Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

GothCon Liverapportering

Startat av Brain, 2 april 2010 kl. 16:09:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Brain

Gothcon är i full gång och Krigsspelsrummet är välbesökt.
La Grande Guerre är i gång likaså Paths of Glory medan Here I stand just startas upp.

Star Wars: Queens Gambit och Conquest of Paradise är spelade som ett led att locka folk till större krigsspel.

Conquest of Paradise

La Grande Guerre

SW: Queens Gambit

Paths of Glory

Ententerna

Centralmakten
Tomas Davidsson
Borås

tomas.davidsson@armagedon.se

Strv102r

Tackar!  :up:
Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

Brain

Warriors of God, Twilight Struggle och ASL SK tillagt till spelade spel.

Trött motspelare i ASLSK 2 - War of the Rats

LGG fortgår

Here I Stand (i bakgrunden Advanced Civilization)

Warriors of God
Tomas Davidsson
Borås

tomas.davidsson@armagedon.se

Vvornth

Om jag inte ser fel så är det Björn vid HIS bordet. ;-)

Mycket kan man säga om HIS men det brukar vara The lowest common denominator på de flesta (krigsspels)konvent.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

silversixx

Citat från: "Vvornth"Om jag inte ser fel så är det Björn vid HIS bordet. ;-)

Mycket kan man säga om HIS men det brukar vara The lowest common denominator på de flesta (krigsspels)konvent.
Fråga honom hur det gick...

tinG

Citat från: "silversixx"
Citat från: "Vvornth"Om jag inte ser fel så är det Björn vid HIS bordet. ;-)

Fråga honom hur det gick...

Jonas (en Luther från Uppsala som spelade mycket disiplinerat) vann! Själv kom jag tvåa som England...
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

Kommit nånstans i LGG-partiet?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

f98alda

Citat från: "Andreas Lundin"Kommit nånstans i LGG-partiet?

Vi kom så långt som vi ville - vi spelade klart 1914, så att vi fick känna på reglerna i alla faser i spelet. Så jag betraktar det som fullföljt uppdrag för den här gången.

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

jonjac

Mer rapporter och bilder önskas!   :up:

Scipio

Jag hade utomordentligt kul hela konventet igenom, precis som vanligt.

Tack till arrangörerna av krigsspelsrummet som gjorde ett förträffligt jobb.

Själv så var naturligtvis LGG huvudspektaklet men jag hann även med:
- Gods playground
- Lord of the rings confrontation
- Pandemic

Och även det vanliga som att strosa i butikerna och träffa en massa trevliga gamers.

Krisspelsrummet hade mycket aktivitet hela konventet och var för litet tidvis då spelare inte fick plats längre.

Twilight struggle måste väl annars vara helgens stjärna då det spelades mer eller mindre konstant helgen igenom (som mest så såg jag fyra parallella partier samtidigt.
"Randomization is too important to be left to chance"

jonjac

Citat från: "Scipio"Twilight struggle måste väl annars vara helgens stjärna då det spelades mer eller mindre konstant helgen igenom (som mest så såg jag fyra parallella partier samtidigt.

Håller spelet fortfarande hög nivå eller är det nya deluxe-edition som fått upp intresset igen?

Scipio

Citat från: "jonjac"
Citat från: "Scipio"Twilight struggle måste väl annars vara helgens stjärna då det spelades mer eller mindre konstant helgen igenom (som mest så såg jag fyra parallella partier samtidigt.

Håller spelet fortfarande hög nivå eller är det nya deluxe-edition som fått upp intresset igen?
Framför allt det sistnämnda upplever jag det som även om det fortfarande är ett ok spel.
"Randomization is too important to be left to chance"