Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Inreda spelrum

Startat av tobias, 11 november 2004 kl. 17:19:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Scipio

Tyvärr så verkar jag inte ha kvar ritningen men det är ju bara en serie med mått ändå.

Bordet består av 4 separata skivor som kan sättas ihop enligt några tänkta positioner. Hopfästningen görs med rörbeslag som skruvas in i gänghål för att hålla dom på plats.

Skivorna är MDF med plastlaminat för att få riktig go krigsspels-finish på bordet.

Bordsbenen är påskruvningsbara ikeaben.

Huvudbordskivan är 115x175 cm
Extra långsidaskivan är 60x175 cm
"DAK" kortsidoskivan är 115x90 cm
Den stora kortsida-skivan är 175x90 cm

Det gör att bordsytan kan sättas upp till dom här formaten:
115x175 cm
175x175 cm
115x265 cm
175x 265 cm

Tror jag fick allt rätt där.  :)
"Randomization is too important to be left to chance"

Scipio

Citat från: "BigPapaBear"Hade helt missat den här tråden.

Roger, får jag bo hos dig?  :D
Du skulle inte vara den första.  

Och just det det har ingen nämnt heller, alla riktigt bra krigsspelsrum har ett angränsande gästrum med säng också.  :)

Erik Axel

Tack för svar. Jag ska skaffa nytt bord nämligen.

Kanger

Citat från: "Scipio"

Är det inte en viss herr Rogneholt jag ser där? Är det du, Scipio?

Scipio

Citat från: "Kanger"Är det inte en viss herr Rogneholt jag ser där? Är det du, Scipio?
Nej, nej. Om du kollar längst ner i mina inlägg så ser du i min signatur att jag heter något väldigt annorlunda...

Rogneholt finns på forumet men han kallar sig Commissar Piotr.

Delirium

Karin envisas med att kalla mitt spelrum för vårt gästrum. Kompromissen är benämningen Blå rummet eftersom det mesta går i blått, förutom Tintin-tavlan Blå Lotus förstås.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

EvilSpook

Citat från: "Delirium"Karin envisas med att kalla mitt spelrum för vårt gästrum.
Själv hade jag inga problem med att döpa om "Gillestugan" till "Lekrummet" (Då det även innehåller skjutbanan, darttavlan, barskåpet och Märklinjärnvägen).
Problemet är att frugan ibland blandar ihop det med "Lekrum2" (Datorrummet) och "Lekrum3" (Vardags-/Hemmabio-/Spelsamlings-/PS3-rummet).
I-landsproblem...
:insecure:

//EvilSpook

jerry

Citat från: "Scipio"
Citat från: "Kanger"Är det inte en viss herr Rogneholt jag ser där? Är det du, Scipio?
Nej, nej. Om du kollar längst ner i mina inlägg så ser du i min signatur att jag heter något väldigt annorlunda...

Rogneholt finns på forumet men han kallar sig Commissar Piotr.

Aha så Rogneholt spelar annat än asl också ??
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Elias Nordling

Det kan man inte tro de gånger han glömt ta sin medicin och börjar posta här...
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

B_J_S

Citat från: "EvilSpook"
Citat från: "Delirium"Karin envisas med att kalla mitt spelrum för vårt gästrum.
Själv hade jag inga problem med att döpa om "Gillestugan" till "Lekrummet" (Då det även innehåller skjutbanan, darttavlan, barskåpet och Märklinjärnvägen).
Problemet är att frugan ibland blandar ihop det med "Lekrum2" (Datorrummet) och "Lekrum3" (Vardags-/Hemmabio-/Spelsamlings-/PS3-rummet).
I-landsproblem...
:insecure:

//EvilSpook
Mitt problem är väl åt andra hållet.
Det vill säga att mina "Lekrum" har en negativ trend.
Ett rum i källaren blev helt plötsligt Kids-hang-around rum istället för mitt 32 kvadratmeter stora "här  kan vi spela vilka mastodontspel som helst" "Lekrum".

Gillestugan har ändrats från "Lekrum2" tillbaka till Gillestuga/Bar/Dart + lite rester av PS2 och WII.

Det enda rum som nu går att spela i är vardagsrummet. Men som inte får klassas som "Lekrum" enligt min fru.
Detta rum har självklart sina restriktioner i relationen när det gäller tid som spel kan stå framme och vi kommer att få gäster nästa helg.  :(
Helt klart med en korrelationskoefficient på -1

I-lands problem...
Näe, tror mer att det beror på att man sa "Ja" i den däringa stora byggnaden med klockor som ringer stup i ett. :)
//Jonas

Rydfalk

Vi fixade ett kombinerat sy- och krigsspelsrum i vintras - diverse tygmateriel liksom. Används mest till Warhammer just nu. Sedan har vi ett rollspels- och datorspelsrummet där sonen hänger. I vardagsrummet har vi bara min och min frus speldatorer... ja, och x-boxen och dotterns laptop då.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

jerry

Citat från: "Elias Nordling"Det kan man inte tro de gånger han glömt ta sin medicin och börjar posta här...

:lol:  :lol:  :lol:
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Micke G

Jag hade ett stort rum som var kombinerat data/spelrum i källarvåningen. Där hade jag ett gammalt matsalsbord (90x225cm) plus ett ombyggt arbetsbord som var höj och sänkbart och som rymde tex Pacific War utan problem. Hade även ett mindre bord som fungerade som ett skrivbord där jag kunde slänga upp mindre spel. Dessutom så kunde jag använda gillestugan till att sätta upp spel i. På sommaren förvandlades altanen ibland till spelrum. Nu har vi flyttat till lägenhet och jag är förpassad till matsalen där jag får packa ihop när det blir middag (ibland får jag dock låta det vara kvar och maten får förtäras i vardagsrummet). Så nu har jag inget rum att spela ostört i samt måste hålla ögonen på dottern (3år) som ibland visar intresse för mitt spelande. Naturligtvis är ju de spel jag gillar mest även de mest skrymmande.

Hur gör ni som har familj men inte har ett eget rum för spelande?

Snowfox

>Sedan har vi ett rollspels- och datorspelsrummet där sonen hänger.

Hrm, ibland kan sådan däringa uttryck misstolkas och du kan få besök av farbror Polisen.

>Hur gör ni som har familj men inte har ett eget rum för spelande?

Liknande lösningar som Elias beskriver i sin Anläggningsarbeten tråd.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Rydfalk

Citat från: "Snowfox">Sedan har vi ett rollspels- och datorspelsrummet där sonen hänger.

Hrm, ibland kan sådan däringa uttryck misstolkas och du kan få besök av farbror Polisen.
Varje gång det ringer på dörren tar vi ned honom och sätter honom vid datorn. Visst luktar han lite men det förhöjer bara realismen.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"