på "Models Inc" och följer detta istället. Mer spännande  :lol:
Tack Peter!
Lol!
 :lol:
Detta är nog trots allt bara en i vattenglaset, läs: Ylva.
Jag ställer mig fortsatt neutral, trots att jag faktiskt deltar i CB-partiet OCH att det var jag som presenterade frågan i denna tråden.
Jag är övertygad om att kapanjen inte kommer att avgöras av vare sig Rostov- eller Taupseoperationerna. Axelmakterna sitter på INITATIVET och dessutom spelar dom under den Kristians ledning mycket effektivt. Vi börjar närma oss en kritisk tidpunkt... och vi på den goda sidan måste nu verkligen rycka upp vårat spel om vi skall ha någon chans att ta över det strategiska initiativet.

Jag ser fram emot detta och jag hoppas att jag kommera att få behålla min vapendragare Jacob, jag behöver någon att bolla idéer mot, och någon som slår flakslagen! ;)

Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

#166
Ikväl kan det avgöras!

Anders Fagers ondeskefulla hitleriter står utanför Groznys portar. De har en halv månad på sig att ta staden innan OKW blåser till reträtt. Våra tappra orcher, jag menar soldater, ligger nedgrävda och är redo för slutstriden! För en gångs skull har de faktiskt fått äta mat och tvätta sig innan striden. Det är gaaaalet spännande!  :up:
En mycket bitter liten man.

BigPapaBear

#167
Ah... Segerns sötma!  :D

Den sovjetiska försvarslinjen vid Grozny höll och två räder in bakom fiendens linjer stal en stordel av hans transportpark och supplyförråd. OKW hissade vit flag. En stor dag för fosterlandet!
En mycket bitter liten man.

tinG

#168
I vårt parti föll Grozny sista september...  :(
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

A F

#169
Citat från: "tinG"I vårt parti föll Grozny sista september...  :(

Tog ni Tuapse?

tinG

#170
Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "tinG"I vårt parti föll Grozny sista september...  :(

Tog ni Tuapse?
Nej inte än. Det var den framtida OS-staden Sochi som föll efter Kristians numera bannlysta breakdown-trick. Taupse nu dock utan trace eftersom hamnen är bombad (3 hits).

Grozny höll faktiskt ut, nu tyskdubbelrunda 5 oktober, påtvingad efter rysk snabbmarch över kaukasus med NKVD-kommandos oc kavalleri...

Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

#171
Citat från: "tinG"
Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "tinG"I vårt parti föll Grozny sista september...  :(

Tog ni Tuapse?
Nej inte än. Det var den framtida OS-staden Sochi som föll efter Kristians numera bannlysta breakdown-trick. Taupse nu dock utan trace eftersom hamnen är bombad (3 hits).

Grozny höll faktiskt ut, nu tyskdubbelrunda 5 oktober, påtvingad efter rysk snabbmarch över kaukasus med NKVD-kommandos oc kavalleri...

Jonas

Tuapse har väl en järnvägsförbindelse också, eller var den klippt?
En mycket bitter liten man.

thermopylai

#172
CiteraTuapse har väl en järnvägsförbindelse också, eller var den klippt?

Sochi sitter på järnvägen från South-boxen till Tuapse.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

tinG

#173
För er kännedom kan meddelas att kommandosoldaterna ur NKVD gick rakt in i ett bakhåll sydost om Mt. Elberus. Dvs jag rullade upp ett par ormögon på vår första attack sen Gud gick i skjorts...

 :cry:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

#174
Ormögon är kul - när båda sidor slår oproportioneligt med sådana. Hela vårt parti med Kharkov-scenariot var nerlusat med extrema tärningsslag. Hela slagfältet blev helt fragmenterat och konstigt. Det blev som om vi hade kräkts ut brickorna på brädet. Jättekonstigt blev det. Men kul!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Vvornth

#175
Citat från: "tinG"För er kännedom kan meddelas att kommandosoldaterna ur NKVD gick rakt in i ett bakhåll sydost om Mt. Elberus. Dvs jag rullade upp ett par ormögon på vår första attack sen Gud gick i skjorts...

Hmm.. det var inte många turns sen sist vi slog dubbelett på en väldigt viktig attack.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

tinG

#176
En tysk och en rysk runda avklarad. Det börjar se lite besvärligt ut för tyskarna i söder... så nått måste rätt måste vi ha gjort de senaste 55 rundorna!

 :lol:   :up:  Monsterspelarna i Gbg kan rapportera följande.

Vi har nå nått fram till 12 december 1942. Det ryska anfallet över Don är tillbakaslaget. 3 ryska kårer till priset av 2 tyska mechaniserade divisioner och en handfull rumänskt infanteri. I söder pågår kampen fortfarande precis norr om Kaukasusbergen. En tämligen stor tysk styrka på kanske 3-4 infanteri- och 1 pansardivision står i ett utsatt läge sydost om den ryska huvudstyrkan. Svärmar av ryskt kavalleri rider i cirklar kring tyskarna. För närvarande är järnvägen mellan Rostov och Grozny öppen och 2 pansardivsioner har kommit västerut från kaspiska havskusten för att förbereda ett motandall söder om Terekfloden. Problemet är dock underhåll, ryskt flygövertag och kavalleri, kavalleri och kavalleri....

Jobbar på bildbeviset....
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

#177
Citat från: "tinG"Vi har nå nått fram till 12 december 1942. Det ryska anfallet över Don är tillbakaslaget. 3 ryska kårer till priset av 2 tyska mechaniserade divisioner och en handfull rumänskt infanteri.

Bra jobbat!

CiteraI söder pågår kampen fortfarande precis norr om Kaukasusbergen. En tämligen stor tysk styrka på kanske 3-4 infanteri- och 1 pansardivision står i ett utsatt läge sydost om den ryska huvudstyrkan. [...] Problemet är dock underhåll, ryskt flygövertag och kavalleri, kavalleri och kavalleri....

Det är kanonkul att grotta nere vid Terek. Man får en helt ny förståelse för begreppet "logistiska bekymmer".

CiteraJobbar på bildbeviset....

Vore kanon med lite bilder!  :up: Case Blue är krigsspelsporr när den är som bäst.
En mycket bitter liten man.

A F

#178
Citat från: "BigPapaBear"Case Blue är krigsspelsporr när den är som bäst.

Och varför spelar inte du Charkov med de andra barnen? Kan vara det vansinnigaste scenariot i hela OSC.

BigPapaBear

#179
Citat från: "Anders Fager"Och varför spelar inte du Charkov med de andra barnen? Kan vara det vansinnigaste scenariot i hela OSC.

Hade jag haft lite mer barnfri tid hade jag kidnappat dig och startat en OCS-sekt i lokalen, Anders. Utan tvekan.  :up:
En mycket bitter liten man.