Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Presentera dig!

Startat av tobias, 11 november 2004 kl. 02:43:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 18 Gäster tittar på detta ämne.

duke666

Hej jag heter Niklas är 42 år gammal och har precis återuppväckt mitt spelintresse. Jag har i stort sett inte spelat sedan det tidiga 80-talet. Då spelade jag mycket third reich och squad leader plus andra roliga avalon hill och SPI spel. Jag försöker uppdatera mig, men det har säkerligen hänt en del på spelmarknaden de senaste 25 åren så jag är väldigt tacksam för tips på bra andra världskrigsspel. (Helst stora sådana). Jag bor i Stockholm sedan 12 år, inflyttad från Norrköping. :up:

Elias Nordling

Hej och välkommen! Vi har en lokal och en e-postlista för krigsspelare i Stockholm. Anders Fager här på forumet kan ge dig mer info.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Finn

Vet inte om jag skrivit något här så jag gör det nu med risk för upprepning.

Finn här. Dyker upp i Birgers källare ibland.

zilver

Hej!

Jag heter Lasse S. och har lirat sedan 1979, då jag  ramlade in i Gamla Stan och köpte Battle of the Bulge. Har sedan haft förtvivlat svårt att inte samla på  mig för många spel. I likhet med många andra fick jag för mig att lägga ner verksamheten till förmån för datavarianten, men det visade sig helt orimligt på sikt. Detta medförde i alla fall en anledning att börja samla igen. Jag har spelat i lite olika konstellationer genom åren, ofta riktigt stora spel trots att det egentligen inte är riktigt min passion. Var med i både CSS och SKS en gång i tiden och har bland annat ramlat på Tommy R. i samband med detta (och säkert en del andra här).

Två noteringar:
1. Kul med en sida för det här!
2. Lyckades förlägga familjesemestern så att jag nu har sett både stridsvagnssamlingen i U.S. Army Ordnance Museum i Maryland, USA och nu Bovington i södra England.

Sten Ekedahl

Citat från: "zilver"Hej!

Jag heter Lasse S. och har lirat sedan 1979, då jag  ramlade in i Gamla Stan och köpte Battle of the Bulge. Har sedan haft förtvivlat svårt att inte samla på  mig för många spel. I likhet med många andra fick jag för mig att lägga ner verksamheten till förmån för datavarianten, men det visade sig helt orimligt på sikt. Detta medförde i alla fall en anledning att börja samla igen. Jag har spelat i lite olika konstellationer genom åren, ofta riktigt stora spel trots att det egentligen inte är riktigt min passion. Var med i både CSS och SKS en gång i tiden och har bland annat ramlat på Tommy R. i samband med detta (och säkert en del andra här).

Två noteringar:
1. Kul med en sida för det här!
2. Lyckades förlägga familjesemestern så att jag nu har sett både stridsvagnssamlingen i U.S. Army Ordnance Museum i Maryland, USA och nu Bovington i södra England.

Jodu, det finns några av oss gamla fossiler som fortfarande lever!  :wink:  Välkommen i gänget! :up:
Wargames - Laborationer i historia

Adamius

Jag heter Adam och har tidigare varit medlem på Föreningen Ylva i Göteborg, så några kanske känner mig därifrån. Jag hade ingen aning om att den här sajten fanns och är naturligtvis störtförtjust över att ha hittat den. Dock så vill jag även tillägga att jag har bränt en dryg tusenlapp på nya spel sedan jag först fick länken för en knapp vecka sedan. :(

Jag bor i Malmö sedan ett par år tillbaka och är där spindel i nätet för ett antal roll- och brädspelsgrupper. Björn/Delirium introducerade mig dock till "Here I Stand" på GothCon och det var bara att inse att det var dags att komma ut ur garderoben med min hexofilism.

Detta leder mig osökt in på nästa fråga: finns det fler medlemmar på det här forumet söder om Hallandsåsen? Vi tänkte dra igång "Third World War" sista helgen i oktober (alla fyra spelen!) i Spelens Hus, en nyöppnat spellokal här i Malmö som väl närmast kan beskrivas som ett Ylva för skåningar.
Vis tecum!

MB

Välkommen!

Vi är några som lirar i Skåneland. Jag vet inte exakt alla som är aktiv i Malmöområdet, men det finns spelare. Det fick vi lära oss på Sydcon. Annars är vi ett litet men väldigt aktivt spelgäng på tre personer i Helsingborg varav en Malmöbo, som spelar en gång i veckan.

Hälsningar
Magnus

Andreas Lundin

Å i svenskenklaven Lund finns det också lite spelare spridda här och var.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

bismak

Emma heter jag och är helt ny på hela grejen. men är grymt historieintresserad och har nu fått upp ögonen för spel. ursäkta om jag ibland kommer med dumma eller ovetande frågor. och tack för tips som kommer bättre än att sälja guld  :)

HEJ

Andreas Lundin

Välkommen! Inga frågor är dumma, men svaren kan ibland vara i drygaste sorten. Har man överseende med det kan vistelsen här på forumet vara en fröjd för historienörden.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Southpaw

Hej på er allihop!

Jag heter Henrik, är 36 år och har sen ett drygt halvår tillbaka besökt forumet regelbundet som gäst. Jag är född skåning och uppvuxen utanför Lund men numera bosatt i Nynäshamn söder om Stockholm. Arbetar som lärare här på orten. Har en underbar sambo och två barn, en tjej på 4 år och en liten kille som är 4 månader nu. Gott om tid är det ont om, med andra ord!  :wink: Men med lite framförhållning brukar det gå att hitta tid för spel.  
Jag har så länge jag minns varit intresserad av spel och har spelat en hel del brädspel och rollspel genom åren. De senaste åren har det dock mest blivit dataspel i olika former.

I våras hittade jag mer av en slump detta eminenta forum. Efter att ha läst Elias recensioner av D-day at Omaha beach och RAF köpte jag spelen omgående och nu verkar det som att jag har fastnat rejält i krigsspelsträsket! Fler spel är nämligen beställda...  :D

Hursomhelst är det kul att nu kunna ta mer aktiv del i forumet istället för att smyga omkring som gäst i kulisserna!  :up:

humza

Välkommen och du är inte ensammen om att smyga i skuggorna.

Fredrik H

Välkomna hit båda två och var inte rädda för att komma ut ur garderoben... Här finns det bara snälla människor som på sin fritid låtsas att dom är Napoleon. Bara sunda och normala personer med andra ord.
 :up:

Johan Karlsson

Hej på er.

Jag heter Johan Karlsson är 32 år och har äntligen tagit mig tid för en presentation.
Hittade denna sida av en slump när jag letade efter ett nytt spel.

Har i min ungdom spelat mycket rollspel och enklare brädspel (Axis & Allies) plus en hel del data har blivit.

Min familj består av min fru madelene och dottern Elsa 4 år. Och sedan två dagar även min son Jakob.

Är inte uppe på er nivå i spelande ännu men när tiden finns så. Finns ju fantastiska diskussioner på detta forum som jag gärna doppar min okunskap i men det får ni leva med  :)

Micke G

Välkommen Johan!