Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

La Bataille

Startat av Maglica, 30 november 2004 kl. 18:09:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

P-O Jönsson

En observation som jag gjort är att det borde finnas Disorderbrickor med flaggor på så att man kan se vad som är under. Förutom att det ständigt uppstår nya situationer som vi måste kolla reglerna för så är just faktumet att v iinte vet vad som finns under Disorderbrickorna något av det jobbigaste i partiet. Samt att vi har slut på "1" förlustbrickor.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

BigPapaBear

Jag blir vimmelkantig av brickkaoset. Raka linjer, för böfvelen!   :ultra:
En mycket bitter liten man.

P-O Jönsson

Du är ju kvar i 7-årskriget, Björn.

BigPapaBear

Citat från: "Peojon"Du är ju kvar i 7-årskriget, Björn.

Det är ju ett väldigt mysigt krig att vara fast i.
En mycket bitter liten man.

tinG

Snyggt och mkt god uthållighet! Hur länge har ni hållit på nu egentligen?
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

P-O Jönsson

Tror att vi började spela för ganska precis ett år sedan. Började sätta upp i slutet av Juni förra året.

P-O Jönsson

Är nu inne i 16:00 omgången. Läget är följande:
Längst ut på den Franska vänstra Flanken fortsätter kavallerifäktnngen. Bägge sidor förstärker.
På åsen vid Borodino skjuter bägge sidor på varandra, ganska statiskt för tillfället.
Sedan Raevsky redutten föll till har linjerna stabiliserat sig och det pågår en artilleriduell mellan de Franska och Ryska armeerna.
Striderna om Semenovskoye fortsätter.
Höger om Semenovskuye har det ffranska gardesrtilleriet grupperat och håller för tillfället på att finfördela de ryska brigaderna som står framför dem.
Ett par cyrassiärdivisoner från vardera sidan står och blänger på varandra på långt håll efter upprepade kavalleri chocker mot varandra.
Utitsa har fallit till den Polska kåren som nu håller på att samla sig för att anfalla mot Utitsa kullen.

Kutusov har skickat iväg två gigantiska gardesregimenten, kanske mot den sektor som just nu står under beskjutning av det franska gardesartilleriet.
 Napoleon har sänt fram det unga gardet samt ytterligare kyrassiärer.
Bilder kommer och fortsättning följer. Upplösningen är nära.

Bägge sidor har forlorat strax över 400 infanteristeps vardera, kavalleriet liger på strax under 100 för de franska och runt 50 för de rysska. Det rysska artilleriet har tagit klart större förluster än det franska.
LEdarförlusterna är rätt stora på bägge sidor också.

tinG

Det blir väl någon sorts medalj till er två (?!?!) som bemästrat detta monster La Bat.

I Gbg har vi återvänt till La Bat med hjälp av Orthez... Tänkte att detta skulle kunna bli en bra start för något lite mer mastigt framöver. Med Borodino som mål. Vad tror du om Lützen som nästa, eller skall vi hoppas på att de updaterade reglerna för Ligny skall hinna komma ut?
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

P-O Jönsson

Lützen är ju också rätt mastigt, fast på mindre yta. Är själv rätt sugen på Ligny faktiskt, tror jag läst att det är någon som håller på att uppdatera reglerna till detta.

Andreas Johnson

Vill spela Auerstadt men därfinns nog inga uppdatereade regler än....
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

P-O Jönsson

[/img]

Nu har den Polska kåren tagit Utitsa. Klockan är 16:40. ANfallet mot Utitsa kullen är igång.

P-O Jönsson

Borodino är i nedre vänstra hörnet. Den Fransk/ Italienska IVe kåren under Eugene slår sig fram längs vägen mot Gorkij och Moskva.[/img]

P-O Jönsson

De Rysska reserverna. Gardesregementen och Kyrassiärer.[/img]

P-O Jönsson

Semenovskoye. Det unga gardet driver de sista försvararna framför sig. I bakgrunder ser man åter de rysska reserverna stå och lura.[/img]

Strv102r

Hur tjusigt som helst, men hur svårspelat är det? Har intrycket att det är en tungviktare?
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.