Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

GothCon 2011

Startat av f98alda, 2 september 2010 kl. 18:27:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

f98alda

Sådär, då blir det ett krigsspelsrum på GothCon 2011 också.
I vanlig ordning kommer jag och Brain att hålla i det.

Framförhållning är bra!

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

Delirium

Tyvärr blir min närvaro på Gothcon kraftigt begränsad i år, men jag hoppas få till besök åtminstone på torsdag kväll och del av fredag...  :cry:
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Andreas Lundin

2011 får bli året då jag inte gör min Gothcon debut . :(
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Jag är där. Inget planerat ännu, får se om något dyker upp eller det blir improviserat på plats.
"Randomization is too important to be left to chance"

Vvornth

Jag måste tyvärr använda denna helg för at flytta. Förra gången jag flyttade så skede det mitt på Friendly Fire.. verkar vara en förbannelse.  :cry:
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Adamius

Citat från: "Delirium"Tyvärr blir min närvaro på Gothcon kraftigt begränsad i år, men jag hoppas få till besök åtminstone på torsdag kväll och del av fredag...  :cry:

Men då får du ju i alla fall konventsspela lite "Here I stand", eller hur? :) Det är för övrigt bara Björns fel att jag är fast i krigsspelsträsket över huvud taget.
Vis tecum!

Mäster Johan

Roligt att det blir något till Gothcon. Finns det några planer vad som ska spelas och upplägg?

Som en nyligen tillkommen krigsspelare utan lokala medspelare undrar jag om det händer något man kan vara med på? När kör ni Here I Stand så man kan komma förbi och ser hur det fortlöper?

Mäster Johan
http://www.boningen.org

Scipio

Alexander: Kommer det att anordnas med plexiglas till arrangemanget?

Akklokk

Jag kräver en HiS-omgång!  :)

Vvornth

Citat från: "Akklokk"Jag kräver en HiS-omgång!  :)

HiS behöver man nog inte planera, det är det givna paus/mellanspelet.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Brain

Var ett tag sedan man var inne på krigsspel men nu är man tillbaka lite mer.

Inför GothCon siktar jag på följande spel för att introducera nya till krigsspel:
ASL:SK1 (Främst för att det är ASL jag spelar mest och kan bästa)
The Bulge
Twilight Struggle

Skall se mer vad man kan hitta för andra lite större krigsspel som man kan ha igång.
Tomas Davidsson
Borås

tomas.davidsson@armagedon.se

Scipio

Citat från: "Brain"Var ett tag sedan man var inne på krigsspel men nu är man tillbaka lite mer.

Inför GothCon siktar jag på följande spel för att introducera nya till krigsspel:
ASL:SK1 (Främst för att det är ASL jag spelar mest och kan bästa)
The Bulge
Twilight Struggle

Skall se mer vad man kan hitta för andra lite större krigsspel som man kan ha igång.
Låter som ett bra urval med spel.

Fråga: Kommer det att finnas plexiglas-skivor i rummet för besökande krigsspelare att bruka?

f98alda

Citat från: "Scipio"Fråga: Kommer det att finnas plexiglas-skivor i rummet för besökande krigsspelare att bruka?

Jag har inte tillgång till några plexiglasskivor, så tyvärr måste jag svara nej på den frågan.

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

Delirium

Citat från: "Scipio"Låter som ett bra urval med spel.

Fråga: Kommer det att finnas plexiglas-skivor i rummet för besökande krigsspelare att bruka?

Om jag inte har fel för mig är det avhängigt om någon från Ylva dyker upp och tar ner skivor...något oklart än så länge alltså.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

hybris

http://www.flickr.com/photos/60190538@N05/5570689091/

Se på den snygga affischen!!

"Spela svensk FN-soldat i Sydsudan i en nära framtid."

Detta är del tre i en kampanj där vi följer enheter från Skaraborgs Regemente P4 under FN-uppdrag i Sydsudan.
Läget är hårt pressat för den nyanlända svenska förtruppen, FN-basen i Juba är omringad av fienden och i Bor har svenska soldater tvingats till ett desperat försvar mot numerärt vida överlägsna fiendestyrkor. De utlovade förstärkningarna sitter fast i lera flera mil bort och Zebra Kings trupper anfaller från alla håll.
Spelformen är hidden i skala 1:1000 och spelet beräknas pågå under hela konventet med avbrott för mat och vila.
Rollerna är fördelade mellan svenska befäl, civil FN-personal och lokala rebeller. Spelet är väldigt flytande och med ett regelverk baserat på GURPS. Fokus ligger på ordergivning och kommunikation. Kommunikation sker med radio, mobiltelefon eller skrivna meddelanden. Hidden betyder att varje spelare spelar ensam med spelledaren och ser bara det karaktären ser.
Det kan gå långt mellan varje spelares runda så tid finns till side-games och dylikt. Maila för mer info.
Föranmälan ger företräde vid rollfördelning samt en mail-briefing med tillgängliga roller. Nämn gärna om du spelat förut och vill ha samma roll igen.