Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Sydcon 2010

Startat av MB, 10 juni 2010 kl. 22:46:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

MB

Det kommer till att hållas ett Krigsspelsrum på Sydcon i Malmö den 20-22 augusti.

Det vore kul om det blir så många spelare som möjligt. Posta gärna spelförslag här i tråden som ni vill hålla.

Datum för konventet: 20-22 augusti
Plats: Studiefrämjandet Malmö, Ystadsgatan 53
Hemsida: http://www.sydcon.sverok.net/

/Magnus

Engelbrekt

Som vi pratade om: nya NGBG hade ju passat. Danmark vs Sverige kanske, två lag spelar parallella partier med en segrare i slutändan...?
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

MB

CiteraSom vi pratade om: nya NGBG hade ju passat. Danmark vs Sverige kanske, två lag spelar parallella partier med en segrare i slutändan...?
Det låter som ett givet arrangemang.  :up:

Jag tänkte försöka hinna med och köra lite spel som fungerar för nybörjare inom krigsspel.
Bastogne: Screaming Eagles under Siege.
FAB: The Bulge
Conflict of Heroes
Vet ej vad som kan fungera...

Kanske en introduction till OCS?

sfclinken

Jag ska försöka dyka upp. Tar med Caucasus Campaign bland annat. Och lite OCS såklart just in case.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

MB

CiteraJag ska försöka dyka upp. Tar med Caucasus Campaign bland annat. Och lite OCS såklart just in case.

Det låter väldigt bra. Jag tror Caucasus Campaign kan vara ett spel som fungerar utmärkt på konvent.

Inga fler som är sugna på att lira?

Delirium

Är jättespelsugen, men det är en månad efter planerad touchdown så jag avhåller mig från planering väldigt medvetet.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Elias Nordling

Klokt. Andra saker som gott kan vänta till efter första månaden: Hålla snyggt och städat i hemmet och leva på annat än snabbmat.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Jag är ju en riktig spelhora, så jag dyker nog upp.. Vill dock inte planera något spel.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

MB

CiteraÄr jättespelsugen, men det är en månad efter planerad touchdown så jag avhåller mig från planering väldigt medvetet.
Det låter som en god idé. Lycka till!

CiteraJag är ju en riktig spelhora...
Det vet vi.  Trevligt om du kan dyka upp.

silversixx

Citat från: "Andreas Lundin"Jag är ju en riktig spelhora, så jag dyker nog upp.. Vill dock inte planera något spel.
Jag vet inte varför, men jag skrattade jättemycket när jag läste det.
Tack Andreas :up:

Andreas Lundin

Citeranya NGBG hade ju passat.

Med figurer?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Engelbrekt

Citat från: "Andreas Lundin"
Citeranya NGBG hade ju passat.

Med figurer?

Nej, sköna enkla blippar.

MB

Nu är det fixat med bord till Sydcon. Vi har tre bord att disponera under konventet. Vi kommer dessvärre inte få något eget rum pga platsbrist, men det ska troligtvis gå vägen ändå.

Jag hoppas det är ok att jag lånad text från tidigare arrangemang av krigsspelrum till reklamtext på Sydcon.

Jag hoppas det är några som är sugna på att komma till Sydcon och spela av sig lite.

MB

Nu finns texten uppe på Sydcons hemsida för krigsspelsrummet. Det är bara till att börja planera i tråden här vilka spel ni är sugna på att lira. Engelbrekt kommer troligtvis till att arrangera 1st Newbury, Musket & Pike i 6mm eller något från NGBG.

Andra förslag har varit OCS av något slag.
Vad mer?

Engelbrekt

Det blir OCS Sicily med ett gäng spelare, bland annat jag, MB och Daniel H. Stora kampanjen. Nej vi hinner inte hela, men wtf. Bra övning inför att köra det igen, som vårt nästa spel efter Burma. Fler spelare är välkomna!