Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Konsumentupplysning (Advanced Third Reich)

Startat av jerry, 27 januari 2009 kl. 15:21:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

jerry

jag har spelat en himla massa WIF-partier 20+ ca men jag har detta till trots inte riktigt accepterat att de blandar ihop skalorna (jag menar att i ett så pass strategiskt spel känns det lite skumt att hålla på med lv-brigader odyl, ja jag vet det är options men man vill ju ha allt precis som på pizzan)
Så min fråga är nu följande : Advanced third reich, är det någon som kan rekommendera det ?
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

Scipio

Citat från: "jerry"jag har spelat en himla massa WIF-partier 20+ ca men jag har detta till trots inte riktigt accepterat att de blandar ihop skalorna (jag menar att i ett så pass strategiskt spel känns det lite skumt att hålla på med lv-brigader odyl, ja jag vet det är options men man vill ju ha allt precis som på pizzan)
Så min fråga är nu följande : Advanced third reich, är det någon som kan rekommendera det ?
Lägg ner det där WiF och Third Reich och rikta in dig på ETO 2ed istället!
"Randomization is too important to be left to chance"

jerry

jo men om man är lite sugen på en smula politiskt dravel ?
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

Scipio

Citat från: "jerry"jo men om man är lite sugen på en smula politiskt dravel ?
...så spelar man Diplomacy istället.

Andreas Lundin

CiteraAdvanced third reich, är det någon som kan rekommendera det

Jag spelade ATR i början av 90-talet. Anser att krisgsspelen har utvecklats förbi det stadiet nu. Missförstå mig rätt. Jag hade kul med spelet på 90-talet, men anser att det finns bättre alternativ (jag tycker dock WiF är bättre - om man kör utan alla fjantiga divisioner och brigader - samt ignorerar den gräsliga kartan).

Alternativ till det ovan nämnda ETO skulle ju kunna vara Totaler Krieg! samt Struggle for Europe-serien.

Vill du envisas med Advanced Third Reich skall du nog kolla in den senaste hybriden av systemet World at War.

...finns även en support sajt till spelet http://aworldatwar.org/
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

tinG

WiF 5.ed
AETO2

Citat från: "Scipio"
Citat från: "jerry"jo men om man är lite sugen på en smula politiskt dravel ?
...så spelar man Diplomacy istället.

:lol:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Alternativ till det ovan nämnda ETO skulle ju kunna vara Totaler Krieg! samt Struggle for Europe-serien.

Det är faktiskt lite märkligt att inga monsterkrigsspelare ger sig på SFE för en vettig ETO-kampanj. Man kan givetvis ha åsikter om systemet (framför allt flygets roll kan diskuteras), men med tanke på hur mycket negativt som sägs om de flesta andra ETO-spel så borde SFE vara rätt poppis...
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

Jag har testat SFE - the whole shebang - och vi hann en bit in i 1940. Fullt spelbart.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Jag har testat SFE - the whole shebang - och vi hann en bit in i 1940. Fullt spelbart.

Jo, men varför gör inte fler människor det? Dålig marknadsföring? War without mercy har ju ett bra rykte.

Andreas Lundin

Kanske är det för stor karta?

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Kanske är det för stor karta?

:?  ??? Det är ju bara hälften av OCS: Case Blue.

Elias Nordling

jag tyckte Struggle For Europe kändes rätt mögigt. Inte bara Europa-serien överförd till kårnivå, dessutom gammal version av Europa-serien.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Jag har inte spelat europa-serien, så jag har ingen aning om jämförelsen. Men SFS har enkla och klara regler tycker jag... Kanske skulle pröva Europa...  :wink:  :P

BigPapaBear

Citat från: "Elias Nordling"jag tyckte Struggle For Europe kändes rätt mögigt. Inte bara Europa-serien överförd till kårnivå, dessutom gammal version av Europa-serien.

Visst, men om man jämför med hur mycket skräp WiF, A3R och liknande  får ta så borde folk spela SFE. Alla spel i den genren är mögiga så varför inte SFE?

Scipio

Citat från: "Andreas Lundin"Jag har inte spelat europa-serien, så jag har ingen aning om jämförelsen. Men SFS har enkla och klara regler tycker jag... Kanske skulle pröva Europa...  :wink:  :P
First to Fight ROX!   :up: