Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Dien Bien Phu

Startat av Kanger, 1 juli 2008 kl. 19:06:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

A F

Tycker sådana där "filter i illustrator" -kartor är skitfula. Men det är ju bara jag.

BigPapaBear

Jag tycker kartan ser färgglad ut, men jag har svårt att se vad det föreställer? Påminner lite om en "crop circle" där rymdvarelserna tagit syra innan de satte sig bakom ratten.

Vad är det vi ser? Vilken skala?
En mycket bitter liten man.

A F

Tänker mer på hjulspår i en heltäckningsmatta.

Jon

Fruktansvärd layout på kartan, skärpning.

Nu är jag berusad = ärlig!

BigPapaBear

Om du letar efter fräcka korttitlar till spelets "action cards" (eller vad det nu blir), kom jag precis på en som du kan använda som joker:

Nalle Phu

Tack för mig! God natt!  8)  :P  :oops:

silversixx

Citat från: "Jon"Fruktansvärd layout på kartan, skärpning.

Nu är jag berusad = ärlig!
:down:

Sen så tycker jag att man kan ge lite kreativ kritik, inte ett "men öh, det är fult"-kommentarer som är helt överflödiga om man inte har som avsikt att faktiskt påverka spelutvecklingen och grafiken till det bättre.

fått 40 timmars grafiskt arbete slängt i soptunnan pga efterblivna marknadschefer = lättirriterad.

BigPapaBear

Citat från: "silversixx"Sen så tycker jag att man kan ge lite kreativ kritik, inte ett "men öh, det är fult"-kommentarer som är helt överflödiga om man inte har som avsikt att faktiskt påverka spelutvecklingen och grafiken till det bättre.

Instämmer. Men det är svårt att se vad det föreställer. Men det kanske inte föreställer något i nuläget?

...men Nalle Phu är fortfarande bra!  :D

Jon

Lite väl gnällig där va Silversixxxan? Man måste väl få ha åsikter?

Jag tycker att den bruna jordtarmen ser ut som något som är målat med sprayverktyget i Ms Paint. De svarta stenarna (eller vad det nu kan vara) omkring den bruna ormen gör bara att den ser ännu mer diffus ut och svår att uttyda. Träden däremot ser helt okej ut. Mycket beror dock på hur hexagonerna (om det blir sådana?) kommer att se ut så de inte försvinner in i gyttret.

Den STORA frågan är ju dock varför jag sitter på Krigsspel.se när jag är tipsy i luvan efter en ölkväll.

A F

Citat från: "silversixx"Sen så tycker jag att man kan ge lite kreativ kritik, inte ett "men öh, det är fult"-kommentarer som är helt överflödiga om man inte har som avsikt att faktiskt påverka spelutvecklingen och grafiken till det bättre.

Så man ska med andra ord antingen hålla klaffen eller hurra? Känns inte sååååå konstruktivt.

Kanger

Citat från: "Anders Fager"Tycker sådana där "filter i illustrator" -kartor är skitfula. Men det är ju bara jag.

Eftersom jag varken använder Illustrator eller MS Paint så behöver jag inte ta åt mig. Men som sagt, det var en test i 3D-grafik och kartan kommer nog att se annorlunda ut.

Citat från: "Anders Fager"Så man ska med andra ord antingen hålla klaffen eller hurra? Känns inte sååååå konstruktivt..

Man kanske kan välja sina ord bättre om du vill att någon ska vara intresserad av vad du säger (du kanske kan precisera var någonstans du var konstruktiv). Förresten Anders, Du designar säkert också grafik och spel, ska du inte presentera något? Det kan vara intressant att se hur du gör.

Kanger

Citat från: "Jon"Den STORA frågan är ju dock varför jag sitter på Krigsspel.se när jag är tipsy i luvan efter en ölkväll.

Det var ingen karta du tittade på, det var en testbild på en trench i 3D. Du kanske skulle ha gått och lagt dig istället

Kanger

Kartan kanske blir som den här, fast i rätt skala då:

http://www.kangerproject.com/tonkin2/

Jon

Jag vet inte om jag ska be om ursäkt eller tycka att jag var harmlös. I alla fall så gillar jag, personligen, inte typsnittet på den karta du länkar till i senaste inlägget. Såg lite för snirkligt ut.

Konstruktiv kritik va?

BigPapaBear

Citat från: "Kanger"Kartan kanske blir som den här, fast i rätt skala då:

http://www.kangerproject.com/tonkin2/

Kanonfin i mina ögon. Gillar glada färger.  :up:

Kanger

Citat från: "Jon"Konstruktiv kritik va?

Much better :up:

Typsnittet är väl tänkt att kännas lite orientaliskt. Men jag håller med om att det alltid är knepigt med typsnitt, att hitta en balans mellan läsbarhet och att det ska kännas "rätt" för sammanhanget. Det gäller att hålla sig borta från de mest stolliga stilarna också.