Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Vae Victis - Korsun 44

Startat av A F, 28 januari 2009 kl. 15:03:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

A F

Nån som har spelat VVs Korsun 1944 eller Alscale 1944? Synpunker?

Elias Nordling

Jag har spelat dem. Ja jag vet att du skickade ett mail, jag har en bebis hä
Gillar systemet skarpt, tycker det är genialiskt.

Alsace 1944 är inte världens mest spännande situation. Korsun är det, men i gengäld har spelet problem med specialreglerna och segervillkoren, som leder till ohistoriskt tyskt beteende. Borde gå att fixa. Finns även Targu-Frumos med samma system, ett grymt underrepresenterat östfrontslag.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

A F

Citat från: "Elias Nordling"Korsun är det, men i gengäld har spelet problem med specialreglerna och segervillkoren, som leder till ohistoriskt tyskt beteende. Borde gå att fixa.

Kan du utveckla detta i två-tre meningar.

Citat från: "Elias Nordling"Targu-Frumos

???

Elias Nordling

CiteraKan du utveckla detta i två-tre meningar.

Dels att tyskarna har förstärkningar utanför kartan (längs Dnepr) som bara kommer in efter att fickan bildas, men om tyskarna retirerar söderut bildas definitionsmässigt inte någon ficka. Som jag minns det straffas de inte nämnvärt för en sådan reträtt. Med litet vilja kan man då räkna trupperna av kartan som döda, men det är det i så fall värt poängmässigt.

CiteraTargu-Frumos???

Rumänien 44, när tyskarna får halt på Ryssen i Ukraina. Google vet mer än jag.

Elias Nordling

http://forum.axishistory.com/viewtopic.php?t=10353

Eftersom du inte är så bra på att Googla.

silversixx

Helt offtopic, men Elias länk blockas på jobbet med motiveringen "Hate / Sexual Content" :up:

A F

Citat från: "silversixx"Helt offtopic, men Elias länk blockas på jobbet med motiveringen "Hate / Sexual Content" :up:

Intressant. Undrar hur det urvalet sker.

silversixx

Jag tror det är kombination av "Axis" (Gansksa snuskigt att se nåns axel med det viktorianska internetfiltret på jobbet), "history" (det är även det ganska snuskigt nu när självaste Tom Cruise, mannen som fantiserade som barn att mörda Hitler, ska spela en tysk hjälte) och ".com" (klassisk snuskadress, hur mycket porr slutar inte på .com?).

A F

Citat från: "silversixx"Jag tror det är kombination av "Axis" (Gansksa snuskigt att se nåns axel med det viktorianska internetfiltret på jobbet)

Liksom "vrist". En vad är rena hårdporren. Så det blir svårt att fråga "VAD är klockan?"

Citat från: "silversixx", "history" (det är även det ganska snuskigt nu när självaste Tom Cruise, mannen som fantiserade som barn att mörda Hitler, ska spela en tysk hjälte)

Kan du nu koppla ihop scientologin med Hamas så bjuder jag på all sprit nästa FF.

Citat från: "silversixx"och ".com" (klassisk snuskadress, hur mycket porr slutar inte på .com?).

Och alla jäkla bondage under ".net"

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Kan du nu koppla ihop scientologin med Hamas så bjuder jag på all sprit nästa FF.

:lol:
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

Är detta rekord i hur fort en tråd blev off topic?  :D
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

A F

Citat från: "Andreas Lundin"Är detta rekord i hur fort en tråd blev off topic?  :D

Dumma silversix. Han får bara använda ett X från och med nu.

Holmgren

Tråden flyttad från Krigsspel till Andra Världskriget,
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!