Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Tonkin 2nd edition

Startat av Kanger, 16 juli 2010 kl. 23:46:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Klas Malmström

Citat från: "Kanger"Jaha, gott folk. Legion Wargames ger snart ut Slouch hats & Eggshells och Hell over Korea. I den vevan släpps även Tonkin ut, alltså nu i höst. För er som är lite nyfikna på systemet så finns de senaste reglerna att ladda ner i Tonkin-tråden på Consim.
Intressant - blir nog att införskaffa.

Jag laddade ner reglerna och noterade att vissa ord är skrivna med engelsk stavning isf amerikansk - är det meningen ?

Jag frågar eftersom jag antar att Legion Wargames är en amerikansk bolag.
Klas Malmström
Linköping

Kanger

Nja, det är nog bara jag som är lite obstinat. I slutediteringen av reglerna kommer allt att språkgranskas och amerikansk stavning genomdrivas.

Johan

Citat från: "Profit"Näe? Det stod "Chinese supply" och jag har hört att det var någon konflikt mot kineserna först, så jag antog att det var den.

Chiang var där och ockuperade norra Vietnam vid slutet på 2vk. Det kan ha varit riktiga strider, men jag tror onkeln var mer upptagen med att göra upp med trotskisterna än att kasta ut kineserna.
Mvh Johan

Kanger

En anledning till att fransmännen och Viet Minh höll sams under 1945-46 var att de var rörande överens om att först få kineserna. Kinesernas uppgift var att gå in och administrera japanernas kapitulation och stå för lag och ordning. Men i vanlig ordning så ägnade de sig mest åt att plundra.

Johan

Lite imperialism ingick säkert också. Då som med Maos Kina på sjuttiotalet.
Mvh Johan

Kanger

Tonkin börjar få sin slutlook: http://www.kangerproject.com/tonkin2/. Markörerna är nu klara och slutuppdaterade och ska snart skickas till tryckeriet. Ett exempel på lite ny markörlook är dessa två trench-markörer:

Eftersom Slouch hats och Hell over Korea görs samtidigt så är Tonkin lite försenat, men å andra sidan så kommer tre bra spel ut lagom till julhandeln :)

Kanger

Maglica

Kim,
kommer du att ta hem kopior av Tonkin för distribution i Sverige?
Är lite sugen på spelet efter en resa till norra Vietnam tidigare under
hösten.

Mvh Robert
Robert Maglica

Kanger

Jag kommer att få några extra ex men knappast någon större mängd. Det bästa är nog att passa och preorda hos Legion medan det fortfarande är rabatterat. Ett alternativ är att beställa från agorajeux i Frankrike. De har bra priser och skickar fraktfritt inom hela Europa (!) om man handlar för lite mer.

Kanger

Nu är det släppt (www.legionwargames.com). Det kommer att skeppas den 17/1

Kanger

Jahapp, nu är det släppt. Det är två counter sheets. Bägge är inplastade tillsammans, så bara en syns.

jonjac

Grattis! Snyggt det blev!

Kanger

Tackar!

Kanger

8)

nielsen.filip

Jag är nu lite mer specifik i mitt boksökande.

Kim (eller någon annan), vilken bok passar till Tonkin?