Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_jerry

Konsumentupplysning (Advanced Third Reich)

Startat av jerry, 27 januari 2009 kl. 15:21:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

jerry

jag har spelat en himla massa WIF-partier 20+ ca men jag har detta till trots inte riktigt accepterat att de blandar ihop skalorna (jag menar att i ett så pass strategiskt spel känns det lite skumt att hålla på med lv-brigader odyl, ja jag vet det är options men man vill ju ha allt precis som på pizzan)
Så min fråga är nu följande : Advanced third reich, är det någon som kan rekommendera det ?
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

Scipio

#1
Citat från: "jerry"jag har spelat en himla massa WIF-partier 20+ ca men jag har detta till trots inte riktigt accepterat att de blandar ihop skalorna (jag menar att i ett så pass strategiskt spel känns det lite skumt att hålla på med lv-brigader odyl, ja jag vet det är options men man vill ju ha allt precis som på pizzan)
Så min fråga är nu följande : Advanced third reich, är det någon som kan rekommendera det ?
Lägg ner det där WiF och Third Reich och rikta in dig på ETO 2ed istället!
"Randomization is too important to be left to chance"

jerry

#2
jo men om man är lite sugen på en smula politiskt dravel ?
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

Scipio

#3
Citat från: "jerry"jo men om man är lite sugen på en smula politiskt dravel ?
...så spelar man Diplomacy istället.
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

#4
CiteraAdvanced third reich, är det någon som kan rekommendera det

Jag spelade ATR i början av 90-talet. Anser att krisgsspelen har utvecklats förbi det stadiet nu. Missförstå mig rätt. Jag hade kul med spelet på 90-talet, men anser att det finns bättre alternativ (jag tycker dock WiF är bättre - om man kör utan alla fjantiga divisioner och brigader - samt ignorerar den gräsliga kartan).

Alternativ till det ovan nämnda ETO skulle ju kunna vara Totaler Krieg! samt Struggle for Europe-serien.

Vill du envisas med Advanced Third Reich skall du nog kolla in den senaste hybriden av systemet World at War.

...finns även en support sajt till spelet http://aworldatwar.org/
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

tinG

#5
WiF 5.ed
AETO2

Citat från: "Scipio"
Citat från: "jerry"jo men om man är lite sugen på en smula politiskt dravel ?
...så spelar man Diplomacy istället.

 :lol:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

#6
Citat från: "Andreas Lundin"Alternativ till det ovan nämnda ETO skulle ju kunna vara Totaler Krieg! samt Struggle for Europe-serien.

Det är faktiskt lite märkligt att inga monsterkrigsspelare ger sig på SFE för en vettig ETO-kampanj. Man kan givetvis ha åsikter om systemet (framför allt flygets roll kan diskuteras), men med tanke på hur mycket negativt som sägs om de flesta andra ETO-spel så borde SFE vara rätt poppis...
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

#7
Jag har testat SFE - the whole shebang - och vi hann en bit in i 1940. Fullt spelbart.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

#8
Citat från: "Andreas Lundin"Jag har testat SFE - the whole shebang - och vi hann en bit in i 1940. Fullt spelbart.

Jo, men varför gör inte fler människor det? Dålig marknadsföring? War without mercy har ju ett bra rykte.
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

#9
Kanske är det för stor karta?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

#10
Citat från: "Andreas Lundin"Kanske är det för stor karta?

 :?  ??? Det är ju bara hälften av OCS: Case Blue.
En mycket bitter liten man.

Elias Nordling

#11
jag tyckte Struggle For Europe kändes rätt mögigt. Inte bara Europa-serien överförd till kårnivå, dessutom gammal version av Europa-serien.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

#12
Jag har inte spelat europa-serien, så jag har ingen aning om jämförelsen. Men SFS har enkla och klara regler tycker jag... Kanske skulle pröva Europa...  :wink:  :P
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

#13
Citat från: "Elias Nordling"jag tyckte Struggle For Europe kändes rätt mögigt. Inte bara Europa-serien överförd till kårnivå, dessutom gammal version av Europa-serien.

Visst, men om man jämför med hur mycket skräp WiF, A3R och liknande  får ta så borde folk spela SFE. Alla spel i den genren är mögiga så varför inte SFE?
En mycket bitter liten man.

Scipio

#14
Citat från: "Andreas Lundin"Jag har inte spelat europa-serien, så jag har ingen aning om jämförelsen. Men SFS har enkla och klara regler tycker jag... Kanske skulle pröva Europa...  :wink:  :P
First to Fight ROX!   :up:
"Randomization is too important to be left to chance"