Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Tullmongo

Startat av magnus lindström, 7 november 2007 kl. 08:48:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Strv102r

Har ingen någonsin sagt till dig att du är en outhärdlig glädjedödare? :wink:
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Doomfarer

Jag fick mitt SPQR för en vecka sedan via vanlig USPS och utan tullmongo.  :) Däremot fick jag samtidigt ett paket från Columbia Games med 400 kr avgift.  :evil:
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Andreas Lundin

Paul, säg bara till när du vill lära mig SPQR-systemet, så kommer jag springande!  :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Doomfarer

Låter trevligt, men har inte hunnit sniffa, puncha, och klippa det än.  :)
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Strv102r

Det verkar som om SPQR gick genom... Men Aachen (från Excalibur games) kostade 182 extra medan Toppling the Reich (från Ebay) som kördes hem samtidigt kom utan extra kostnad.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

ulve

Nu börjar det ändå vara dags att göra något åt skåne.
The Napoléonic Wars $42 Tullen och postens avgifter 210:-

silversixx

Jag har bestämt mig för att inte lägga några pre-orders mer.
Kombinationen av att förlora 500:- från kontot 3 dagar innan löning och konstanta tullavgifter (som gör att man på sin höjd tjänar 40:- på en pre-order) gör det inte värt längre.
Trevliga säljare som gärna ljuger för ens skull är lättare att ha att göra med. Prova att få kontakt med MMP angående feltryck (nu har iofs jag haft turen att alltid få snabba svar, men jag vet att andra väntar i månader innan de får ett svar)...

För övrigt så börjar alla få goda argument till varför skåne ska bli en del av danmark...

ulve

japp, slut preordrande för mig och bara beställa från trevliga ställen som bunkerhill som fattar det här med kampen mot den skånska maffian.

BigPapaBear

Man kan ju faktiskt förbeställa saker genom en del nasare. Det är bra.
En mycket bitter liten man.

Tommy Röhs

Citat från: "silversixx"För övrigt så börjar alla få goda argument till varför skåne ska bli en del av danmark...

Dax att gå i krig och tvinga dansken att ta tillbaka Skåne?   :P

Snowfox

Jag har blivit rätt övertygad om att trots preorder rabatt så är det oftast inte dyrare att beställa från någon nasare från England när man räknar in moms och tullavgifter och kostnad för att åka till Postens företagspostutlämningsställen.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

jerry

så var det dags igen i sommar är de på bettet tullverket "beyond valor+red barricades" från "Hells on wheels" ja så hette firman...
spel 900:- tullmongoavgift 351:-  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Snowfox

Mmm, 39% skatt/avgift, det är mumma för svarta hålet.  :cry:
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

BigPapaBear

Burma - 126 bananer till tullen på Arlanda.  :down:
En mycket bitter liten man.

B_J_S

Fick precis Napoleonic Wars och Kutuzov från GMT.
Total kost på 129 dolores, 88 för spelen och 41 för frakten.
Skickat med USPS.
Borde ha tagits av tullen, men jag slapp denna gången.  :)

Antagligen så befinner sig de flesta Göteborgstullare i Malmö och hjälper sina kompisar :lol:

//Jonas
//Jonas