Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

La Bataille

Startat av Maglica, 30 november 2004 kl. 18:09:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

P-O Jönsson

Helt klart blir det så, och då gäller det att ha hanterat sina reserver bra så att dessa kommer sättandes vid nästa tillfälle. Sedan har vi ju kavalleri "regroup" regeln som gör att en del kavalleri kommer undan ifrån den allmänna gröten i mitten.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

P-O Jönsson

Oj! Prepub priset för LbD Dresden blir $120, plus $60 för frakten, plus med strösrta sannolikhet tull på det. Runt SEK 1800?

Elias Nordling

Dollarn är iofs på 6.20.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

P-O Jönsson

Så då kan man räkna med ca 1300 då, ungefär.

P-O Jönsson

Avslutade idag vårt Moscowa parti. Efter oerhörda förluster blev det en VP differens på +14, dvs en draw!

Andreas Johnson

Quel massacre! Et sans résultat!
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

P-O Jönsson

Tror att det var de stora förslusterna som fransmännen tog relativt de rysska som var orsaken till att det inte blev en seger. Terrängen som togs var ungefär den samma som historiskt.

Om man spelar Fransman ytterligare en gång så är följande punkter bra att tänka på.
Dela inte upp de stora regimentena för tidigt! Så länge det rysska artilleriet inte kan orsaka mer än en förust på tabellen finns ingen anledning att dela upp dem.
jag valde att gå med VIIe kåren för att understödja den Ve (Poniatowski), kan ha varit bättre att istället lösa av den första då den blivit utsliten.
Man måste in på djupet med de lätta kavalleribrigaderna! Man har utrymme för det och jag kom på det för sent.
Man måste pressa på mycket hårdare mycket tidigare mot Gorkij!

P-O Jönsson

Och nu, över Berezina för att åter mötas vid Lützen!

Fredrik H

Jag är väldigt imponerad över att ni orkade igenom hela partiet! Finns det möjlighet till en slutbild på läget? Vad slutade förlusterna på för siffror? Känns det som systemet klarar av att ge en rimlig historia?
Jag körde mycket LaBat på nittiotalet men har inte orkat sedan dess, trots att jag misstänker att reglerna nu är bättre. Jag äger alla spel i serien och kommer väl att skaffa Dresden också, men vet inte om det kommer att komma upp på bordet.
Bra kämpat!

P-O Jönsson

Har några bilder på hur det såg ut innan vi startade sista omgången. Ska ta och försöka få upp dessa.
Förlusterna blev enligt följande:
Franska förluster:
Inf-596
Cav-211
Art-49
Rysska förluster:
Inf-605
Cav-161
Art-102
Cos- 87
MoskMil-20

tinG

Citat från: "Peojon"Och nu, över Berezina för att åter mötas vid Lützen!

La-Bataille-sommar!

I Gbg har vi nu dammat av och plockat fram Ligny.

Igår satt jag och min partner på den franska sidan och myste över ett sidoparti BAR: Lobositz (7-årskriget) medan vår motspelare svor visor över moralnivåerna bland de preussiska lantvärnsbataljonerna och Blüchers gruppering av I kåren...
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

bergqvist

Myste och myste.

Det var i och för sig en upplevelse av att få sin södra flank i Lobowitz helt kollapsad (jag är österrikare), men myste vet jag inte.

Jag fick in två aktiveringar (och tror dessutom jag aktiverade fel trupper), Preussaren flyttade hela sin arme och sen var rundan slut....

P-O Jönsson

Kul! Vi satte upp Leipzig i förra veckan så det skall väl strax startas. Jag är Allierad, Andreas är Fransman.. Thomas Bergman kommer att hoppa in på endera sidan efter ett tag.

P-O Jönsson

Kul! Vi satte upp Leipzig i förra veckan så det skall väl strax startas. Jag är Allierad, Andreas är Fransman.. Thomas Bergman kommer att hoppa in på endera sidan efter ett tag.

tinG

Citat från: "Peojon"Kul! Vi satte upp Leipzig i förra veckan så det skall väl strax startas. Jag är Allierad, Andreas är Fransman.. Thomas Bergman kommer att hoppa in på endera sidan efter ett tag.

Thomas! Vad kul att höra att Thomas hittat ett La Bat. Vänliga hälsningar från mig.

ps. Försök locka ner honom till FF i år så kanske vi får tillfälle att mötas över ett nytt slagfält... Det är snart 20 år sedan vi spelade OCS Hube' Pocket i Umeå.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte