Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

LinCon 2012

Startat av Rydfalk, 30 januari 2012 kl. 17:03:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Citat från: "Delirium"No Peace har jag varit lite sugen på att skaffa, gillar tidsperioden mycket. Är det ett vettigt spel?
Jag vet inte, hoppas på att få reda på det då, ser intressant ut ivarjefall.  :)
Men som sagt det kommer inte många spel på den perioden.
"Randomization is too important to be left to chance"

Fredrik H

Citat från: "Scipio"
Citat från: "Delirium"No Peace har jag varit lite sugen på att skaffa, gillar tidsperioden mycket. Är det ett vettigt spel?
Jag vet inte, hoppas på att få reda på det då, ser intressant ut ivarjefall.  :)
Men som sagt det kommer inte många spel på den perioden.

En polare till mig har spelet och jag har varit lite nyfiken, men det är någon recension på BGG som slår huvudet på spiken; folk som vill spela kortdrivna spel är måttligt roade av det spanska tronföljdskriget och dom som vill spela spel om det spanska tronföljdskriget skulle nog hellre sett att det inte var kortdrivet.
Jag skulle själv mycket hellre ha ett mer detaljerat och traditionellt (?) spel om kriget än det här - som säkert är bra som CDG betraktat.

Delirium

Det där med "fel" sorts CDG är något som Clash of Monarchs också stämplats med, som jag och Roger är inne på att testa igen. Men visst sjutton hade man hellre haft ett "riktigt" spel om både Sjuårskriget och Spanska tronföljdskriget?

Det kanske kan bli ett Lincontema i år - att spela konstiga kortdrivna spel? ;)
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

jonjac

Citat från: "Delirium"Jag har en känsla av att det skulle kunna bli mer än ett parti Virgin Queen på Lincon i år, finns ju en hel del förväntningar på det spelet. :)
...och med en sådan karta kan det ju bara inte gå fel! :)
http://www.boardgamegeek.com/image/1238 ... e=original

Delirium

Makalöst prydlig karta.

Delirium

För att föra tillbaka diskussionen lite till själva konventet så velar jag lite fram och tillbaka angående själva boendet. Det enda det traditionsenligt informationsknappa konventet meddelar är:

CiteraVar kan jag sova?
 Vi hoppas att åter igen kunna ha tillgång till Campushallen för sovning, som finns på universitetsområdet. Mer info kommer när det är helt bestämt.

Av vad jag hörde förra året var Campushallen omöjlig att sova i på grund av spring och tända lampor så det går bort. Finns krigsspelsrummet fortfarande som alternativ att sova i eller måste man söka sig till vandrarhem/hotell?

Scipio

Citat från: "Delirium"För att föra tillbaka diskussionen lite till själva konventet så velar jag lite fram och tillbaka angående själva boendet. Det enda det traditionsenligt informationsknappa konventet meddelar är:

CiteraVar kan jag sova?
 Vi hoppas att åter igen kunna ha tillgång till Campushallen för sovning, som finns på universitetsområdet. Mer info kommer när det är helt bestämt.

Av vad jag hörde förra året var Campushallen omöjlig att sova i på grund av spring och tända lampor så det går bort. Finns krigsspelsrummet fortfarande som alternativ att sova i eller måste man söka sig till vandrarhem/hotell?
Vandrarhemmet som ligger precis bredvid är klockrent. Rekomenderas.

Delirium

Mjellerumsgården är definitivt ett alternativ (300 för enkelrum). Jag funderar också på om man ska lyxa till det och satsa på Scandic istället (445 för plats i dubbelrum).  8)

Andreas Lundin

Jag funderar starkt på scandic
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Citat från: "Delirium"Mjellerumsgården är definitivt ett alternativ (300 för enkelrum). Jag funderar också på om man ska lyxa till det och satsa på Scandic istället (445 för plats i dubbelrum).  8)
Onsdag-söndag?

Delirium

Glömde visst svara där, jag har inte riktigt bestämt om det blir onsdag eller torsdag...

Det senaste om vårt stora projekt för konventet: Virgin Queen är att det kan bli jäkligt tight med tid efter diverse förseningar. Det chargeas den här veckan men kan inte skeppas förrän 1:e maj. Vad är oddsen att någon får sitt ex innan den 17:e?  :P

Scipio

Citat från: "Delirium"Glömde visst svara där, jag har inte riktigt bestämt om det blir onsdag eller torsdag...

Det senaste om vårt stora projekt för konventet: Virgin Queen är att det kan bli jäkligt tight med tid efter diverse förseningar. Det chargeas den här veckan men kan inte skeppas förrän 1:e maj. Vad är oddsen att någon får sitt ex innan den 17:e?  :P
Tror dom skickar i beställningsordning, någon som vet med sig att dom var grymt snabba på avtryckaren?

Rydfalk

Udo ringde just och sa att min MMP: Where eagel Dare äntligen är på väg. Hade hunnit byta kreditkort ett par gånger sedan förbeställningen lades  :P
Så jag borde ha nåt jag vill spela i alla fall  :)
/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

jonjac

Citat från: "Delirium"Av vad jag hörde förra året var Campushallen omöjlig att sova i på grund av spring och tända lampor så det går bort. Finns krigsspelsrummet fortfarande som alternativ att sova i eller måste man söka sig till vandrarhem/hotell?

Jag sov där förra året och visst var det en del spring ibland, men jag hade inga större problem. Dels lade jag mig sent, men jag gick också upp tidigt och har inte något krav om att få sova länge på konvent. Får bli campushallen i år för mig då jag helt enkelt inte orkat ta tag i något annat.

Mode

Eftersom det i år är "30-årsjubileum" av två flygkonflikter funderar jag på att ikläda mig rollen av "Air Superiority"-Ansgar och försöka sprida det moderna flygkrigets spelevangelium.

Planen är att erbjuda ett antal relativt små (max åtta fpl per sida, oftast färre) historiskt dokumenterade jaktstrider från 1982. Regelgenomgång för nya spelare kommer att ske ett par gånger per dag och jag kommer i första hand att hjälpa till snarare än att spela själv.

Jag har två spel själv så om intresse finns kan det gå att göra en dubbelblind variant. Om någon tar med ett tredje spel kan vi försöka upprepa det som jag körde på LinCon för dryga 20 år sedan.

Eventuellt (=om större intresse finns) kanske det kan bli en repris på en annan gammal LinCongoding - Reichsverteidigung...
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.